ďťż

Awaria dmuchawy i AC

Zobacz wypowiedzi

Awaria dmuchawy i AC





eventfo - 18-04-2009 19:56
Awaria dmuchawy i AC
  Witam, jest to mój debiut na FORUM.
Jestem właśnie po wymianie całego kompletu sprzęgła bo koło dwumasowe się rozklekotało dosłownie. 220000 km(koszt 3200:( ). Broblem mam teraz z dmuchawą, działa tylko od drugiego stopnia a klima włącza się tylko na pierwszym stopniu, który notabene nie działa...szok.
Mam prośbę czy ktoś miał już coś takiego, poproszę o jakieś sugestie. Dzięki i pozdrawiam




Grumete - 18-04-2009 20:10

  zrób test klimy i zobaczymy jakie błędy wyskoczą chociaż to prawdopodobnie walnięty rezystor

jakie miałeś objawy padniętej dwumasy i sprzęgła?



eventfo - 18-04-2009 20:21

  Test klimy, tzn podłączyć do komputera?
A zaczęło się od piszczenia w trakcie wciskania pedału sprzęgła, potem już słyszałem takie "chrobotanie" jakby coś się rozsypało. Ale nie miałem problemu z włączaniem biegów. Mechanik rozebrał (a trzeba sporo się napracować sam widziałem, całe zawieszenie opuścić) i okazało się że koło dwumasowe ma luzy - spore. Chciałem zaoszczędzić i kupić tylko koło 1170 ale po rozmowach z"mądrymi" mechanikami postanowiłem wymienić cały komplet-docisk,tarcze,koło,łożysko oporowe. No i wyszło jescze przy okazji- łożysko w którym pracuje cała oś przednia prawa i pasek od wspomagania. Chyba na razie tyle...:? A cha jeszcze mnie czeka wymiana łączników stabilizatora- wali jak bym dechy woził:)



ubik - 18-04-2009 20:37

  Szukajka rulesuje :-)

Cytat:
MK III

Self-test :

1) Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) System zacznie self-test i ZAPISZE ewentualne kody błędów DTC (Diagnostic Trouble Codes).
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów i wyjście z self-testu.
4) Naciśnięcie jakiegokolwiek innego przycisku spowoduje wyjście z self-testu bez wymazania kodów błędów DTC

Odczyt błędów DTC

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "headroom" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) Kody błędów DTC (sporadyczne) zostaną wyświetlone.
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów

Odczyt wersji softu

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AC" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"

Do MK III są też takie tipsy:

Aby wyświetlić bieżące błędy :
1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "Auto"
4) System jest teraz w trybie serwisowym

Aby wyświetlić sporadyczne błędy :

1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "nawiew na twarz"
4) System jest teraz w trybie diagnostycznym. kody będą pokazywały się na ekranie LCD.
Każdy kod składa się z 2 członów po 2 liczby - i tak będzie się wyświetlał. Czas wyświetlania jednego członu trwa 2 sekundy.
Kod trzeba więc sobie "poskładać" z 2 członów i odczytać co oznacza na podstawie poniższych danych :

B1200 - AC control module - internal fault
B1242 - AC heater recirculation flap motor
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth
B1262 - AC heater defrost flap motor
B1263 - AC heater footwell flap motor
B1342 - AC control module - internal fault
B1676 - AC control module - supply voltage
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth
B2308 - In-car temperature sensor blower

Naciśnięcie któregokolwiek z przycisków oprócz przycisku "rozmrozić" powoduje wyjście z trybu serwisowego.

Kasowanie kodów błędów

W trybie odczytu kodów błędów nacisnąć przycisk "rozmrozić". Kody błędów można odczytać i wymazać także poprzez komputer serwisowy ODB2.

Dla lepszego zrozumienia błędów to jeszcze po Polsku
B1200 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego
B1251 - Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
B1253 - Czujnik temperatury wewnętrznej - zwarcie w obwodzie
B1259 - Czujnik nasłonecznienia - otwarty obwód
B1261 - Czujnik nasłonecznienia - zwarcie w obwodzie
B1262 - Niesprawny silnik regulacji powietrza nagrzanego / odmrażania
B1342 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1676 - Bład zasilania sterownika A/C
B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód
B2298 - Czujnik temperatury nagrzania - zwarcie w obwodzie
B2308 - Niesprawny silniczek czujnika temperatury wewnętrznej





eventfo - 18-04-2009 21:26

  Dzięki UBIK ale ja mam manualną klimę
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •