A ja mam taki dylemat- którego kupic?
adamoza - 25-05-2005 13:32
A ja mam taki dylemat- którego kupic?
1. Fokus kombi, 2000r, 1.6benzyna, 119tys.
2. Fokus kombi, 2000r, tddi, 143tys.
Wyposażenie +/- takie samo,
Tddi jest o 6tys drozsze... i w środku bardziej widać ślady użytkowania.
Robię rocznie 18-20tys km; czy warto dokładać do tego tddi?
Z jednej strony chciałbym td, ale... odstrasza mnie ew awaria turbiny czy pompy wtryskowej.
Co myślicie?
michu - 25-05-2005 16:38
cięzko powiedzieć, ja po modyfikacji zrobionej w moim tddi, przez Piro to bym benzynki nie chciał - no ewentualnie jakieś 200KM i 250 NM to wtedy tak, ale w sumie 6 tyś piechotą nie chodzi, założysz gaz i przerobisz go u Piro, na blosa i ładnie też ci go podkręci
twój wybór
Greg - 25-05-2005 16:49
Cytat:
1. Fokus kombi, 2000r, 1.6benzyna, 119tys.
2. Fokus kombi, 2000r, tddi, 143tys.
Wyposażenie +/- takie samo,
Tddi jest o 6tys drozsze... i w środku bardziej widać ślady użytkowania.
Robię rocznie 18-20tys km; czy warto dokładać do tego tddi?
Z jednej strony chciałbym td, ale... odstrasza mnie ew awaria turbiny czy pompy wtryskowej.
Co myślicie? Nie bede Ci pisal o modyfikacjach , bo nie o to pytales .
Przy takim przebiegu rocznym jak piszesz chyba nie warto doplacac do diesla . Troche lat musialbys tym jezdzic zeby zwrocila sie roznica , co innego ze roznica w cenie ropy i benzyny stopniowo zanika . Taka moja opinia , zdecydujesz Sam :D
Pzdr.
moon - 25-05-2005 18:01
Mimo wszystko dedecydowalbym sie na benzynke.
1.6 jezdzi w miare przyjemnie i jest szansa ze bezawaryjnie. O gazie raczej zapomnij - szczegolnie ze dlugo by Ci sie zwracal.
tddi to bo by nie bylo 90KM a diesel to diesel no i jest szansa na naprawy (tak jak opisales).
Tak jak Gregu napisal diesel tez dlugo by sie zwracal.
kuba - 26-05-2005 01:59
Ja osobiście przyjrzał bym przeszłości obu autek- wybrałbym to serwisowane i w miare bezwypadkowe! Jeśli oba mają podobną to przy Twoich przebiegach kupiłbym benzynke, inna kwestia to ile chcesz tym autem pojeździć! Jeśli np. 6-7 lat to byłbym za dieselkiem, jeśli krócej to zdecydowanie benzyna, bo nie opłaca się kupować diesla, no chyba że masz dojście do "troszeczke" tańszej ropy z jakiejś budowy albo od TIR-owca!
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
michu - 26-05-2005 09:09
co do frajdy z jazdy to większa będzie dieslem - moc mocą, ale moment jest ważny, dużo lepiej się przyspiesza na trasce, mogę tak powiedzieć, bo miałem obydwa i mam porównanie, natomiast na pewno kultura pracy benzynki jest wyższa
co do przebiegu to różnica jest 25 tyś, a to dla Ciebie 1,5 roku jazdy
a tak wogóle to znowu poruszyłeś temat - benzyna kontra diesel :)
różnica 6 tyś piechotą nie chodzi
fosheed - 31-05-2005 15:53
ja bym wziął benzyniaka
Wujo Kruchy - 01-06-2005 16:54
zdecydowanie ku silniku diesla Cię nakłaniam - tym bardziej, ze masz możliwośc przejechania się każdym modelem u dealera. Polecam ci 1.6 TDCi 109 KM - max frajda kiedy TDCi robi "wszystkie" benzyniaki na odcinku 100 metrów...
dopisałem po pojawieniu się posta http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 6354#56354 - oczywiście Greg masz pełną rację - mój post w tym kontekście nie ma wiekszego sensu, tym bardziej, że ja powołuje sie na TDCI a mowa tu o TDDI
Greg - 01-06-2005 17:05
Cytat:
zdecydowanie ku silniku diesla Cię nakłaniam - tym bardziej, ze masz możliwośc przejechania się każdym modelem u dealera. Polecam ci 1.6 TDCi 109 KM - max frajda kiedy TDCi robi "wszystkie" benzyniaki na odcinku 100 metrów... adamoza pisze o autach z 2000r , chyba ciezko przejechac sie tdci 109km z 2000 r w salonie.
Pzdr.
[ Dodano: 2005-06-01, 17:08 ]
Cytat:
co do przebiegu to różnica jest 25 tyś, a to dla Ciebie 1,5 roku jazdy Ja pisalem o roznicy w cenie , nie przebiegu a ta nie zwroci sie po 1.5 roku .
Pzdr.