[Mk1] problem z rozruchem rano
plocu - 16-05-2008 12:56
[Mk1] problem z rozruchem rano
TD 1.8 - rano problemy z odpaleniem, a raczej po chwili od pierwszego uruchomienia - po kilkunastu sekundach gaśnie i potem powtórnie nie chce zatrybić. Podejrzewam jakiś problem z paliwem.
Może sprawdzić jakieś zaworki, tylko gdzie ich szukać w pomce ręcznej?
a moża jakaś inna przyczyna?
Jak jest więcej paliwa w baku lub przed pierwszym uruchomieniem podpomuje ręczną pompką to zazwyczaj problem nie występuje.
W tym samym czasie zauważyłem że auto słabiej zaczęło przyśpieszać, niby turbo słychać a nie czuć mocy.
Kilka mieśięcy temu wymieniałem rozrząd i filtry, cały czas było ok, tylko ostatnio coś się zaczęło dziać.
justa25254 - 16-05-2008 13:58
HEJKA ,JA MAM TEZ TAKI PROBLEM,A SOMACHOD KUPILISMY 2 TYGODNIE TEMU ,POPROSTU RANO ZDYCHA PO ODPALENIU :fcp6 ,ALE U MNIE TAKA ROZNICA ZE POWTURNE ODPALENIE BEZ ZARZUTOW,A JUZ W CIAGU DNIA OPALA JAK ZYLETA POZDRAWIAM JUSTA ...*_*...
plocu - 16-05-2008 14:31
u mnie też później w ciągu dnia problem nie występuje, nawet jak auto postoi kilka godzin i ostygnie i do końca nie wiem co może być tego przyczyną
plocu - 16-05-2008 14:33
Dodam jeszcze że auto chodzi cały czas równo
mordatdi - 16-05-2008 15:47
sprawdż pompke ręczną i na pompie wtryskowej wszystkie nyple holenderki czy jakoś tak to sie nazywa oczyść wytrzep z nich śmiecie i zobacz jak otworzysz zbiornik czy syczy powietrzem ze zbiornika jak syczy to przewierć dziurke i powinno być dobrze u mnie też tak było zrobiłem te rzeczy i wszystko git
plocu - 25-05-2008 11:17
Hmm, rozebrałem pompkę ręczną nad filtrem i powymieniałem gumowe zaworki, ale problem dalej istnieje. Chyba paliwo ścieka przed filtrem, bo rano pomka jest twarda, silnik odpala za pierwszym razem, ale po około pół minuty gaśnie. Później trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem i już jest ok. W sklepie motoryzacyjnym mówili żeby wstawić dodatkowy zaworek i tak sobie myślę czy by go nie umieścić przy silniku na przewodzie paliwowym który idzie z baku (przed podgrzewaczem i filtrem)
Sprawdził się jednakak pomysł z korkiem paliwa - jak zostawiam na noc niedokręcony do końca rano nie ma problemu. Którędy więc powinno się dostawac powietrze do baku w miarę ubywania paliwa?
justa25254 - 28-05-2008 18:24
Jesli moge cos doradzic to wydaje mi sie ze problem cały czas tkwi wlasnie w tej pompce,z tego co u ciebie czytam to mielismy takie same problemy i po wymianie całej tej recznej pampki wraz z obudowa problemy znikneły :fcp23 pozdrawiam
plocu - 18-06-2008 13:41
U mnie po wstawieniu zaworka "jednokierunkowego" przed filtrem jak na razie jest ok, a koszt dużo mniejszy (kilkanaście zł)