ďťż

[ST200] Mało pary - pomóżcie w dedukcji

Zobacz wypowiedzi

[ST200] Mało pary - pomóżcie w dedukcji





Schem - 13-08-2009 13:53
[ST200] Mało pary - pomóżcie w dedukcji
  Na wstępie wstęp :D

Jako, że mój ST200 miał założony airbox od zwykłej V6, a oryginalny Stkowski airbox jest nieosiągalny, zakupiłem za Wielką Kałużą airbox od Contoura SVT.
Zrobiłem to dlatego, że autko nie jechało tak, jak powinno jechać i zwaliłem to na wąski dolot. Za towarzysza w badaniach, służył Heko z jego MK4.
Powinienem go odjeżdżać, a zdarzyło się to tylko kilka razy, większość przypadków idziemy porównywalnie.
Jak się choć odrobinę spóźnię, już pozamiatane.
Czyli moje auto miało na oko góra 170 KM, jak ustaliliśmy.

Amerykański airbox miał lekko inne mocowanie przepływki (zostawała mała szpara, którą zasilikonowałem) i zupełnie inne mocowanie do nadkola, więc wywaliłem czerpnię i w jej miejsce wsadziłem 8cm spiro, które połączyłem z wejściem do airboxa. Reszta rury, przepływka, przepustnica zostały oryginalne.
Wygląda to tak:
http://img7.imageshack.us/img7/8306/pic1811z.th.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/7718/pic1810.th.jpg

Teraz dźwięk przy pełnym otwarciu przepustnicy jest cudowny i wywołuje ciarki na plecach... ale nic poza tym...
Auto jeździ, jak jeździło... jedyna różnica jest taka, że nie czuć kopa przy 3500-4000 rpm. Nie to, żeby go było czuć wcześniej jakoś bardzo... ale teraz wcale... słychać tylko.
Auto przyspiesza liniowo od poczatku, do odcięcia.

I teraz gwóźdź programu:
http://img33.imageshack.us/img33/345...esst200.th.jpg

164,3 KM i 200 Nm - to jakaś popierdółka, nie ST200 http://www.mondeoklubpolska.pl/modul.../sadsmilie.gif

Przyjrzyjcie się z łaski swojej wykresowi i wyraźcie swoje zdanie, co mu jest i co mu można poprawić, żeby uzyskać przynajmniej to, co mu się należy...

Filtr paliwa wymieniony, kable nowe, świece nowe (co prawda inny mają numer, niż te, które wyjąłem z silnika, ale podobno tamtych już nie produkują i teraz katalog przewiduje te), filtr powietrza K&N (ten ichni, hamerykański do stożkowego airboxa).
Spalanie średnio 13l/100km, chwilowe sięga 55l przy pełnym otwarciu, benzyna 95 z Shella, gazu nie ma.

Wykres wygląda zdrowo w miarę, według mnie, tylko cyferki za małe...
Ciśnienie było niskie, temperatura wysoka, ale i tak nie usprawiedliwia to tak niskiego wyniku...

Oto dwa pliki excelowskie, z moimi dwoma logami (obroty, temperatura sasysanego powietrza, jego masa z MAF, i oba parametry IMRC):
http://w516.wrzuta.pl/plik/4LzXVI1Eh79/schem1
http://w516.wrzuta.pl/plik/809i3lyX7eD/schem2

Na mój chłopski rozum, moduł IMRC działa bez zarzutu.
Jest info o otwarciu i zamknięciu, napięcie sygnału się zmienia...

Zastanawia mnie natomiast jedno... czy tak ma być, że po otwarciu dolotów, ilość powietrza rośnie mniej więcej w tym samym tempie?
Bo jak widać po wskazaniach MAF, ze wzrostem obrotów rośnie przepływ, który tuż przed otwarciem spada (doloty nie wyrabiają), a potem secondaries się otwierają i przepływ sobie rośnie dalej...
Ale rośnie jakoś mało przekonywująco...
Przecież ma być p....cie, więc ilość tlenu powinna gwałtownie skoczyć w górę...

A u mnie wykres mocy i wykres MAF w zal. od obrotów dziwnie się pokrywają... dół taki sobie, 3000-3500 ostro w górę (prawie jak na innych wykresach), potem dołek, otwarcie dolotów i taki sobie, mało ostry wzrost...

Co do błędów - stałych brak, natomiast jest jeden w "pending".
Już drugi raz, raz skasowałem w weekend, ale wczoraj się pojawił. Na razie nie kasuję, może przejdzie do pamięci.

Ten błąd, to P0174, czyli System too lean (bank2) - zbyt uboga mieszanka w rzędzie 2.

Możliwe powody to:
- słaba wydajność pompy (do sprawdzenia)
- brudne wtryskiwacze (nie sądzę, kilka razy dolałem płynu do czyszczenia, zresztą auto nie przerywa, nie szarpie)
- zatkany filtr paliwa (wymieniony na nowy)
- uwalony regulator ciśnienia paliwa (nie mam pojęcia)
- nie zamykający się EGR, który przepuszcza za dużo powietrza (no owszem... podciśnienie z EGR jest odpięte (ale dopiero po pomiarze odpiałem), więc to może być to... zapnę i pojeżdżę)
- brudny MAF (jest czyściutki)
- lewe powietrze (no, też możliwe... muszę pomacać rurki...)

Reasumując:

Jeśli dobrze myślę, to albo mam te drugie doloty nieźle zasyfione, przyblokowane, albo coś jest nie halo z samym doprowadzeniem powietrza, że nie zasysa tak szybko, jak powinien (tylko, że przed założeniem hamerykańskiego wynalazku, auto też nie jechało)...

moduł IMRC raczej wykluczam, z powodów jak wyżej - po prostu wygląda na sprawny.
Przepływomierz chyba też, bo pokazał wartość 9543 g/min przy 5236 rpm, a te wartości wcześniej, oscylują przy 5-6 tysięcy gramów... czyli skalę ma...

Pozostaje jeszcze pompa paliwa i jej ciśnienie chyba...

Jestem otwarty na wszelkie sugestie :D
Pliz help... :one:




Schem - 14-08-2009 07:55

  No co... nikt nie umie czytać logów? :D



peterpz - 14-08-2009 09:44

  Pewnie nikt. A te świece to na pewno są dobre? Może jednak czymś się różnią i teraz nie odpala dobrze? Wiesz... Zwykłe sklepy sprzedające z katalogu to... no. Zobacz na allegro i sklepach specjalizujących się w fordach czy nie ma odpowiednich świec do tego auta.



Rijndael - 14-08-2009 09:49

  Cytat:
No co... nikt nie umie czytać logów? :D Skoro mówisz, ze masz zbyt ubogą mieszankę, to powodem nie może być syf w dolocie, bo wtedy, jeśli już, to by było na odwrót. Powodów może być natomiast mnóstwo... Skoro błąd ten wyskakuje Ci tylko w rzędzie 2, to zacząłbym jednak od sprawdzenia wtryskiwaczy, auto ma już swoje lata, więc mogą już nie mieć odpowiedniej wydajności, mimo, że silnik pracuje równo.




Schem - 14-08-2009 11:30

  Świeczki wykluczam, dlatego, że wymiana była w trakcie poszukiwania braków w mocy, więc nic nie zepsuła.
Świece są Motorcraft DEDYKOWANE do ST200, kupowane u Jacka po nr. VIN, a nie w sklepie motoryzacyjnym na osiedlu z katalogu...
Mają inny numer, bo FoMoCo w numerze koduje sposób produkcji... widocznie zmienili linię, to i numer zmienili. Tamtych już podobno nie robią.

Co do ubogiej mieszanki - ja wcale tak nie mówię i nigdzie tak nie napisałem :D
To jest błąd "pending" i do tego pojawił się po odpięciu podciśnienia z EGR.
Więc nie on jest powodem małej mocy.
Pod spodem zamieszczam log z kąta wyprzedzenia zapłonu i czasu otwarcia wtryskiwaczy + MAF, obciążenie i IMRC.
http://w684.wrzuta.pl/plik/9ZPmWSLEFkt/miasto

Wtryskiwacze mają czas otwarcia od 2.4 do 21.2 w zależności od pozostałych parametrów, ich praca wygląda logicznie...
Pytanie tylko, czy te wartości są odpowiednie?

Zrobię jeszcze dzisiaj dokładniejszego loga (bo im więcej parametrów, tym rzadziej zapisuje się ramka), żeby było bardziej płynnie.



SONY - 14-08-2009 11:39

  A po co to wszystko ? Czy to co dala mu fabryka nie wystarcza ?



Pinki - 14-08-2009 11:47

  to jest st200 powinien mić 205 koni nominalnie
a auto wypluwa z 5 koni wiecej niż moja zwykła vka i nawet kilka niutków mniej
po to to wszystko



Schem - 14-08-2009 11:50

  heh... No właśnie chodzi o to, że fabryka obiecała 205 KM i 230 Nm :D
Realnie, inne ST200 mają 180 KM i 215 Nm...

Więc... nie, nie wystarcza mi 164,3 KM i 200 Nm :D

P.S. Pinki, byłeś szybszy...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •