1.9tdi zatarcie łożyska kompresora klimy
GalDarlowo - 10-07-2008 20:40
1.9tdi zatarcie łożyska kompresora klimy
Witajcie, dojechaem moim galaxy 1,9 tdi 2000r stara buda 110 koni do wloch. przejechalem 1500 km prawie bez zatrzymywania. po nocnym postoju pojechalem dotankowac moja furke i pojwily sie take cuda : spadek mocy pow. 2000 obrotw. myslalem ze to filtr paliwa, ale nie po przejechaniu jakis 30 km wywalilo gaz z klimy... stanalem, a tam spod maski dym, duzo dymu z paska wiloklinowego, ktory bral cieplo jak mi sie wydaje z kola agregatu klimy. ok. nic sie nie stalo trafilo klime i trudno. ale nie. ale nie. dzis okazalo sie ze sprawa dalej sie toczy, po przejechaniu jakis 20 km sprawa podobna tym razem wydaje mi sie ze z kola alternatora, dym z paska tak jak poprzednio - klima nie byla wlanczana! najlepsze jest to ze w miedzyczasie zrobilem jakies 250km po goracej wloskiej autorstadzie i nic sie nie dzialo, tak jakby raz cos sie dzialo a raz nie. Trafi mnie bo mam wracac do kraju i chayba nie bede ryzykowal DLATEGO PROSZE O PORADE czy to jakies lozyska sie pozacieraly na alternatorze i na agregacie kimy czy jakies inne cudo. A niedawno wymienialem pasek rozrzadu bezposrednio przed wyjazdem ale mowie sprawa wyszla dopiero po przyjechaniu do wloch po przejechaniu jakis 1500 km Najlepsze jest to ze we wloszech ciezko z uzywanymi czesciami.... PROSZE O PORADE pozdrawiam wszystkich...
joszib - 10-07-2008 21:06
Kolego musisz bardzo uważać z tym dymiącym paskiem,bo mojemu znajomemu ze Szczecinka,w podobny sposób spłonął passat 1,9 tdi.Winne było zatarte łożysko.Niestety nie pamiętam które. :573:
wtom - 10-07-2008 21:19
łożysko koła sprężarki spalone.
bary - 10-07-2008 21:41
Zdjąć pasek - poruszać kołami.
cowboyasterix - 10-07-2008 22:04
Cytat:
Zdjąć pasek - poruszać kołami. Tak zrób jak pisze bary.
Koła powinny obracać się z małym oporem-oczywiście oprócz koła wału korbowego. Podejrzewam u ciebie zatartą sprężarkę klimatyzacji.
galecki11 - 11-07-2008 10:07
Kolego miałem to samo.Podejrzewam,że u ciebie na pewno słychać jakieś zgrzyty na pracującym silniku a i gorzej odpala.Powodem jest oczywiście opór łożyska.U mnie poszło łożysko od sprężarki klimatyzacji.Nowy pasek klinowy tak się stopił że jego odpryski widać było na osłonie pokrywy silnika.Oczywiście następstwem było spalenie sprzędła ,cewki klimatyzacji.Łożysko od sprężarki pracuje cały czas-niezależnie od tego czy masz włączoną czy wyłączoną klimę i daje bardzo duży o ile nie największy opór.Radzę doraźnie abyś zdjął pas ,sprawdził które łożysko ma nienaturalny opór.Jeśli jest to te od klimy to możesz kupić krótszy pasek i ominąć sprężarkę.
A wracając do przyczyny zatarcia łożyska- u mnie okazało się ze klin na który wchodzi koło z łożyskiem na którym pracuje pas miało za duży luz i po naciągnieciu pasa tarło o obudowę sprężarki.
Pozdrawiam
GalDarlowo - 11-07-2008 19:38
Witajcie, zdjalem caly osprzet -- [u]zatarte lozysko sprezarki klimy----, kulki wysypaly sie, nie moge dostac takiego lozyska w tym wloskim miescie gdzie jestem, proponuja mi caly kompresor klimy za 450 euro nowy ALTERNATOR CHODZI NA SZCZESCIE OK. dzieekuje wszystkim za podpowiedzi!
marwyk - 11-07-2008 20:01
kup krótszy pasek ma mieć długość 730 mm a szerokość ta sama i pomin kompresor - pasek w sklepie kupisz za 10 euro (kiedyś musiałem dokupić do Toyoty Land Cruiser) ;
Ten dla pojazdów z klima ma 790 mm.
Jak będziesz potrzebował symbole odpowiednich firm to pisz
Slawko - 11-07-2008 20:35
GalDarlowo, prosze poprawic temat na zgodny z zasadami i naczej usuwam :!: