ďťż

błąd cewki na światłach mijania (P0352)

Zobacz wypowiedzi

błąd cewki na światłach mijania (P0352)





m@niek - 17-02-2010 08:27
błąd cewki na światłach mijania (P0352)
  Można by zadać pytanie: co ma piernik do wiatraka, ale w tym przypadku najwyraźniej ma?

Przeczytałem wątek "skaczace obroty - kod P0352" i tam opisałem całą moją przygodę:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=57701

Zakładam jednak nowy wątek ponieważ występująca u mnie sytuacja jest inna.

Problem polega na tym, że mogę jeździć Mondziakiem, o ile nie włączam świateł mijania.
Opis błędu: P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" jednoznacznie wskazuje na cewkę, ale błąd występuje tylko przy włączonych światłach mijania.

Czy jest możliwe, że uszkodzeniu uległ moduł PCM?
Gdzie mogę szukać wspólnego punktu pomiędzy cewką a światłami mijania?

Pozdrawiam




karloss - 17-02-2010 15:12

  Z racji tego, że też jeżdżę benzyną zainteresowałem się tym tematem (odpukać żeby u mnie taka sytuacja się mnie przydarzyła:P)

Sądząc po kodach błędów z tej kategorii:
P0350 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej - usterka"
P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"
P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka"
P0354 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka"
P0355 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E - usterka"
P0356 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej F - usterka"
P0357 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej G - usterka"
P0358 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej H - usterka"
P0359 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej I - usterka"
P0360 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej J - usterka"
P0361 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej K - usterka"
P0362 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej L - usterka"

z tego co się zorientowałem w Mondeo benzyna 1.8 - 2.0 może wystąpić błąd od P0350 do P0352 z racji konstrukcji silnika: 4 cylindry > po 1 cewce na 2 cylindry (całość w jednej obudowie).
Idąc tym tropem najlepiej byłoby odpiąć gniazdo sterujące od cewki zapłonowej (3 piny) i pomierzyć na nich napięcia w momencie rozruchu silnika.
Na jednym z pinów powinien być zauważalny spadek napięcia.
Wg mnie to nie jest wcale wina kabli/świec ani cewki.
Jeżeli natomiast okaże się ze jest zauważalny spadek napięcia na 2 pinach tzn. że moduł sterujący szwankuje lub gdzieś jest problem ze spadkiem napięcia.
Na razie tyle przyszło mi do głowy. Może to pomoże:roll:



m@niek - 17-02-2010 18:57

  OK, a czy z racji ujawniania się tej usterki tylko przy włączonych światłach mijania możliwe są bardziej prozaiczne usterki jak np.:
- przekaźniki
- przełącznik zespolony
- jakieś zwarcie wewnątrz reflektorów

W każdym razie czy jeżeli istnieje jakieś małe zwarcie (lub iskrzenie na stykach) w obwodzie świateł mijania, to może ono mieć tak drastyczny wpływ na działanie układu zapłonowego / sterowania silnika?



m@niek - 18-02-2010 23:57

  Tymczasowo do momentu interwencji elektronika z prawdziwego zdarzenia, obszedłem obwód świateł mijania, dostarczając zasilanie z pominięciem przekaźnika. Myślałem, że pomoże samo założenie mostka zamiast przekaźnika, ale niestety dalej było źle, po pewnym czasie zaczynało rzucać silnikiem i gasł (czasem pojawiał się błąd P0352, ale nie zawsze). Po dostarczeniu zasilania z innego źródła (bezpośrednio z akumulatora) silnik pracuje dobrze przy zapalonych światłach.

W między czasie pojawiła się jednak jakaś dodatkowa usterka: podczas ruszania gdzieś pomiędzy 1500 a 1750 obr./min. przeważnie czuć lekkie szarpnięcie silnika.

Teoretycznie konflikt pomiędzy pracą silnika a obwodem świateł leży gdzieś pomiędzy centralną skrzynką bezpieczników a przekaźnikiem w skrzynce przy akumulatorze.

Może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tej zagadki?

Czy ktoś mógłby mnie poratować dobrym schematem instalacji elektrycznej obejmującym obwody: włącznika zapłonu, przełącznika zespolonego świateł mijania, centralnej i dodatkowej skrzynki bezpieczników włącznie z przekaźnikami? Korzystałem tylko z tych zamieszczonych w książce "Sam naprawiam Mondeo III od 2000", ale tam jest za ogólnie to wszystko i nie widać wszystkich połączeń.




mkre5 - 19-02-2010 11:02

  mam podobnie tez szarpniecie w przedziale 1200 - 1600 obr podczas przyspieszania, ale cewka nowa bo wymienilem ok 2 tyg temu. swiece nowe przewody w miare.



m@niek - 22-02-2010 21:46

  Po wymianie cewki (koreański zamiennik za 100zł) i przejechaniu 15km po mieście stwierdzam, że wszystkie objawy usterki ustąpiły. Zobaczymy co będzie dalej...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •