[MK3] Falujące obr. przy ostrym przyspieszaniu podczas jazdy
Solos - 18-10-2008 18:48
[MK3] Falujące obr. przy ostrym przyspieszaniu podczas jazdy
Witam,
zauważyłem dziś problem w swoim Mondku. Ruszam ze świateł przyspieszając ostro (gaz do dechy albo prawie). Na każdym biegu (probowałem do piątki włącznie - na szóstkę się nie załapałem w ruchu miejskim) w różnym przedziale obrotów (zazwyczaj między 2200-3500 obrotów) w pewnej chwili wskazówka obrotomierza zatrzymuje się i słychać wtedy jakby zwiększone obroty silnika - tak jakbym wcisnał troche sprzęgło. Sprzęgła oczywiście nie wciskam a pedał gazu jest wciśnięty cały czas tak samo. Czasami obroty spadają nieznacznie, ale zazwyczaj po prostu wskazówka się zatrzymuje na 0,5-1s. Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Wszystkie posty traktujące o falujących obrotach jakie przejrzałem na forum traktują o falowaniu obrotów na biegu jałowym. U mnie na luzie obroty są stałe.
Macie może pomysł co może padać? Co zasugerować mechanikowi żeby mnie nie naciągnął :) ?
Solos - 19-10-2008 17:17
No prosze Panowie - nikt nie ma zadnego pomyslu? Pomozcie mi, bo niedawno kupilem to auto i juz troche kasy w naprawy wpakowalem. Troche jestem juz zalamany :(
Snot - 23-10-2008 19:24
A czy ci kopci przy przyspieszaniu? Nie czujesz spadku mocy? Szarpie wtedy samochodem? Czy pryspiesza plynnie?
Solos - 23-10-2008 19:34
Jak wciskam gaz do dechy to kopci, ale to chyba jak w prawie kazdym dieslu. Nie wiem czy mniej czy bardziej, bo to moj pierwszy dieselek :) Przyspiesza plynnie, tylko czasami obroty jakby sie zatrzymuja i wtedy jakby sie cos slizgalo. Ciezko wyjasnic. Najbardziej podobny objaw bylby chyba po wcisnieciu gazu do dechy i w pewnej chwili troche sprzegla.
arekrom16 - 23-10-2008 20:48
Witam przez Twoją jazdę zarrżnełeś sprzęgło dieslem się nie jeżdzi tak jak benzyną po prostu ślizga się sprzęgło :569:
powis - 23-10-2008 23:14
Cytat:
Witam przez Twoją jazdę zarrżnełeś sprzęgło dieslem się nie jeżdzi tak jak benzyną po prostu ślizga się sprzęgło :569: Gdyby się ślizgało sprzęgło to największy efekt by był przy ruszaniu i na niskich biegach, a nie na wszystkich. Wątpię żeby to było to.
A nie masz coś ze sprzęgłem turbiny? powyżej 2k -2,5k obrotów załancza się turbina. może nie masz ciśnienia i załańcza się dopiero po jego zwiększeniu czyli powiedzmy po sekundzie .
Sprawdź wężyki które idą do turbiny.
To jest moje zdanie ale specjalistą nie jestem.
Pozdrawiam