[MK2 Ghia] Kilka pytań: warkot, pikanie, zapalniczka, zegary
MasterSklep - 16-07-2008 22:16
[MK2 Ghia] Kilka pytań: warkot, pikanie, zapalniczka, zegary
Witam
Jestem nowo upieczonym posiadaczem Forda Mondeo MK2 z 1996 r wersja Ghia.
Mam kilka pytań... może będziecie wstanie mi jakoś pomóc:
1. Przy skręcaniu w prawo czasami słychać warkot (wycie) myślę że jest to związane ze wspomaganiem kierownicy. Czasami zawyje czasami nie nie ma reguły, może wiecie co z tym fantem zrobić? może ktoś z was miał podobny problem.
2. Ciekawi mnie co to jest: po wyłączeniu silnika po chwili coś pika (5 krótkich piknięć) - dźwięk dobiega z okolic zegarka. Z początku myslalem że pikanie przypomina o wyciągnięciu kluczyków ale chyba jednak się myliłem, może to coś od immobilaizera? Jeżeli wiecie prosze o oświecenie. :)
3. Nie mam oświetlenia w popielniczce i zapalniczce - chciałem wymienić żaróweczke ale nie mam pojęcia jak się do niej dobrać. Jak się ją wyciąga bo ja mam z tym problemy a niechce niczego na siłe żeby się nie połamało.
4. No i dość częsty problem na forum: nie działa mi prędkościomierz i stan paliwa (wisi na 1/4 baku), próbowałem najprostrzą metodą czyli walnięciem ręką w podszybie ale nie pomogło.
Widziałem że jedni piszą o wyczyszczeniu wtyczek itp. inni że jest to coś tam przy skrzyni biegów, jeszcze inni o kostce pod kierownicą, kolejni zaś że trzeba wymienić mechanizm w zegarach. wiec co z tym zrobić?
Z góry dziekuję za pomoc
Pozdrawiam wszystkich z forum
jagrall - 17-07-2008 08:21
Cytat:
1. Przy skręcaniu w prawo czasami słychać warkot (wycie) myślę że jest to związane ze wspomaganiem kierownicy. Czasami zawyje czasami nie nie ma reguły, może wiecie co z tym fantem zrobić? może ktoś z was miał podobny problem. przede wszystkim sprawdź poziom płynu do wspomagania
MasterSklep - 17-07-2008 09:01
Cytat:
Cytat:
motorek26 - 17-07-2008 12:17
Cytat:
3. Nie mam oświetlenia w popielniczce i zapalniczce - chciałem wymienić żaróweczke ale nie mam pojęcia jak się do niej dobrać. Jak się ją wyciąga bo ja mam z tym problemy a niechce niczego na siłe żeby się nie połamało. musisz wymontować cały tunel środkowy lub wyćiągnąć radio
Emmm - 17-07-2008 14:03
Cytat:
4. No i dość częsty problem na forum: nie działa mi prędkościomierz i stan paliwa (wisi na 1/4 baku), próbowałem najprostrzą metodą czyli walnięciem ręką w podszybie ale nie pomogło.
Widziałem że jedni piszą o wyczyszczeniu wtyczek itp. inni że jest to coś tam przy skrzyni biegów, jeszcze inni o kostce pod kierownicą, kolejni zaś że trzeba wymienić mechanizm w zegarach. wiec co z tym zrobić?
Zacznij od sprawdzenia i ewentualnego oczyszczenia tych "wtyczek"
http://mondeo.fordclubs.org/clanky/dem_prist_desky.htm
Jak już będziesz miał na wierzchu wskaźniki, to przyjrzyj się dokładnie wszystkim lutom, najlepiej przez dobre szkiełko.
Pozdrawiam
mmmk - 17-07-2008 19:14
jaki kolor ma olej?? czerwony?? bo jak czarny to po wymianie uklad powinien zaczac pracowac ciszej i przyjemniej
MasterSklep - 17-07-2008 21:17
Cytat:
jaki kolor ma olej?? czerwony?? bo jak czarny to po wymianie uklad powinien zaczac pracowac ciszej i przyjemniej No fakt. olej jest czarny. Wymienie go na nowy i napisze czy to przyniosło rezultat.
Najdziwniejsze jest to że warkot słychać tylko przy skręcie w PRAWO.
Cytat:
musisz wymontować cały tunel środkowy lub wyćiągnąć radio Ok dzięki, już zrobiłem.
Cytat:
Zacznij od sprawdzenia i ewentualnego oczyszczenia tych "wtyczek"
http://mondeo.fordclubs.org/clanky/dem_prist_desky.htm
Jak już będziesz miał na wierzchu wskaźniki, to przyjrzyj się dokładnie wszystkim lutom, najlepiej przez dobre szkiełko.
Pozdrawiam Jak bede mial chwilke to sie za to zabiore i napisze czy pomogło.
Dzieki za link , wisze piwko :)
MasterSklep - 18-07-2008 15:47
Cytat:
Zacznij od sprawdzenia i ewentualnego oczyszczenia tych "wtyczek"
http://mondeo.fordclubs.org/clanky/dem_prist_desky.htm
Jak już będziesz miał na wierzchu wskaźniki, to przyjrzyj się dokładnie wszystkim lutom, najlepiej przez dobre szkiełko.
Pozdrawiam A wiec od wczoraj nie chodzi mi również stan paliwa - pokazuję mi cały czas stan paliwa około 1/4 baku i nie opada ani sie nie podnosi.
Dzisiaj wyciągnąłem zegary i przeczyściłem wszystkie styki, wtyki itp. i niestety ale nic to nie pomogło.
Proszę o radę jak to można naprawić?
Emmm - 19-07-2008 17:09
Masz kilka możliwości. Najprościej byłoby pożyczyć sprawną tablicę przyrządów z auta kolegi, założyć do Twojego i zobaczyć jak działa. Możesz kupić na Allegro tablo od angola za jakieś 5 dyszek i zbadać jak chodzi u Ciebie, albo weź swoją tablicę pod dobre światło, zaopatrz się w porządną lutownicę do precyzyjnego lutowania (najlepsza jest stacja lutownicza) i delikatnie przelutuj wszystkie widoczne luty (niestety wymaga to trochę wprawy i doświadczenia).
Pozdrawiam