[MK1] Ściąganie straszne po wymianie łożyska i piasty przód
dj_opornik - 24-07-2008 18:56
[MK1] Ściąganie straszne po wymianie łożyska i piasty przód
Witam.
Mam problem z Mondem. Oddałem auto do fachmana na wymianę łożyska przedniego w prawym kole. Luz był duży więc sie nie zdziwiłem jak sie okazało że wymienił też piaste bo była przetarta. Odebrałem auto z serwisu i zauważyłem następujące zjawiska:
a) przed wymianą ciągnął tylko delikatnie na prawo, teraz jedzie do rowu jak głupi, trzeba przyłożyć kilka Nm do kierownicy żeby utrzymać go w torze prostym;
b) ma tendencje do dziwnych delikatnych wibracji w kierownicy (są niewielkie, czuć je tylko w zakresie ok 70 - 100 km/h);
c) coś stuka przy przechodzeniu z hamowania silnikiem na przyspieszanie i odwrotnie - prawdopodonie przegub nie wytrzymał młotkowych operacji montażu/demontażu.
W związku z powyższymi problemami postanowiłem sam wziąć sprawę w swoje ręce i zaopiekować się tematem. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś na forum miał podobne problemy i wie gdzie szukać bubla.
Sprawa druga to pytanko czy ktoś z obecnych wie gdzie można w miare tanio i szybko zmierzyć ciśnienie na garach w dieslu. Chciałbym parę rzeczyw aucie zrobić ale nie wiem czy jest sens ze względu na motor (405 tys. przebiegu).
Sprawa trzecia to już tylko formalne pytanko, bo i tak jestem niemal pewien odpowiedzi, a mianowicie czy amory z przodu są do wymiany jeśli pokazują na badaniu 63 i 65%, ale autem ochydnie buja w każdej dziurze i przy jeździe przez próg zwalniający słychać syczenie typowe dla wydupczonego amortyzatora.
Sprawa czwarta to ręczny - wogóle nie działa. Zauważyłem że linka ma tak jakby za krótki skok no i przede wszystkim przy spuszczonej dźwigni ramię do którego podpięta jest linka powinno się schować za szczękę (przynajmniej tak w Skodzie było), a ono jest wysunięte mimo wyłączonego hamulca. Sam hamulec nie trzyma, bo jest o jeden ząbek w tył na korektorze luzu.
ufowroc - 24-07-2008 19:18
co do amorów to taka sprawność jest jak najbardziej ok.Tylko sprawdź ciśnienie w oponach bo zbyt niskie pomaga osiągnąć dobry wynik
Rafał A.(antek) - 25-07-2008 10:01
1 po wymianie piasty zbierznosc byla robiona? moze tu lezy problem?
2 wibracje - cos skrzywione lub niewywazone kola, moze tarcza hamulcowa, moze krzywa piasta?
3 w zakladach spec od diesli
4 ...
5 szczeki i regulatory z tyłu
Krzysk mkll - 27-07-2008 18:58
proponuje na poczatek zamienic kola przednie prwe na lewo itd amorki ok nowe nie raz maja tylko 70%
Krzysk mkll - 27-07-2008 18:58
sprawdz sprezyny amortyzatorow lubia pekac
Szwajcar 1976 - 28-07-2008 07:52
Sprawdź zbieżność.