2,2 tdci gaśnie na mrozie pododaniu gazu pow. 50 km/h
lesiak - 23-01-2010 15:26
2,2 tdci gaśnie na mrozie pododaniu gazu pow. 50 km/h
Witam,
Mam problem ponieważ moje mondeo 2,2 tdci potrafi zgasnąć podczas mocniejszego dodania gazu przy predkosci powyzej 50km/h. Dzieje sie tak tylko przy dużym mrozie i z regóły podczas wyprzedazania, co jest mega niebezpieczne.
Zauważylem że najpierw chwile miga kontrolka od świec żarowych a potem gasnie. Dzieje sie tak tylko na nie rozgrzanym silniku, przez pierwsze 5-10 min jazdy, potem jest ok. i jak narazie takich objawów nie zaobserwowalem.
Może ma ktos pomysł czym tojest spowodowanie lub mial podobny problem.
A dodatkowododamzetankuje tylko najlepsze paliwo na BP i Statoilu.
Pozdrawiam
Piotr K - 23-01-2010 15:39
Wstaw samochód do ciepłego garażu, niech tak postoi cały dzień . Wtedy dolej markowego depresatora do paliwa i odpal . Niech pochodzi w cieple aż wypali paliwo z filtra i przewodów zaciągając w to miejsce to z depresatorem. Wtedy wyjedź na drogę i zobacz czy się cos zmieni. Możesz też wymienic filtr i przeprowadzić powyższą procedurę .
Jeżeli nie będzie różnicy przyczyna nie tkwi w temperaturze . To, że awaria nastąpiła w zimie to tylko zbieg okoliczności.
Ja też tankuję markowe droższe paliwo a mimo to nie ustrzegłem się korka z parafiny w filtrze lub przewodach. W tym przypadku było to paliwo Orlen Verva...
xtz - 23-01-2010 16:51
Tankujac paliwa wzbogacane wcale nie ma gwarancji ze naprawde jest lepsze na mrozy. Ja mam to samo w mrozy-20 jak mniejszy problemu niema,dzien po wymianie filtra mialem to samo. Lapie paliwo w filtrze,pomaga czajnik wrzadku i polewanie filtra,puszcza i mozna jechac.
lesiak - 24-01-2010 13:13
ok dzieki za info
pozdrawiam
Tjara - 24-01-2010 13:23
Cytat:
Tankujac paliwa wzbogacane wcale nie ma gwarancji ze naprawde jest lepsze na mrozy. Ja mam to samo w mrozy-20 jak mniejszy problemu niema,dzien po wymianie filtra mialem to samo. Lapie paliwo w filtrze,pomaga czajnik wrzadku i polewanie filtra,puszcza i mozna jechac. Oczywiście, że nie mamy gwarancji. opowiem tylko o moich doświadczeniach. W moim staruszku 1,8td, zima tankuję vervę, zawsze na tej samej stacji. W 2005r kiedy temperatura spadła do -35 jako jedyny diesel z parkingu ruszyłem i nie miałem żadnych problemów. nawet przy mniejszych mrozach odpala łatwiej na tym paliwie. Dziś rano mieliśmy -27 i 2 letnia Vectra CDTI sąsiada so tej pory stoi. Ładował aku, odpalił i jak tylko doda gazu, to kicha. Parafina w filtrze. A mój Mondi 2 razy zakręcił ciężko i jazda. Z MK3 z benzynką nie ma najmniejszych problemów, tankuję zwykłą E95 i jest git.
Pozdro