ďťż

Ford Mondeo MK III 2003 Diesel 130 KM - skrzynia tiptronic

Zobacz wypowiedzi

Ford Mondeo MK III 2003 Diesel 130 KM - skrzynia tiptronic





stanisz - 27-07-2007 12:14
Ford Mondeo MK III 2003 Diesel 130 KM - skrzynia tiptronic
  Witam,
Kupiłem w tym miesiącu Mondeo 2003 TDCI 130 KM w wersji Ghia skrzynia tiptronic.
Samochód sprowadziłem z Belgii, jeśli chodzi o spalanie to przez całe Niemcy pokazywał mi 6,2/6,3 na 100 km. Po dwóch tygodniach jazdy po mieście (Warszawa - przerąbane korki) pokazuje na dzień dzisiejszy 7,4/100 km.
Samochód jest super, prowadzi się bardzo przyjemnie i szybko sie rozpędzić też można :fcp1
Na niemieckiej autostradzie miałem 208 km/h (udokumentowane zdjęciem prędkościomierza) :fcp2
Ale mam jeden problem, mam nadzieję że nic poważnego - co jakiś czas podczas jazdy słyszalny jest jakiś chrobot moim zdaniem ze skrzyni, czuć w tym momencie też to pod pedałem gazu, mam wrażenie że występuje przy redukcjach. Odgłos jest taki jak by się wjechało na te biały pasy na szosie które powodują nieprzyjemny odgłos pod oponami.
Może macie jakąś wiedzę i pomysł co to może być ? Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam




Pepik1 - 27-07-2007 18:52
U mnie nic takiego nie występuje. Podczs zmiany biegów w górę jak i redukcji nie powinny być wyczuwalne ani słyszalne żadne odgłosy.Radzę Ci jechać z tym do specjalisty.



Sebastian Mondeo3 - 21-07-2008 12:11

  Witam wszystkich użytkowników i proszę o pomoc.Mam mondziwke z 2003 w tiptronicu tdci 130km.z przebiegiem 160.000 ORGINALNYM.Mój problem to popularne szarpanie na 4 i 5 biegu w okolicach prędkości 60-80kmh.W trakcie przyspieszania nic sie nie dzieje ,przy odpuszczonym gazie i hamowaniu silnikiem nic sie nie dzieje tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości i delikatnym dodawaniu gazu zaczyna sie SZARPANIE.Wymieniłem wtryski wszystkie 4 po tym samochód jakby przestał trochę szarpać ale póżniej zaczął na nowo więc pojechałem do faceta od skrzyni podłączył kompa i nic wszystko git...co to może być kolejny komputer w innym servisie powiedział że błąd z masą w układzie sterowania pompą wtryskową.Nie wierze w to ale chciałbym aby to było tylko to! Czy ktoś miał podobne zjawisko i czy jest ktoś kto to naprawi w okolicy Wrocławia.



Dugi P-ń - 21-07-2008 13:13

  Mam ten sam problem!!! tez jestem ciekaw co to. z tego co sie orientowalem to może być uszkodzona skrzynia (obym się mylil) . a na tym forum jest więcej takich osób jak my, wiec jak ktoś rozwiąże ten problem to będziemy bardzo wdzięczni za info
pozdrawiam




Sebastian Mondeo3 - 21-07-2008 17:59

  Ale masz te same objawy jakby temu autku zabrakło zastrzyku paliwa wtedy jedno szarpnięcie auto sie rozpędza i wszystko ustaje?bo u mnie takie objawy łudze się nadal że to nic poważnego tylko błąd w układzie sterowania pompa paliwa tak jak pisałem wcześniej.



TTT - 21-07-2008 18:39

  A może zacznijcie od zmiany oleju w skrzyni biegów - tylko nie w ASO, bo według nich oleju w skrzyni się nie wymienia. A po zlaniu starego oleju zwrócić uwagę na jego kolor i zapach (jeśli będzie czuć zapach mocno spracowanego oleju -coś jak spaleniznę - to może być to znak , że coś się ze skrzynią może dziać złego).

Ja wymieniałem w W-wie w SAMKO - koszt 150 zł.

A macie może takie wrażenie lekkiego uślizgu skrzyni/sprzęgła w zakresie około 2000 - 2200 obrotów - np na 3 biegu - tak jakby sprzęgło zapinało się z minimalnym opóźnieniem (wtedy obroty spadają o jakieś 200-300) ?



Sebastian Mondeo3 - 21-07-2008 18:58

  Dziwna sprawa z tym moim fordzikiem bo nie czuć jakiegoś ślizgu ale jeszcze jedna ciekawa sprawa to to ze jak stoi na skrzyżowaniu na drive coś lekko klepie brzęczy ale jak wrzucę na neutral to jest ok.To akurat sobie tłumaczę że tak się dzieje poniewaz lekko zawsze spadają obroty przy niewielkim obciążeniu tak jak drive na hamulcu coś wpada w rezonans i powoduje takie dźwięki,ale po ruszeniu wszystko ustaje tylko to szarpniecie w przedziale prędkości 60-80.Czy wymiana oleju w twoim przypadku była koniczna czy profilaktycznie go wymieniłeś.Rozumiem że nie miałeś tego przykrego szarpania?



TTT - 21-07-2008 19:28

  Olej wymieniłem profilaktycznie - a szarpania nie mam.
Wydaje mi się tylko, że sprzęgło tak jakby działało z minimalnym opóźnieniem - np zmieniam bieg na 3 - obroty spadają np z 3000 na 2200, auto przyspiesza ale tak jakby bez załączonego do końca sprzęgła , a po chwili obroty spadają jeszcze o jakieś 300 - tak do 2000 - i to jest właśnie ten moment, w którym czuję że sprzęgło tak jakby dopiero do końca zaskoczyło.
Ogólnie trochę ciężko jest to opisać.
Niedługo jadę do Chorwacji, ale jak wrócę, to muszę kogoś w okolicy W-wy złapać z taką skrzynią i się przejechać - wtedy dopiero sprawdzę.



Dugi P-ń - 22-07-2008 12:15

  widze ,ze kolega TTT mam te same uslizgi co ja ;) a co do wymiany oleju(skrzynia i silnik) to bylo pierwsze co zrobilem po kupnie , mimo ze kupilem go zaraz po przegladzie w serwisie forda w niemczech.a to szarpanie jest takie jak w samochodach z manualem kiedy sie przyspiesza na zaniskim biegu.



Sebastian Mondeo3 - 21-02-2009 21:52

  Witam ponownie.Po wielu zabiegach z tym podszarpywaniem posypała się turbina.I nie uwierzycie ale po regeneracjii szarpanie ustało.Rozmawiałem z mechanikiem który od lat regeneruje turbiny i stwierdził ze bardzo prawdobodobne ze to bylo przyczyna.Nie bede opisywał dokładnie tego co powiedzial bo nie znam sie na budowie tego urzadzenia.W kazdym razie przeprowadzilem regeneracje za 800 we wrocławiu i przez 3 miesiace bylo ok.ale wszystko co dobre szybko sie konczy.Znowu zaczął podszarpywać lecz w innym zakresie obrotów czyli w innym zakresie predkosci.Jest to slabsze niżeli wczesniej ale odczówalne.Mysle ze gdyby turbina byla nowa a nie tylko regenerowana to działało by ok a teraz są tam jakies luzy powstałe z urzytkowania w srodku turbiny i moga powodowac tego typu zjawisko.Podsumowując sprzedaje w cholere te auto za DUŻO mnie juz kosztowało.Kupiłem japończyka Mazde 6 kombi i mam nadzieje w spokoju robic kilometry a nie kiwac na warsztacie i płacić grubą kase...pzdr dla wszystkich szczesciarzy którzy nie mieli jeszcze problemów z tym modelem FORDAB ....pamietajcie ze wczesniej czy póżniej się zaczną....Delfi to delfi.....(ukł. wtryskowy).a TIP TRONIK to TIPTRONIK drogi w naprawie wiec boli po kieszeni.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •