X
ďťż

brak mocy w mondeo 2500 V6

Zobacz wypowiedzi

brak mocy w mondeo 2500 V6





cypis07 - 07-05-2007 19:16
brak mocy w mondeo 2500 V6
  witam wszystkich obecnych i nieobecnych.

Jestem nowy i dopiero raczkuje na forum forda ale do rzeczy.

Posiadam od niedawna mondeo 2500 V6 rok 1997 i mam problem z dynamiką tego bądź co bądź szybkiego auta dodam że autko jest zagazowane (instalacja zwykła) po mimo tego zapewne z powodu jakiejś usterki auto jest strasznie przymulone w przedziale obrotów ponad 3500 bo do wskazanych obrotów jest jakby oki czyli na moje oko tworzy sie tak zwana dziura zarówno na gazie jak i na benzynie proszę o pomoc w czym może leżeć problem,dodatkowo choć nie jestem pewien czy to łączyć ale opiszę mam problem przy rozruchu gdyż autko dopóki sie nie rozgrzeje falują obroty i gaśnie bez względu czy to benzyna czy gaz i czuć paliwem w środku auta po rozgrzaniu obroty są idealne i nic sie nie dzieje oczywiście oprócz braku mocy który doskwiera cały czas i najważniejsze spalanie w granicach 19L przy spokojnej jeździe w mieście w trasie nie mogę zejść poniżej 15 przy prędkościach do 140km oczywiście gazu.

Dodam że śledziłem już wypowiedzi co do podobnej usterki na tym forum i poczyniłem jakieś kroki ale poprawa jest znikoma i nadal nie mogę sie cieszyć z tych 170 koni.

mianowicie-
Wymiana świec i przewodów- bez poprawy dynamiki jedynie silnik zaczął jakby pracować równiej na wolnych obrotach i nie ma już sporadycznych strzałów od gazu.

wymontowanie katalizatora- za katalizator została zamontowana strumienica efekt taki że jest ładniejsze brzmienie a nie przyśpieszenie :fcp11 lecz tu jest też problem podobno są trzy a ja wymieniłem ten główny czy tak jest nie wiem pojechałem do takiego pierwszego lepszego warsztatu ale tam nie wiedzieli czy to katalizatory czy tłumiki więc kazałem wymontować tylko ten główny.

wymiana filtra gazu i regulacja- brak poprawy

wymiana filtra powietrza- brak poprawy

proszę o pomoc gdyż jeździłem wcześniej mondeo 1600 i w chwili obecnej nie czuję różnicy w dynamice pomóżcie co mogę jeszcze zrobić a boję się jechać do tak zwanych mechaników od siedmiu boleści co porozkręcają a i tak nic nie pomogą poznałem to przy naprawach mojego wcześniejszego mondeo który miał mniej skomplikowany silnik.




leszek - 07-05-2007 19:32
przełącznik dolotów masz popsuty on przełącza w zakresie 3700obr z krótkich na długie i na od wrót



cypis07 - 07-05-2007 19:47
Dzięki za szybką reakcję :fcp18

Ale proszę cię powiedz mi w którym miejscu się to znajduje i czy jest to droga sprawa i czy ma wpływ na obroty i spalanie. przepraszam ale w mondeo 2500V6 jestem laikiem.

z góry dziękuje



bartje - 31-05-2007 12:55
ja mam tez taki sam problem z takim samym silnikiem. niby 170KM a nie czuje tego wogole.
gdzie mam szukac odpowiedzi?? zna sie ktos na tym???




leszek - 31-05-2007 14:27
no w końcu mam neta i mogę napisać coś
czytając wasze wypowiedzi o słabej V-ce sprawdziłem jakie ja mam osiągi i powiem że od 0-100km 11s min 10,5 s szok :fcp24 :fcp24 co to te kur... kie V-ki są takie szajsowne
i co wy nato



mra - 31-05-2007 14:42
Cytat:
przełącznik dolotów masz popsuty on przełącza w zakresie 3700obr z krótkich na długie i na od wrót Aby sprawdzić czy masz tem układ (IMRC) rozwalony to musisz odkręcić tę plastikową pokrywę na przodzie silnika (tę z napisem Duratec 2.5 V6). Jak ją zdejmiesz zobaczysz metalowe "pudełko" z linką wychodzącą z boku. Zdejmij wieczko tego pudełka (po odkręceniu śrubek) - to może wymagać trochę siły. Pod spodem zobaczysz silniczek elektryczny i płytkę z układami elektronicznymi.
Następnie albo ktoś ci pomaga, siedząc w kabinie i podkręcająć silnik do ok. 5 tys obr/min. Jak układ będzie działał to silniczek elektryczny poprzez koła zębate będzie ci nawijał linkę, i przy spadku obrotów odwijal. Tylko uważaj na ten silniczek - trzymaj go palcem bo mógłby Ci wyskoczyć z obudowy przy załączaniu się. Mi tak prawie wypadł. :fcp19
Jak nie będziesz miał nikogo do pomocy, to zwiększ obroty silnika otwierając przepustnice palcem. :fcp26
Jeżeli układ nie będzie działał tzn. po kręceniu silnika nawet do odcięcia nic się nie będzie działo, to trzeba będzie go wymienić.
Ten układ IMRC kosztuje mniej więcej 850 zł w ASO, za wymianę i zaprogramowanie układu ASO chce ok. 400zł.
Zadziwiające jest że ten IMRC kosztuje tyle samo poza ASO (dowiadywałem się w róznych sklepach internetowych i u naszego "nadwornego" dostawcy części - Jacka).
Niestety u mnie też silnik nie generuje 170 KM i przyspiesza 0-100 w ok. 10,5sek., ale to już chyba tak jest. Rozwiązanie znajduje się w chipie V-tech-u. :fcp2



leszek - 31-05-2007 15:09
chipie V-tech-u. dzwoniłem do nich i gadali że raz im się udaje a raz nie zwiększyć moc w fordzie z 2,5l jest ciężko niby w 3ljest lepiej
kupel miał prymere i też dał do podniesienia mocy i zaledwie 5koni uzyskał szajs



SsMyQ - 03-01-2008 10:46
Witam kolegów, troche odświeżam temat bo.....

dziś odstawiłem auto do mechanika na wymiane pompy wody, po zdjęciu plastykowej obudowy z napisem Duratec moim oczom ukazał sie taki oto widok...

http://img81.imageshack.us/img81/849...9191ae3.th.jpg

a nie

http://cougarklub.pl/help/imrc/1a.gif

zatem gdzie znajduje sie IMRC , dodam ze auto poprawnie wkreca sie na obroty i jest wyczuwalne nagłe przyspieszenie powyzej 3500rpm.

pozdrawiam



norbi333 - 03-01-2008 10:53
Jak dobrze się orientuję to w MKI moduł jest sterowany podciśnieniem więc jest inaczej zbudowany i jest gdzieś indziej



SsMyQ - 03-01-2008 11:02
:fcp15 codziennie nowosci... Dzieki wielkie..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.