[mk3] odpowietrzenie układu wspomagania kierownicy tddi
adi - 21-07-2008 22:38
[mk3] odpowietrzenie układu wspomagania kierownicy tddi
koledzy jestem w trakcie wymiany pompy wspomagania i wody-czy podczas wymiany tej pompy-wspomagania trezba jakos specjalnie odpowietrzać układ kierowniczy?czy on sie sam odpowietrzy przez zbiorniczek wyrównawczy?
robił to ktos z Was kiedys?
motorek26 - 21-07-2008 22:55
wystarczy że skrecisz raz w prawo raz w lewo i jeszcze raz to samo i wspomaganie masz odpowietrzone (tylko że przy włączonym silniku)
kreeecik - 21-07-2008 23:18
Tylko sie ni przestrasz bo bedzie troche wyło, gdyż płyn będzie nabąbelkowany, wystarczy jak postoi z 10 min.
adi - 22-07-2008 14:34
A podczas tego krecenia-i odpowietrzania układu zbiorniczek ma być otwarty czy zakręcony?
A czy płyn musze cały wymieniac-jak jest czysty? czy tylko dolać tyle ile tam będzie brakowało w zbiorniczku wyrównawczym?
I czy pompę musze zalac tym płynem ?sztucznie? przed zamontowaniem? Tzn np. strzykawką nawciskać tam do srodka, tak np. jak filtr paliwa w Dieslu-ze musi być pełny dopiero zakładam rurki od paliwa?
Czy pompa mzoe być ?pusta? w momencie założenia - sama sobie zaciągnie płyn zaraz po uruchomieniu silnika?
Tam firmowo jest czerwony ATF?ile tego płynu tam wchodzi w cały układ??
I jeszcze jedno ciutek OT: czy jeśli wymienialiście kiedys pompe wody to ten wieloklinowy wałek który daje napęd smarowaliście czymś-jakis twawot? czy na sucho go wkładaliście do srodka tego wieloklinu w pompie wspomagania??