ďťż

Automat- kilka pytań przed zmianą na manuala

Zobacz wypowiedzi

Automat- kilka pytań przed zmianą na manuala





diller7 - 25-08-2007 20:11
Automat- kilka pytań przed zmianą na manuala
  Witam. Jak w temacie. Przymierzam się do przeróbki autamata na manual. Niestety w moim aucie skrzynia nie działa tak jak powinna tzn mam problemy z ruszaniem. Dużo czytałem na forum ale mimo to mam jeszcze wiele pytań. Moje auto to kombii 2.0 Zetec z 1998r. Autko przyjechało kilka dni temu z niemiec z uszkodzoną ASB. W Bydgoszczy nikt nie był w stnie nawet wskazać mi speca od ASB, a szkoda bo automat to fajna sprawa....ale do rzeczy.
* czy do przekładki moge wykorzystać auto przywiezione z wysp - Anglik
* czy podejdzie skrzynia od 1.8
* czy skrzynie manualne z aut np 94-96 2.0 16V będą pasować
* gdzie znajdę oznaczenia kodowe, przełożenia oraz typy skrzyń i silników montowanych w naszych autach (stronka w sieci)
* prosze powiedzieć na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę przy zabiegu
* jakie są wasze doświadczenia po przeróbce, czy są jakieś problemy
* czy znacie dobrego i w miarę taniego mechanika który podejmie się przeróbki z okolic Bydgoszczy lub Torunia
* jakie są szanse na odsprzedanie zdemontowanej ASB
* ile czasu trzeba poświęcić na przeróbkę
* koszt przerobienia

Proszę o pomoc szczególnie te osoby które mają wiedzę i doświadczena.




piter2xl - 26-08-2007 13:18
jest to mój pierwszy post i pierwsze niemieckie auto wcześniej byłem zapalonym zwolennikiem francuzów więc doświadczenia w niemcach niestety nie mam ale mogę podpowiedzieć Tobie na co zwrócić uwagę przedewszystkim zwróć uwage na blok silnika jeśli jest taki samto popatrz na mocowanie skrzyni do silnika na rozmieszczenie śrub na pewno bedziesz potrzebował tez półosie bo w automatach były zazwyczaj inne(nie wiem jak w niemcach) a jak będziesz musiał zmienić półosie to zwróć uwagę na wieloklin w piaście koła bo może mieć inną ilość zębów ja robiłem we francuzach rózne przeróbki w serwisach aż nie wierzyli ze coś takiego można zrobić np w renault 19 z silnikiem 1,4 z 1989r zapiąłem skrzynię od 1,9TD z 1995r i była bajka tylko miał okres "zmulenia przy prędkości 125km/h jak jechałeś na piątce to nic więcej nie wydusiłeś z auta ale jak zredukowało się do czwórki i pociągneło do 135km/h i dopiero przerzuciło na piątkę to zamykało się licznik znajomy z serwisu wraz z kumplami wpadli w osłupienie jak przewiozłem ich z prędkością 210km/h te martwe 10km wynikało z przełorzeń i moc z silnika 1,4 byla za mała oby to pociągnąć ale przy zapięciu do 2,0 skrzyni od 18 morze obniżyć się prędkosć maksymalna dotrzeć musisz do jakiejś ksiąrzki typu sam naprawiam forda mondeo i tam powinny być tabele z przełorzeniami różnych skrzyń do mondka i bedziesz wiedział już czego morzesz oczekiwać

POZDRAWIAM

[ Dodano: 2007-08-26, 13:32 ]
i jeszcze jedno jeśli masz problemy z ruszaniem w asb to napisz jakie czy po prostu zachowuje się tak jakby nie ciągnęła cza masz jakieś szarpania bo jeśli zachowuje się tak jakby nie ciagneła to nie panikuj na próbę dokup ze 2l oleju dextron obojętnie czy II czy III jeśli zacznie jechać to po prostu zmień olej i filtr w ASB i pomykaj tylko zlokalizuj gdzie masz wyciek oleju bo gdzieś musiał uciec chyba że odparował bo nie myślcie ze jak auto kupujecie z niemiec to będzie super bo tam też inne nacje mieszkają a nie tylko dbający o auta niemcy jesli jest to jakiś inny problem to pisz co się dzieje a napewno ktoś podpowie

POZDRAWIAM

PS jak bym miał automat to wydał bym karzdą kasę coby mieć go nadal bo manual to nie to samo

[ Dodano: 2007-08-26, 13:34 ]
jeśli chodzi o przekładkę z Angola to skrzynię morzesz przełorzyć ale pedał hamulca i sprzęgła z europejczyka musisz mieć
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •