ciśnienie w oponach latem
dyda6joe - 31-05-2009 14:35
ciśnienie w oponach latem
mam taki dylemat.
książka podaje swoje, a mi najlepiej jedzie jak mam 2,3 we wszystkich kołach.
jak ostatnio sprawdziłem, że miały 1,9 i napompowałem do tych 2,3, to była masakrycznie odczuwalna różnica w toczeniu, prowadzeniu. na korzyść dodam.
1. jak sądzicie? 2,3 w trybie tylko i wyłącznie miejskim to nie jest za dużo?
2. a może to kwestia też dobrania ciśnienia do określonych opon. jeżdżę na 185/65r14 goodyear duragrip i jak spadnie poniżej dwóch to wygląda jak kapeć, toczy się jakbym holował busa z cegłami, staje się nienaturalnie miękki na małych dziurach
3. no i trzecia sprawa. gdyby ciśnienie schodziło w jednym kole to oczywistym byłoby, że coś nie gra. tymczasem schodzi miesięcznie o 0,3 w każdej oponie i pokrywa się to z wystąpieniem upałów. czy jest to naturalne?
dzięki za odpowiedzi
SteelRat - 31-05-2009 17:01
na schodzenie jest metoda, o ile wszystko masz sprawne i szczelne, pompowac u wulkanizatorow AZOTEM, jak jezdzilem na azocie, nic sie nie dzialo, teraz mam nowe kola nabite powietrzem, ale tez na azot przejde w nich, jak sie okaza szczelne. a 2.3 w miescie? od dawna tak jezdzilem na 14, najlepiej sie jezdzilo, nie bylo wcale zdarcia srodka opony. faktem jest jednak, ze skoro Ci z kazdego kola schodzi 0,3 atmosfery, to jednak duzo. ale moze oponki jakos bardziej powietrze puszczaja? bo powietrze zawsze bedzie schodzic, nie ma na to rady.
co do azotu, mniej ucieka, nie zmienia sie cisnienie pod wplywem roznic temperatur.
a skoros wroclawiak - malopanewska, inne stacje oponiarskie pewnie tez, ale ja akurat zawsze na malopanewskiej robilem kola.
dyda6joe - 31-05-2009 18:46
w tym oponowym koło stacji shella? za ile zł by napompowali azotem?
uro2 - 31-05-2009 19:13
Cytat:
bo powietrze zawsze bedzie schodzic, nie ma na to rady. To jakaś nowa teoria.Mam 14"/195/60.Napompowałem trzy miechy temu 2,0 i jak niedawno sprawdzałem dalej było 2,0.W zeszłym roku do wiosny do jesieni nie dopompowywałem ani razu.Powietrze może schodzić tylko w trzech przypadkach:
1. nie trzymają wentyle
2. stare opony(tzw.rzadka guma)
3. krzywe fele
I obojętnie czy to będzie powietrze czy azot jak schodzi to i tak zejdzie.
jamax - 31-05-2009 20:11
Ja trzymam 2,3 .Ocena subiektywna ,ale tak najciszej i opony stoją normalnie.
dyda6joe - 31-05-2009 20:23
Cytat:
To jakaś nowa teoria.Mam 14"/195/60.Napompowałem trzy miechy temu 2,0 i jak niedawno sprawdzałem dalej było 2,0.W zeszłym roku do wiosny do jesieni nie dopompowywałem ani razu.Powietrze może schodzić tylko w trzech przypadkach:
1. nie trzymają wentyle
2. stare opony(tzw.rzadka guma)
3. krzywe fele
I obojętnie czy to będzie powietrze czy azot jak schodzi to i tak zejdzie. jeśli chodzi o mnie to wygląda tak:
1. być może. rżne się rzeczy dzieją także może akurat w każdej oponie padaka wentyl, szczególnie przepusza jak gorąco
2. opony jeżdżone jeden sezon, teraz jadę drugi, kupione jak nówki
3. wyważone niedawno, a gdyby nie wierzyć robocie to jechałem niedawno trochę za wrocław i nie było żadnych objawów krzywych felg w żadnym zakresie prędkości 0-140km/h
może sobie wentylki zmienię w takim razie
jamax
Odp: ciśnienie w oponach latem
Ja trzymam 2,3 .Ocena subiektywna ,ale tak najciszej i opony stoją normalnie.
ewidentnie wizualnie normalniej, choć przy profilu 65 ugięcie być musi. przy 2,3 znakomicie jedzie i wydaje mi się nawet że bieżnik zjeżdża się równomiernie (a przynajmniej nie widać aby krawędzie szybciej się wycierały)
dokąd nie zmienię wentylków i azotu nie wpuszczę pozostaje mi kontrola co 2 tyg., chociaż to jest tak odczuwalne, że zeszło, że prędzej wiem o braku powietrza niż o braku benzyny (według naszych wskaźników znakomitych)