ďťż

Stracił moc, chmura dymu, zgubił olej

Zobacz wypowiedzi

Stracił moc, chmura dymu, zgubił olej





robbert - 05-07-2010 07:58
Stracił moc, chmura dymu, zgubił olej
  Witam. W sobotę miałem taką przygodę: podczas spokojnej jazdy w pewnym momencie autko straciło totalnie moc, zadymiło chmurą jasnoniebieskiego dymu, czuć przypalony olej. Po zatrzymaniu na asfalcie plama oleju. Po otworzeniu pokrywy silnika olej widoczny na wlocie do intercoolera (aż zamek maski cały w oleju), poza tym silnik suchy. Turbo padło? Focus 1,8 TDCi (100 KM), 2003 r., przebieg: 158 tkm.




Jester - 05-07-2010 08:49

  Prawie na pewno turbina rozsypała się. Szykuj kasę na nową - 2100 + VAT.



SMUTNYINDYK - 05-07-2010 19:47

  Miałem tak samo[absolutnie i dokładnie] tylko po ok.90 000km - padaczka turbiny plus skutkiem tego wymiana innych rzeczy. Coś ponad 3500zl.



maureliusz - 05-07-2010 23:02

  SMUTNYINDYK - bana powinieneś dostać na całe forum Forda :-) - he he he. Ktoś przez Ciebie kiedyś padnie na serce. Gość jeszcze nie zdiagnozował smaochodu, a Ty od razu wiedziony doświadczeniem i przykrymi wydarzeniami sypiesz mu kwotę 3,5 tysiaka :-)

A tak właściwie, to czemu nie sprzedałeś jeszcze swego felernego wózka :-]?




SMUTNYINDYK - 05-07-2010 23:31

  Odpuściłem bo wszystko zrobione, a nawet katalizator wstawiłem[ w miejsce tego co został wycięty bo przy awarii turbo zaoleił się] - nie mogłem pogodzić się ze smrodem spalin. Wszystko chodzi doskonale,pojazd wygląda dobrze-daje mu jeszcze jedną szansę. Na decyzję moją wpłynęła też opinia mechaników o moim automobilu. Niestety jeżdżenie dieslem kosztuje.



Jester - 06-07-2010 08:11

  Z tymi cenami to bez przesady. Turbina do 1,8 TDCi kosztuje wg cennika 2100zł + VAT (przy zwrocie starej OIDP). Można się potargować - ja "na telefon" dostałem cenę 2000 + VAT. Ostatecznie załatwiałem przez znajomy zakład - mieli dodatkową zniżkę. Wymiana to koszt 300-500zł + uszczelka kolektora wydechowego (17zł) i olej (zależy co się leje). Ja mam warunki i wymieniałem z ojcem. Trochę ciężko, ale jak się ma dobre klucze nasadowe to można. Do nowej turbiny dołączona jest instrukcja uruchomienia. Sugeruję dobrze się z nią zapoznać przed pierwszym włączeniem silnika po wymianie.



robbert - 06-07-2010 10:58

  Jester - piszerz, że 2100 zł (po zniżce 2000). Tymczasem "przeleciałem" Allegro i jest dużo ogłoszeń firm - turbo po regeneracji w granicach 900-1200 zł (na dodatek z 12 m-czną gwarancją). No chyba, że piszesz o cenie fabrycznie nowej turbiny.



Jester - 06-07-2010 13:57

  Jeśli chcesz pojeździć tym autem to tylko nowa. Z regenerowanymi jest przeważnie kłopot. Turbiny VNC są dość skomplikowane do dostrojenia. Dobrze robi to tylko fabryka. Reszta - jak się uda. BTW Najtaniej nową kupisz u autoryzowanego dystrybutora Garretta.



Długi Marek - 31-07-2010 19:54

  Chyba masz rację z tym regenerowanym.Gościu w Garrecie powiedział że nie sprzedają zestawów naprawczych.(Sugerują kupno nowej-3200 zł+Vat)Dzisiaj ruszyłem swoją furmanka (FF I 115 km)po wymianie turbo aby ją przetestować -efekt:przejechałem 40 km i siwy dym(wyssało cały olej).Turbo było regenerowane.



Jester - 01-08-2010 21:46

  3200 zł? Od stycznia turbina podrożała o 1000 zł? Pytałeś o turbinę do Mk1? Regeneracje tak właśnie się kończą.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •