Co wymienić razem z wtryskami
Bodzio 1 - 14-06-2010 16:19
Co wymienić razem z wtryskami
Witam mam problem musze wymienic wtryski (tdci) wiem że napewno uszczelka dolna musi być nowa {chyba że będzie z nowymi wtryskami} i górna bo zamieniam wtryski z ah na aj. Ale w fordzie chcą wymienić przewody z szyny do wtryskiwacza{ponoć mogą póżniej powstać nieszczelności} i jak również wężyki od przelewu. Bagatela prawie 200Eur extra do kosztów wymiany. Dodam że wtryski kupiłem sam {nowe} więc i tak nie dostane gwarancji po wymianie.Czy ktoś nie wymieniał to podczas takiej naprawy, czy naprawde warto dopłacić te 200 czy to tylko wymysł ford.
dbdrag - 14-06-2010 18:38
według mnie niewarto to jest wymysł forda wymien wtryski nowy flitr paliwa ewentualnie uszczelki wtryskiwaczy i to wszystko
Kapsel_lg - 14-06-2010 18:56
jeśli wymienisz tak jak mówi ford i masz fakture na wtryskiwacze to będziesz miał gwarancję forda (czyli będziesz mógł je zareklamować w ASO mimo że ich tam nie kupiłeś). Jeśli nie wymienisz tych elementów to mieć jej nie będziesz (a właściwie będziesz miał ale u sprzedawcy wtryskiwaczy i tylko na nie a to juz walka w sądzie zapewne jeśli im się coś stanie).
Wymiana prtzewodów wysokiego ciśnienia ma sens ponieważ przy demontażu zawsze mogą powstać opiłki które później moga uszkodzić wtryskiwać. Wymiana przelewu to rzeczywiście wymysł nie mający uzasadnienia.
Boblo - 14-06-2010 19:02
Jest to powszechna praktyka stosowana przez ASO, serwisy DELPHI i parę innych. Tylko po co? Tłumaczenia są jak powyżej,.. że brudy,.. że nieszczelności. A w.g. mnie to tę procedurę wprowadzono z powodu "patałachów" pracujących w serwisach. Statystcznie co.... ( tu wpisz cyfrę jaką chcesz :) ) mechanik w serwisie to fleja i lebiega. Upaprze zdemontowany przewód w syfie,.. potem niedokładnie dokręci i klient wraca do serwisu. Problem ma serwis jak również wizerunek marki też przy tym ucierpi. Więc pewnie z powodu tych patałachów wymyślono technologię naprawy, że najlepiej jak taki patałach wyciągnie z foliowej torebki nowiutki przewód tuż przed zamontowaniem i go założy. Wtedy ryzyko ubrudzenia jest najmniejsze. Również ryzyko niedokładnego dokręcenia przy nowym przewodzie jest najmniejsze ( niewyrobiona "dziewicza" baryłka na końcu przewodu ). Warsztat, w którym ja robiłem swój samochód zakłada stare przewody. Kiedy zapytałem czy stosują nowe powiedzieli, że sporadycznie. Zakładają stare i nie mają żadnych problemów. Potrzebna jest tylko czystość i dokładność.
janosik - 14-06-2010 20:21
Jest dokładnie tak jak pisze boblo; wtryski, uszczelki, filtr paliwa. Warunkiem powodzenia jest dobry warsztat specjalistyczny (nie ASO).
Szturmik - 15-06-2010 22:09
Uciekaj jak na dalej od tych ciemnych ludzi i naciągaczy. Serwisy nie są po to żeby naprawić tylko wymieniać jak najwięcej rzeczy na koszt klienta i tą metodą zawsze udaje im się usunąć jakąś błahą usterkę ale to nic że kazali pół silnika wymienić. wrrrr.
Kapsel_lg - 15-06-2010 22:11
jeśli zachowasz procedurę ASO to możesz to zrobić obojętnie gdzie a gwarancję forda będziesz miał.
mondziakmk1/1.8Td - 15-06-2010 22:24
Uszczeliki i wtryski ewentualnie filter paliwa i tyle a przewody to jak bedzie widać ze cieknie ludzie auto jest do jazdy a nie do ladowania w nie pieniadze jak A wtryski nawet samemu wykrec jeżeli masz klusz dynamometryczny i w ksiazce sam naprawiam bd napisane jaka sila je dokrecic i po robocie;)