ďťż

Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Zobacz wypowiedzi

Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?





diseasekowalski - 13-04-2009 14:16
Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?
  3 załącznik(i) Witam koledzy.
ostatnio przy sprawdzaniu oleju i wymianie zarowek zauwazylem ze z jednego czujnika (układ odniesienia - siedząc za kierownicą) - pod prawą rurą w okolicach intercoolera sączy się olej.
nie wiem skąd tam olej. i nie wiem co z tym zrobic? (zdjecie w załączniku).
Drugi załącznik przedstawia urwany kabelek ktory ostatnio zauwazylem przy tej samej okazji.. czy ktos wie jakie następstwa niesie ze soba ten urwany kabelek i ten ceknący czujnik?

nie wiem czy podlaczenie kabelka po prostu nie zrobie dzis jutro pojutrze.
ale co z czujnikiem? co to za czujnik wogole? wystarczy go wymienic?

mam taka szalona teorie ze kabelek sluzy do zalaczania turbiny. turbina wiec sie nie zalacza, ale jest smarowana, i ten smar/olej, przez to ze turbina nie dziala, leci gdzies tam az do czujnika.... ale to tylko teoria. oleju w silniku zauwazalnie nie ubywa. mocy nie stracil albo nie zauwazylem....

fordfocus 1.8 tddi 90ps 2000r. kombi.




strzalaking - 13-04-2009 15:06

  A jestes pewien ze to z tego czujnika ci cieknie? Bo ja wlasnie mialem pisac posta o wyciek z tej rury od intercoolera, idealnie tej przy ktorej zaznaczyles czujnik. Spod "bałwanka" jest wilgotny, umazany jakims olejem (tym od smarowania turbo?).



Jester - 13-04-2009 15:20

  Turbina jest napedzana spalinami i nie ma włącznika = jeśli pracuje silnik to pracuje turbina. Przy niskich prędkościach obrotowych jej wydajność jest mała. Odczuwalny efekt "włączenia" wynika z charakterystyki momentu obrotowego.
Czujnik przy intercoolerze mierzy temperaturę sprężonego i schłodzonego w IC powietrza dostarczanego do slinika. Jego brak może mieć wpływ na dawkowanie paliwa.
Urwanie/przecięcie żółtego kabelka miało za zadanie zapewnie wyłaczenie zaworu EGR.



szymonooo - 13-04-2009 15:22

  Alleluja forumowicze :)
Ten czujnik który zaznaczyłeś jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza i pełni ważną rolę. Po odłączeniu turbina nie będzie się wkręcać na swoje obroty czyli brak mocy.

Wyciek z tego miejsca? wykręć czujnik i uszczelnij go! Uważaj aby nie połamać plastikowego zbiornika intercoolera w który czujnik jest wkręcony! A co do oleju to:

Olej do intercoolera może dostawać się na dwa sposoby:
1. Poprzez turbinę (oznaka zużycia)
2. Poprzez odmę (do wyczyszczenia lub silnik ma przedmuchy)

Jeśli oleju ci nie ubywa to nie masz się co martwić. Niewielkie ilości oleju to rzecz normalna. Ja ostatnio wyciągałem turbinę do regeneracji (miałem identyczne objawy co ty) i okazało się że nie puszcza oleju! Olej dostawał się przez odmę do układu dolotowego. teraz czeka mnie czyszczenie odmy i intercoolera.

A co do tego urwanego kabelka przy zaworze EGR to da się to prosto naprawić: przyjrzyj się kostce to zauważysz że można ją spokojnie rozebrać, wyjąć element od którego urwał się kabelek, przylutować i wszystko z powrotem złożyć do kupy. (ja jednak polecam zaślepienie EGR)

Pozdrawiam




Schem - 14-04-2009 08:40

  Szukajcie, a znajdziecie...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=49764



strzalaking - 14-04-2009 12:55

  Cytat:
Olej do intercoolera może dostawać się na dwa sposoby:
1. Poprzez turbinę (oznaka zużycia)
2. Poprzez odmę (do wyczyszczenia lub silnik ma przedmuchy)

Jeśli oleju ci nie ubywa to nie masz się co martwić. Niewielkie ilości oleju to rzecz normalna. Ja ostatnio wyciągałem turbinę do regeneracji (miałem identyczne objawy co ty) i okazało się że nie puszcza oleju! Olej dostawał się przez odmę do układu dolotowego. teraz czeka mnie czyszczenie odmy i intercoolera.
No nie ubywa, a przynajmniej nie zauwazalnie. Ale od czasu do czasu z tej rury od intercoolera musi pokapywac, bo jest wilgotny zaciek pod nia. Chyba podjade do jakiegos mechanika, co by na to spojrzal ;/.



diseasekowalski - 23-04-2009 09:59

  a ma ktos gotowy przepis jak odkrecic i wyczyscic ten intercooler?..
czy to tak skomplikowane ze trzeba do warsztatu i nie da rady zrobic samemu?



Jester - 23-04-2009 15:24

  Cytat:
a ma ktos gotowy przepis jak odkrecic i wyczyscic ten intercooler?..
czy to tak skomplikowane ze trzeba do warsztatu i nie da rady zrobic samemu?
Odkręcasz opaski od bałwanków, zsuwasz bałwanki, odkręcasz 4 śruby mocujące (być może cos jeszcze - nie pamiętam) i wyjmujesz intercooler. Na początek przedmuchujesz powietrzem blaszki wymiennika, najlepiej przeciwnie niż normalny przepływ powietrza. Później wlewsz do środka troche nafty/benzyny/WD40/innego środka rozpuszczającego tłuszcze (olej), zatykasz wlot i wylot powietrza i poruszając całym intercoolerem wypłukujesz brud i olej. Powtarzasz czynność aż będziesz zadowolony. Na koniec przedmuchujesz powietrzem do wysuszenia i montujesz do samochodu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •