ďťż

2.0 TDCI, 115 KM, spadek mocy, migająca sprężynka

Zobacz wypowiedzi

2.0 TDCI, 115 KM, spadek mocy, migająca sprężynka





zasieki1 - 22-03-2009 18:34
2.0 TDCI, 115 KM, spadek mocy, migająca sprężynka
  Tak, wiem, na początku jest przyklejony cały wątek z zestawem wszystkich możliwych przypadków efektu migającej sprężynki. Sęk w tym, że u mnie odnośniki do zawartych tam poszczególnych dyskusji nie działają. Przejrzałem też historie forum i interesującej mnie wiadomości nie znalazłem.

Ale od początku. Dziś podczas dynamicznego wyprzedzania na 2 lub 3 biegu zapaliła mi się kontrolka ze sprężynką i mruga do tej pory. Jednocześnie zauważyłem spadek mocy silnika. Wcześniej silnik mi nie gasł i pracował bardzo dobrze - dlatego odrzucam możliwość awarii czujnika położenia wałka rozrządu (choć może się mylę). Po dojechaniu do domu zgasiłem silnik i wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po włączeniu z powrotem zapłonu sprężynka mrugała dalej. Dałem silnikowi ostygnać i po uruchomieniu po 1,5 h zapaliłem. Zaskoczył od razu, ale przy próbie dodania gazu bardzo wolno wchodził na obroty i przy wyższych obrotach słychać głośny i nieprzyjemny klekot. Musiałem pojechać do pracy, więc ruszyłem. Starałem się dodawać minimalnie gazu, żeby nie doprowadzać do tego klekotu. Jak silnik się zagrzał, to klekot ustąpił, ale mocy dalej brak, a kontrolka wciąż mruga.

Wtryski?

Od czego zacząć? Przeprowadziłem się niedawno do Poznania, więc nie wiem do kogo tu uderzyć na diagnostykę (w Zielonej Górze polecam fachowca od Forda w Letnicy)?

Czy mogę do czasu naprawy bezpiecznie jeździć autem (nie ryzykując większych usterek)?

Jako, że mam dostęp do części bez marży handlowca, to regenerować czy kupować nowe?

Wszystkie, czy tylko zepsuty (auto chcę sprzedać w wakacje)?




zasieki1 - 22-03-2009 23:36

  jestem po powrocie z pracy. z odpaleniem już tak łatwo nie poszło. musiałem pokręcić dłużej i za 4 razem zaskoczył, ale silnik pracował nierówno (jakby nie palił na jeden cylinder). do tego strasznie dymił. po rozgrzaniu dało się już jechać, choć oczywiście ewidentny brak mocy, miga sprężynka i przy wyższych obrotach klekot. spodziewać się czarnrgo scenariusza, czy może jest jeszcze jakaś szansa na świece żarowe lub inne mniej kosztowne rozwiązanie? aha, przebieg 200 tys. km.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •