Cewka zapłonowa, przewód WN
niutos - 22-05-2009 11:56
Cewka zapłonowa, przewód WN
Mam problem z iskrą w 1 wszym cylindrze. Po zamontowaniu LPG zauważyłem taką wadę że KA rano (na zimnym silniku) pali tylko na 3 cylindry. Jak się nagrzał po około kilkudziesięciu minutach problem ustąpił Zdiagnozowałem to odłączając od świec przewody wysokiego napięcia. Po odłączeniu przewodu od 1 wszego cylindra zauważyłem, że iskra z dużej odległości bije do metalowych części silnika. Inne przewody tego nie robiły. Myśląc, że to przewód kupiłem nowe i po wymianie, gdy silnik ostygł nadal to samo. Co to może być i co z tym robić?
madi - 22-05-2009 20:32
Kolego sprawdż cewke zapłonową i sonde lambda.
niutos - 22-05-2009 21:27
Co wg ciebie znaczy sprawdzić cewkę i sondę lambda. Może operuj bardziej technicznymi stwierdzeniami, bo to żeby sprawdzić cewkę zasugerowałem w temacie. Same stwierdzenia co mam zrobić są mało precyzyjne. Oczekuję bardziej jasnych podpowiedzi np. jak to zrobić, albo nawet jakieś konkretne czynności do zrobienia - najlepiej krok, po kroku. Jeśli już piszesz o sprawdzeniu cewki, to podaj (bo poruszając ten temat mam nadzieję, że masz w tym względzie doświadczenie) jakie powinny być rezystancje na uzwojeniach wtórnych obydwu cewek. Szczególnie interesują mnie informacje na temat tego, czy mogą być rozbieżności odnośnie rezystancji dla wyjść 1-4 i 2-3. U mnie potwierdzają się rezystancje książkowe (około 13 kOm) ale na jednym uzwojeniu względem drugiego jest różnica około 800Om. Czy to ma znaczenie?
madi - 22-05-2009 22:51
Nie jestem tak obyty w tym temacie jak ty,to co opisujesz jest dla mnie obce.Chciałem naprowadzić ciebie na te dwa podzespoły o których pisałem wcześniej,ponieważ z twojego opisu wynika że objawy w moim przypadku były niemalże identyczne.W moim przypadku elektryk wymienił cewke zapłonową i wszystko gra po dziś dzień.
niutos - 28-05-2009 12:33
MADI, już po problemie. Pojechałem do gazownika, który zakładał mi instalację LPG i okazało się, że przy wkładaniu wtyczki do złącza od wtryskiwaczy, jedna ze szpilek (ta od 1 wszego cylindra) nie trafiła w gniazdko. On tylko podoginał te blaszki w gniazdku i wszystko OK. Szkoda tylko, że do tego czasu zdążyłem kupić 2 cewki (na szczęście ze szrotu po 30 zł).
Usterka zlokalizowana i usunięta.
Zamykam temat.