ďťż

MK1 lusterka i oświetlenie wewnętrzne - przekaźnik?

Zobacz wypowiedzi

MK1 lusterka i oświetlenie wewnętrzne - przekaźnik?





dnatime - 02-12-2008 11:25
MK1 lusterka i oświetlenie wewnętrzne - przekaźnik?
  focus 2004 lusterka i oświetlenie wnętrza nie działają - bezpieczniki dobre - masa jest

- Posiadam schematy elektryczne do focusa 2002, nie działające elementy są poprzedzone bezpiecznikiem 35 oraz przekaźnikiem "Battery Sayer Relay?" (przekaźnik jest sterowany z modułu GEM przez bezpiecznik 36)

- przekaźnik powinien znajdować się w centralnej skrzynce jednak w instrukcji obsługi 2004 nie ma opisu przekaźników (bezpiecznik 35 odpowiada za oświetlenie wnętrza i lusterka), (36 moduły elektroniczne)

- w książce napisanej po 2005 Ford Focus Dietr Korp - "FF sam naprawiam" jest inaczej, bezpiecznik (35 to Sygnał dźwiękowy i regulacja siedzeń) a (36 oświetlenie wnętrza i lusterka) za to (34 to moduły elektroniczne)
Na schematach z książki (złej jakości skany) nie znalazłem przekaźnika ani rozprowadzeń elektrycznych tych elementów.

Według tej książki są 3 przekaźniki w centralnej skrzynce bezpieczników są nie używane - może to jeden z nich?




wicia.w - 02-12-2008 18:59

  przekaźnik jest umieszczony w dolnym rzędzie mały prostokątny drugi z prawej strony.i on powinien być cały czas załączony dopiero on się wyłącza około 20 min. po wyjściu z samochodu .



dnatime - 03-12-2008 20:52

  przekaźnik jest sprawny napięcie wychodzi ze skrzynki bezpieczników jednak nie trafia do lusterek ani do oświetlenia
(po podaniu osobnego napięcia na lusterka działały)

Nie umiem zlokalizować gdzie łączą się te trzy kabelki.

- śledząc zasilanie od lewych lusterek wraz zresztą kabelków sterujących prawe lusterko znika gdzieś w grubej wiązce pod fotelem kierowcy
- przednia lampka i lampka bagażowa - przewód zasilania - jest przejście między nimi, jednak łączą się gdzieś w podsufitce lub innym miejscu. Z słupka kierowcy wychodzą kable jednak biegną one z drzwi tylnych(ale nie mam elektrycznych szyb w tych drzwiach ?)
- napięcie ze skrzynki bezpieczników trafia do dużego złącza w słupku przy kierownicy i następnie (gruba wiązka kabli biegnie pod fotel i do tyłu samochodu.



wicia.w - 03-12-2008 22:10

  i właśnie na słupku jest to złącze musisz głębiej tam poszperać bo ta wiązka się rozgałęzia i leci w wiązkę drzwi..




dnatime - 04-12-2008 23:38

  Rozgrzebałem pół auta a punktu łączenia zasilania lusterek i oświetlenia nie znalazłem.

Ale trafiłem na kabelki oświetlenia biegnące w przednim lewym słupku (schemat okablowania z książki sugerował że schodzą w dół w lewym środkowym słupku) Wiązka wpadała w większą potem jeszcze większa i kończyła jak reszta gdzieś w środku autka (musiałem skończyć rozbiórkę, trochę zimno o tej porze na takie zabawy bez garażu).

Rozwiązałem to tak, żeby gdzieś przypadkiem nie podać zasilania przy skrzynce bezpieczników przeciąłem kabelek zasilania oświetlenia oraz zasilania lusterek i połączyłem je razem z kabelkiem wychodzącym z przekaźnika R24 o którym wspomniała wcześniej "wicia.w" (według książki - funkcja oszczędzania energii), przewody biegnące "gdzieś" zaizolowałem.
Czyli wszystko zgodnie ze schematem :fcp2 .

I teraz wszystko działa jak należy lusterka i oświetlenie, które gaśnie po czasie lub w momencie włączenia alarmu.

Dziękuję za pomoc wicia.w i pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •