Mondeo 1,8 125ps gaśnie na luzie
wik777 - 21-12-2009 17:23
Mondeo 1,8 125ps gaśnie na luzie
Dzień dobry.
Oto mój pierwszy wpis, nieszczęśliwego posiadacza ów pojazdu.
Zaczne od początku. Kupiłem swe cudo w pażdzierniku i zagazowalem w Eco Almie w Radwanicach instalacja MTM Eco Drive. Po ok 800km wyskoczył check i z Niemiec wróciłem na benzynce. Po kolejnej adaptacji i podbogaceniu mieszanki zaczął gasnać na luzie. Po zubazaniu mieszanki wyskakiwal check. I tak 600 km testów. Gazownicy nie mieli pojecia o co chodzi bo to taka plug&drive instalacja. Generalnie nie znam dnia ani godziny. Jak było ciepło to z klimą gasł częściej. Ostatnio gasł na 5x z rzędu a nast. cały dzień ok. Auto ma nowe świece, kable, cewke, krokowiec (wsz. motocraft) Zauważyłem też ze na benzynie po wyrzuceniu na luz spada od ok 600-650 obr po czym odbija na 750 i dopiero jak już nastepuje zatrzymanie podbija do ok 1000 i opada sekunde po tym jak auto stanie. Na gazie często tego odbicia z 500obr/min nie ma szczegolnie w zakrecie lub/i gdy sie hamuje. Potrafi tak zgasnac w czasie wciskanie sprzegla przy zmianie biegu, gdy sie hamuje/skręca. Czy ktoś miał podobnie i co tu zaradzić, bo wydaje mi sie ze dopiero sprzedaż rozwiaże mój problem ostatecznie. Auto ma 56tkm (5 na gazie) wiec zakładam że klapki w kolektorze i wypalone zawory nie wchodzą w gre. Ostatnie moje przemyślenia to co może powodować że obroty są tak niskie w czasie toczenia sie na luzie, powinny być w okolicy 1000, i czy gaz mógł nabruzdzić w kompie paliwowym. Również włączenie ogrzewania przedniej szyby i tylnej powoduje ze silnik walczy i obr. skacza od 500-1000 (na benz. i na gazie).
jakubbi - 21-12-2009 21:12
Moim zdaniem problem leży w samej instalacji. Powiem szczerze, że instalka tego typu nie będzie się sprawdzać w mondeo. Musisz mieć porządny sterownik, który gada z tym silnikiem. Oprócz tego, jeśli na samej benzynie nie jeździ dobrze to szukaj najpierw tam problemu. Krokowiec może jest nowy, ale ja bym sprawdził czy jest poprawnie podłączony i nie są uszkodzone przewody dochodzące do niego. Obejrzyj dokładnie cały dolot i sprawdź czy gdzieś lewego powietrza nie ssie. Jeśli to nie zmieni sytuacji, to ja bym walczył z gazownikami, niech doprowadzają auto do stanu używalności.
wik777 - 22-12-2009 21:29
Dziś w ciągu dnia jezdziłem po Wrocławiu, nie zgasł ani razu, a było sporo okazji ku temu. Wieczorem natomiast na 2 km zgasł 3 razy pod rząd. Zauważyłem również że pojawił sie efekt taki jak przed czyszczeniem pierwszego krokowca czyli obroty, nie zawsze, spadaja o wiele wolniej niż zwykle. Czasami zostana na 1000obr/ min i spadna na 750 dopiero po zatrzymaniu, ale to tylko czasami (tak jak być powinno).
Kilku ludzi już patrzyło na to auto i nic nie znależli, ani pod względem lewego powietrza, a kabelek do krokowca i wtyczka też wydają sie ok.
wik777 - 29-12-2009 08:41
Dziś po diagnostyce i teście sieci wyszło:
Brak reakcji na przewodach szyny CAN.
Styk 3 i 11 na DLC.
Możliwe przyczyny:
B259 or B280 not used,
Brak zasilania modułu,
Brak masy modułu,
Moduł jest uszkodzony.
Czy ktoś wie co to znaczy , generalnie o co chodzi?