branie oleju mk1-kompresja ok-więc którędy ucieka???
adi - 28-06-2006 11:56
branie oleju mk1-kompresja ok-więc którędy ucieka???
napisałem tego posta w nawiązaniu do mojego poprzedniego o braniu oleju...
bo cały zcas sie zastanawiam:czy mozliwe jest zeby auto miało dobra komperesje-13/kazdy cylinder a silnik brał olej?
przeciez olej "jest brany" przez silnik w momencie gdy pierscionki przepuszczają,tak???
ale skoro kompresja jest ok-mierzona 2 razy na oleju poł syntetyku ford formula x=r 10/40 wiec mowia mi wszyscy z e niemozliwe by ten olej uszcelnił piercionki w momencie pomiaru bo on jakis "penetrujący czy płuczący jest"wiec on uszczelnic nie moze...więc któredy ten olej jest brany????
uszczelniacze wymienione,olej zmieniony na mineralny 15/40 i ...niby jest poprawa bo mniej go ubywa ale zawsze ubywa...ok 100-150gr na 350-400km
wycieku gdzies w silniku nie zauwazylismy wiec co tu jest nie tak???
silnik 1,8 benz z gazem od 1500km(miesiąc czasu) 182tys przebiegu,wczesniej nie wiem ile brał oleju bo od razu po zakupie zamontowalismy gaz.
eksploatowany głównie w miescie.
silnik ma moc,przyspieszenie ,chodzi równo,nie grzeje sie...wiec wsyztsko jak najbardziej ok sie wydaje byc....
doradzcie cos bo po woli tracimy cierpliwosc i nerwy do tego mondka...
arni0000 - 28-06-2006 12:49
Budowa silnika jest trochę bardziej skomplikowana. pierścionki masz trzy każdy ma inne zadanie w uproszczeniu jeden uszczelnia, drugi jest odpowiedzialny za utrzymanie kompresji i jeszcze jeden zgarnia nadmiar oleju. Kompresja może być dobra, ale pierścień olejowy może być już nieszczelny i jak motor jest zimny olej dostaje się do komory spalania. Sprawdź czy jak go odpalasz na zimno to nie czuć charakterystycznego zapachu palonego oleju. Ojej może być też spalany jak ciągasz przyczepę lub np. jak np. jeździsz pod czerwona kreskę. Miałem kiedyś eclipsa i jak nim szałem to potrafił spalić ok. 0,5 1000km normalnie było ok. kompresja 15 na każdym cylindrze. Sprawdź czy gdzieś z uszczelnień nie wycieka olej, bo takie ilości przy normalnej eksploatacji to troszkę dużo. Zobacz czy przy gazowaniu nie kopci na niebiesko. Może jeszcze gdzieś uszczelka pod głowica jest przepalona, ale to ciśnienia nie były by równe. Na pewno coś masz nie tak w układzie olejowym silnika może te uszczelniacze były źle zamontowane?
adi - 28-06-2006 13:12
nie no usczelniacze fachowiec od forda wymieniał wiec musi byc ok!
a co do tych piersionków to wiem wiem ze sa 3 na kazdym tłoku,ale w jakiej kolejnosci sa ułozone tego nie wiem,ale czy jednak nie jest dziwne ze ta kompresja jest równa 13 na kazdym?bo dla mnie tak na logike było by zrozumiałe:auto bierze olej,ma kompresje na poziome 7-8 i jest słabsze,do tego czasem nierówno chodzi =sa pierscionki do wymiany a ty wszytsko ok tylko ten olej bierze....
arni0000 - 28-06-2006 13:29
Nie koniecznie nie zawsze tak jest
adi - 28-06-2006 14:06
a czy w takim razie -pytam na zapas-pierscionki wymienia sie kompletami czy tylko te które sa zuzyte?mogło by to obnizyc koszt ewent wymiany...wpozniejszym czasie
Tarot - 28-06-2006 15:56
Lepiej wymienic wszystkie. Pierscionki to nie jest duzy koszt. Ja za komplet na tlok 55 zl placilem.
PS: U mnie jak bral tyle oleju co u Ciebie , to na jednym cylindrze mialem 8 a na pozostalych 13.
adi - 28-06-2006 22:34
a ja mam 13 na kazdym...i to jest dziwne....