ďťż

problemy z wolnymi obrotami

Zobacz wypowiedzi

problemy z wolnymi obrotami





MISTRAL - 12-02-2008 21:34
problemy z wolnymi obrotami
  mam focusa 1.6 z 2000 r., od pewnego czasu zaczęło pojawiać się początkowo łagodne falowanie wolnych obrotów, raz było co skrzyżowanie, raz przez 100 km silnik pracował bez problemów, potem doszedł inny problem-falowaniu wolnych obrotów zaczęło towarzyszyć coraz mocniejsze drżenie całego samochodu. diagnoza brzmiała "tzw. silnik krokowy wolnych obrotów" (fachowo to się chyba nazywa zawór.....), przeczyszczenie w serwisie nie pomogło, wymieniono na nowy. Silnik pracuje na wolnych obrotach nieco głośniej, falowanie jak było tak jest. Diagnoza kolejna - odpowietrzanie skrzyni korbowej, sprawdzono jest ok. Dodać należy, iż jeden jedyny raz w trakcie jazdy opadł na chwilę prędkościomierz. Niestety mechanikom zabrakło pomysłów, mnie odeszła ochota na opłacanie kolejnych diagnoz, ewentualny początek końca czujnika prędkości nie ma ponoć związku,(to do opadnięcia prędkościomierza). Ktoś mógłby podzielić się radami, doświadczeniami ?




ejdzej - 13-02-2008 11:50

  No ja przerabiałem podobny problem, wyczyściłem krokowca, odpowietrznik też był dobry, a obroty falowały. Zobacz jakie masz napięcie ładowania, może alternator kończy żywot i zresetuj kompa(odłącz akumulator na 15 minut) u mnie pomogło:)



MISTRAL - 13-02-2008 16:59

  u mnie odłączenie akumulatora też pomogło, na jeden dzień, może to subiektywna ocena ale samochód zachowywał się ogólnie jak ideał, niestety do następnego dnia, ładowanie jest ok, oczywiście w chwili pomiaru, bo trzeba wiedzieć, że wszystkie dolegliwości tego samochodu przechodzą po przyjechaniu do serwisu lub garażu,tam jest wszystko ok. taki chyba uzdrawiający czakram. Nie pozostaje chyba nic innego jak diagnostyka, czyli odczytanie błędów z komputera, choć bez gwarancji na trafną diagnozę



korek007 - 14-02-2008 07:56

  Witam!!
Aby nie tworzyć nowego wątku o podobnej tematyce, pozwolę sobie dołączyć się z problemami wolnych obrotów w mojej foce (rónież 1,6, 2000 r.),a są one następujące:
1) po wyłączeniu biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu obroty spadają do ok. 500, po czym podnoszą się (tak samo dzieje się na postoju, po nacisnięciu na pedał gazu i puszczeniu);
2) gdy samochód toczy się na luzie, obroty nie są podwyższone, a czasami wręcz są trochę niższe od obrotów biegu jałowego (chwilami pływają, od ok. 700 do ok.1000, szczególnie przed momentem zatrzymania pojazdu). Według mądrej książki czujnik prędkości VSS powinien powodować podwyższenie wolnych obrotów przy toczącym się pojeździe;
3) gdy samochód stoi, wolne obroty po osiągnieciu właściwego poziomu są stabilne, nie ma żadnego ich pływania.
Podpięcie do komputera nie wykazało żadnych błędów. Na razie wymieniłem tylko przewód odmy wraz z zaworkiem, ale to nic nie pomogło. Może macie, koledzy, jakieś dalsze sugestie?
Pozdrawiam :fcp29




kolo82 - 14-02-2008 08:50

  U mnie pomogło delikatne przeczyszczenie przepustnicy.
Objawy były takie jak u was.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •