ďťż

Nierówne obroty - 2.0 TDDI

Zobacz wypowiedzi

Nierówne obroty - 2.0 TDDI





webmlody - 20-09-2005 21:30
Nierówne obroty - 2.0 TDDI
  Na zimym mam nierówne obroty, kopci na biało i nie ma mocy.
Jak się rozgrzeje obroty są równe ale dalej brakuje mu mocy (pow. 3000 obr).
Filtr paliwa już wymieniłem. Check się nie pali.

Co to może być?

Nie dubluj tematów! Nie nadążam przenosić i kasować. Edit by Skolmi




Pzy - 21-09-2005 18:38
A nie ubywa Ci oleju w silniku?
Opisane objawy mogłyby wskazywać na to, że turbo niedomaga i przy okazji popuszcza olej w wydech.



webmlody - 21-09-2005 20:34
Oleju nie pobiera. To nie to. Pozatym jak by olej pobierał to dym byłby czarny.



Pzy - 21-09-2005 20:47
Cytat:
Pozatym jak by olej pobierał to dym byłby czarny. I tu właśnie nie masz racji co do koloru dymu...

Otóż typowym objawem uszkodzenia turbosprężarki (a konkretnie puszczania przez nią w wydech oleju silnikowego) jest właśnie biały (a nie czarny czy niebieski) dym...




Rufio - 21-09-2005 21:28
Cytat:
Na zimym mam nierówne obroty, kopci na biało i nie ma mocy Sprawdź świece żarowe.



robolino1 - 21-09-2005 21:35
Sprawdz czy dziala urzadzenie przestawiajace kat wtrysku (na zimnym linka musi byc naciagnieta)



Pzy - 21-09-2005 21:47
Cytat:
Sprawdz czy dziala urzadzenie przestawiajace kat wtrysku (na zimnym linka musi byc naciagnieta) W 2.0 TDDi sterowanie kątem wtrysku (przestawiacz kąta wtrysku) znajduje się w pompie (VP44).



webmlody - 23-09-2005 01:15
Wielkie dzięki.

Jak najprościej sprawdzić tą linkę i turbosprężarkę?
Czy trzeba rozbierać pompę?

Co do świec to wszystko jest ok.

Dziś w tym podłubię i dam znać.
Pozdrawiam



Pzy - 23-09-2005 08:51
Tak mi jeszcze wpadło do głowy - a sprawdzałaeś czy aby nie spadała Ci rura "turbo" z turbosprężarki?

Cytat:
Jak najprościej sprawdzić tą linkę i turbosprężarkę?
Czy trzeba rozbierać pompę?
Linki nie sprawdzisz, bo... jej tam nie ma :)
Przestawiacz kąta wtrysku jest bowiem integralną częścią pompy serii VP. Aby sprawdzić poprawność jego działania są chyba tylko dwa sposoby (oprócz oczywiście wyjęcia pompy i sprawdzenia jej na specjalnym "stole" testującym):
1) podjechać do ASO Bosch'a, oni mają przyrząd zwany KTS, który podłączają bezpośrednio do złącza pompy i za jego pomocą mogą zczytać wszystkie błędy z pompy (podobnie jak za pomocą WDS zczytuje się błędy z ECU),
2) podjechać do jakiegoś pompiarza, niech za pomocą stroboskopu na łańcuchu rozrządu sprawdzi czy w czasie pracy silnika następuje przestawienie kąta wtrysku.

Generalnie pompy jeśli nie musisz to lepiej nie wyjmuj, bo po pierwsze jej demontaż i montaż z późniejszym ustawieniem przez pompiarza jest kosztowny, a po drugie nawet gdy wyjmiesz pompę to i tak nic Ci to nie da - bo pompy serii VP naprawiają tylko dwa ASO Bosch'a w Polsce: na pewno EKO-Diesel w Sochaczewie i o ile dobrze pamiętam - Wachowiak w Krotoszynie (tylko te dwa serwisy mają specjalne przyrządy do testowania, regulacji i napraw pomp Bosch'a serii VP).

Natomiast sprawdzenie turbosprężarki pod kątem czy w ogóle działa jest proste - wystarczy sprawdzić czy wąż turbo (od turbiny do kolektora dolotowego) twardnieje przy obrotach silnika przekraczających wartość 2000 obr./min. Przy 3000 obr./min. wąż powinien być już bardzo twardy.
Jednak - jak wspomniałem - jest to "zerojedynkowy" sposób na sprawdzenie działania turba, czyli albo działa, albo w ogóle nie pompuje. Natomiast aby sprawdzić czy turbosprężarka pompuje odpowiednie ciśnienie w stosunku do osiąganych prędkości obrotowych i obciążenia silnika - konieczne jest podłączenie WDS i testowe przejechanie się autem.
Jednak wcześniej warto sprawdzić czy nie ma nieszczelności w układzie doładowania powietrza od samej turbiny aż do kolektora. Czasem nieszczelność węża lub pęknięcie któregoś z plastików składających sie na układ dolotu może powodować podobne problemy (czyli brak odpowiedniego ciśnienia w dolocie)...
Ze sprawdzeniem wycieków oleju z turba jest już gorzej, bo W TDDi (zresztą w TDCi tak samo) turbosprężarka jest przykręcona bezpośrednio do kolektora wydechowego, a z drugiej strony do katalizatora. Jednak gdy turbo popuszcza olej w wydech - to z reguły jej niedomaganie wychodzi od razu w WDS-owym teście osiąganych ciśnień doładowania.

Rozpisałem się trochę, wymienione powyżej awarie nie muszą oczywiście dotyczyć Twojego przypadku, ale może kiedyś mój wywód :wink: przyda się komuś w czasie lokalizacji jakiegoś problemu...



WRT - 03-10-2005 00:09
Witam. Miałem tn sam problem przy silniku tdci ,co się okazało , że wtryski padały ale ta usterka wyszła dopiero po zrobieniu przelewów na wtryskach w aso.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •