ďťż

[Mk1] Kombi 1,8TD drze opony z tyłu po wewnętrznej

Zobacz wypowiedzi

[Mk1] Kombi 1,8TD drze opony z tyłu po wewnętrznej





dj_opornik - 02-03-2008 17:53
[Mk1] Kombi 1,8TD drze opony z tyłu po wewnętrznej
  Witam.

Stałem się dumnym posiadaczem Forda Mondeo 1,8TD. Auto ma już troche nastukane (387tys) ale motor dobrze pracuje, nie kopci. Problem jest innego typu. Otóż Mondo straszliwie niszczy tylne opony, zwłaszcza z lewej strony. Dzieje się tak, ponieważ jedzie praktycznie tylko na wewnętrznej stronie kół. Od tyłu jak sie spojrzeć to koła stoją po skosie: / \ . Prawa jeszcze w miarę, ale lewa drze wybitnie. W kanale spostrzegłem że ten płaskownikowy wahacz co idzie równolegle do progu jest pokrzywiony. Podobno był podnoszony za ten wahacz. Krzywy jest też amortyzator. Reszta nie wiem co krzywe bo wygląda jednakowo z lewej i prawej.

Teraz pytania do Was:
1.Co mam kupić w ciągu tygodnia żeby nic mi nie zabrakło? W sobotę jadę na wiochę gdzie mam kanał i warunki do grzebania, ale za to jak jakiejś częsci zabraknie to kicha. Dlatego pytam co oprócz tego krzywego płaskownika i kompletu amorów zakupić żeby nie było postoju w robocie? Myśle też o elementach gumowych, bo np. przy stabilizatorze wszystkie przeszły do historii, pod sprężyną też.

2. Spręzyna po lewiej stronie u góry wylazła lekko ze swego kielicha, czym ją zabezpieczyć żeby nie wylazła? W środku podobno był jakis element który ją trzymał, ale ze starości zgnił i odpadł, został tylko ten "tależyk" w którym ona siedzi i z którego wylazła.

3. Cofa mi sie paliwo na postoju przez co nie pali jak nie podpompuje. Czy jeśli dmuchne powietrzem w zbiornik to będą widoczne wycieki z ewentualnych nieszczelności?

Będę wdzięczny za wskazówki w jakie części i narzędzia sie zaopatrzyć żeby nic nie zabrakło i żeby wyjechać po weekendzie autem ze sprawną zawiechą tylną, gotową do pojechania na zbieżność. Zapewnie trzeba będzie sie zaopatrzyć w śruby, bo po 13 latach trzeba będzie je "odkręcać" gumówką. Czy wszystkie potrzebne śruby znajde w instrukcji "sam naprawiam"?




dj_opornik - 03-03-2008 22:23

  Co jest grane??
Olewają mnie tu czy nie kumają o co kaman?
Nikt nie grzebał nigdy zawiechy tylnej?

Jesli chodzi o postępy to zamówiłem używke tylnej zawiechy w całości (belka + reszta)



slawq - 03-03-2008 22:33

  to zmień to zawieszenie i wtedy jak ci dalej bedzie darło to ktoś pomoże... co do twoich pretensji że nikt nie odpowiada - co mają ci odpowiedzieć ? Naprawiasz to co sie urwalo i to wszystko, twoje pytanie brzmialo podobnie do tego : nie mam hamulców ,starły się klocki - co mam robić ? Nie uważasz że śmieszne ?



jarzab - 04-03-2008 07:11

  Witam kolege niecierpliwego zawieszenie kupiles ok? byc moze trzeba bedzie zmienic rowniez
sprezyny ale tego nie wiem na 100%
co do cofania paliwa na poczatek proponuje zaworek zwrotny miedzy reczna pompka a pompa wtryskowa
wydatek maly a jesli nie ppomoze to na pewno nie zaszkodzi
zmierz srednice przewodu paliwowego zeby nie bylo zdziwienia w sklepie i proponuje wymienic rowniez filtr paliwa bo jak ktos go zle skrecil to podupil uszczelke i lewe powietrze gotowe
Czasami wina lezy w recznej pompce (membranka przepuszcza) jest troszke powodow
Zacznij od filtra paliwa i zaloz zaworek zwrotny Pozdrawiam i powodzenia
A i jeszcze jedno piszesz ze sprezyna wylazla z gniazda te gniazda chyba tez trzeba bedzie kupic nie wiem jak to sie fachowo
nazywa ale w sklepie ci pomoga i nowe sruby i nakretki bo jest ryzyko ze stare sie po prostu rozleca przy odkrecaniu no to tyle co mi do glowy przyszlo na chwile obecna jeszcze raz pozdrawiam :fcp29




dj_opornik - 04-03-2008 20:33

  Witam. Dzięki za odzew.

Cytat:
to zmień to zawieszenie i wtedy jak ci dalej bedzie darło to ktoś pomoże... co do twoich pretensji że nikt nie odpowiada - co mają ci odpowiedzieć ? Naprawiasz to co sie urwalo i to wszystko, twoje pytanie brzmialo podobnie do tego : nie mam hamulców ,starły się klocki - co mam robić ? Nie uważasz że śmieszne ? Nie pytam sie co zmienić bo wiem ze zawieche. Faktycznie troche lamersko sformułowałem zapytanie, przepraszam, poprawie sie :D . Bardziej mi chodzi o to:

Cytat:
i nowe sruby i nakretki bo jest ryzyko ze stare sie po prostu rozleca przy odkrecaniu no to tyle co mi do glowy przyszlo na chwile obecna jeszcze raz pozdrawiam Właśnie, czy ktoś wie jakie rozmiary śrub nakupić, czy łatwić kanał i z suwmiarką pomiary porobić? Na pewno niejedna sie urwie.

Dzięki także za cynka w sprawie instalacji paliwowej. Zaworek kupie obowiązkowo.



dj_opornik - 08-03-2008 21:27

  Po temacie. Tylna zawiecha wymieniona. Teraz przydałaby sie geometria, ale to dopiero po usunięciu luzów prawego wahacza z przodu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •