ďťż

ford mondeo 1.8 TD endura,pompa wtryskowa,paliwowa

Zobacz wypowiedzi

ford mondeo 1.8 TD endura,pompa wtryskowa,paliwowa





dangun - 26-10-2007 15:47
ford mondeo 1.8 TD endura,pompa wtryskowa,paliwowa
  Mam nastepujący problem-kupiłem mondeo kombi 97 r z silnikiem 1.8 TD z intercoolerem,silnik ma moc 90 koni,no i chyba tyle wyciąga,w zasadzie nie mam porównania bo to mój pierwszy disel,chodzi mi głównie o to że w miejscu pokazanym na fotce poci się mocno ropą,szczególnie po odpaleniu zimnego silnika.Wiem że ta dzwignia odpowiada za obroty nierozgrzanego silnika.Byłem u mechanika i ten odrazu postawił diagnozę "do regeneracji",dodam jeszcze ze odpalanie na zimno zajmuje mi około 2-3 sekund,po tym czasie silnik odpala i cyka ok.Poradzcie mi co mam zrobić i może ktoś zna jakiegoś dobrego i taniego pompiarza z okolic legionowa koło warszawy ,mazowieckie.Za wszelką poomoc z góry dziękuję!A może ktoś ma namiary na jakieś zestawy regeneracyjne?

[ Dodano: 26-10-2007, 15:59 ]
dangun@wp.pl




spth - 26-10-2007 18:03
Witam !
Na początek odkręć śrube z napisem "out" na pompie - jest to przelew do zbiornika. W środku śruby jest sitko i kalibrowany otworek - przedmuchaj pod kątem wszelkich brudów. Moga byc trudności w odpływie paliwa i ciśnienie w pompie wzrasta za dużo i się poci.
Gdy nie będzie efektów pozostaje tylko wymiana gumowego oringu na tej dżwigience (żadna regeneracja - czas ok. pół godziny) Trzeba tylko zdjąć pokrywę, wcisnąc do dołu ośkę - uwaga na sprężynę i wymienić oring -chyba fi 6 mm. Zaznaczyć trzeba jak są umocowane dźwignie na osi, chociaż powinny być znaki-kreski.
pozdro



dangun - 27-10-2007 17:01
czyli ta śruba z napisem out jest przy pompoie,jesli można to poprosze o jakieś namiary:jaki dokładnie bedzie ten oring i ewentualnie gdzie można go zakupić,czy ten oring będzie średnicy zewnętrznej równy srednicy sforznia na którym jest zamosowana dzwignia zaznaczona na fotce,no i co z średnicą zewnętrzną tego oringu?
I jeszcze mam jedno pytanie:jakie opony na felgi piętnastki:195/65?czy 195/60?



spth - 27-10-2007 20:11
Witam !
Śruba jest na pompie (klucz 17). Śruba o której mówimy przykręca przewód przelewy paliwa z pompy. Do tego przewodu dochodzi jeszcze przelew z wtryskiwaczy - cienki, fi 4mm. Łatwo go rozpoznasz. Oring musi lekko wystawać nad poziom ośki dlatego uszczelnia. Kupisz go w każdym motoryzacyjnym. Najprościej wyjąć i dopasować. Ważna jest średnica i grubość.
Opony 195/60.
pozdro




dangun - 27-10-2007 23:04
Więc jak dobrze rozumiem muszę ściągnąć wszystkie dzwigienki razem z czujnikiem położenia dzwigni przepustnicy paliwa,a następnie górną pokrywę pompy i wtedy uzyskam dostęp do wspomnianego oringu?tylko mam pytanie-czy jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę?przepraszam że tak męczę ale nie chcę niczego popsuć poprzez brak wiedzy.

[ Dodano: 29-10-2007, 17:26 ]
odkręciłem dzisiaj tą śrubę od przewodów powrotnych paliwa,wszystko tam jest ok,zero brudu ani innych zanieczyszczeń,jutro przystępuję do ściągania górnej pokrywy,pozaznaczam pozycje czujnika położenia dzwigni przepustnicy oraz polożenia innych elementów i powoli wszystko ściągnę,zobaczymy co wyjdzie-jesli ktoś ma jakieś rady lub uwagi proszę o posty.

[ Dodano: 30-10-2007, 16:14 ]
Dzisiaj z kolei ściągnąłem pokrywę pompy, zmierzyłem jakie ringi potrzebuję,podjechałem do sklepy i zakupiłem, jednak nie były one takie same,jednak zakupiony ring naciągnąłem na trzpień i pozostawiłem go w środkowym nacięciu w którym nie było oringu, po złożeniu pompy , czyli założeniu pokrywy i dźwigni,no i oczywiście odpaleniu ku mojemu zdziwieniu pompa przestała się pocić.

[ Dodano: 31-10-2007, 09:33 ]
teraz jak jest zimna to poci się z takiej dużej śruby wskazanej na fotce-czy mogę ją odkręcić bez obaw że nic nie zepsuję?

[ Dodano: 09-11-2007, 10:28 ]
Pełen sukces,zakupiłem zestaw oringów,za 40 zł,wczesniej płaciłem 2 zł za jedną a że nie znałem średnic oringów musiałbym ściągnąć pokrywę pompy i mierzyć,a tak z pełnym kompletem oringów ściągnołem pokrywę górną pompy ,wymieniłem wszystkie origi,odkęciłem dużą srubę znajdującą sie od czoła pompy i tam też wymieniłem oring,nic nie cieknie i nic sie nie poci,dziekuje SPTH za pomoc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •