ďťż

czy mozna ustawić zbieżność kół tylnich???

Zobacz wypowiedzi

czy mozna ustawić zbieżność kół tylnich???





lukasz1912 - 10-10-2007 22:29
czy mozna ustawić zbieżność kół tylnich???
  witam chciałbym sie dowiedzec czy jest możliwosc ustawienia zbieżnosci kół tylnich >?>?? czy jest możliwosc ze zbieznosc ta uległa rozkalibrowaniu?? przez np polskie drogi??

mam dziwne wrażenie ze jedno z tylnich kół nie trzyma idelnego pionu tylko jest delikanie pod kontem ( naprawde trzeba sie wpatrzeć zeby to zobaczec ale jenak mnie to bardzo bije po oczach....)

oczywiscie auta nie ściąga... nie ścina opon ani nic w tym rodzaju,

auto mam juz pół roku zrobiłem 30 tys km




Gregory P. - 10-10-2007 22:59
Zbieżność kół tylnych się reguluje, ustawia się też wysokość zawieszenia tylnego.
Inną sprawą jest pochylenie koła. Mam wrażenie że u mnie też koła są pochylone ( górą do środka ) ale z oponami nic się nie dzieje. Co na to inni użytkownicy ?
Pozdrawiam



COOLKEG - 11-10-2007 07:31
Pochylenie tylnych kół wynika z konstrukcji zawieszenia. Nim bardziej załadowany tył, tym bardziej wahacz będzie "wyginał" góre koła na zewnątrz, w przeciwieństwie od konstrukcji z lat 70./80. Tak jest bynajmniej w kombiku, ale podejrzewam że tak samo w innych.
pozdrawiam



ERKA - 11-10-2007 16:23
Cytat:
Pochylenie tylnych kół wynika z konstrukcji zawieszenia. Nim bardziej załadowany tył, tym bardziej wahacz będzie "wyginał" góre koła na zewnątrz, w przeciwieństwie od konstrukcji z lat 70./80. Tak jest bynajmniej w kombiku, ale podejrzewam że tak samo w innych.
pozdrawiam
jest tak we wszystkich autach, tylko w kombii może być najbardziej widoczne. Z założenia aouto to ma być przygotowane do przewośenia wiekszych ładunków, a co się z tym wiąże cięższych




lukasz1912 - 11-10-2007 18:47
czyli jeżeli nie scieło mi opon przez te 30 tys km które przejechałem to jestw wszystko ok i minimalne wychylenie koła to normalna sprawa ???



COOLKEG - 11-10-2007 19:25
Według mnie, jak najbardziej wszystko okej. Sam zadręczałem się tym problemem, ale zadnych niechcianych objawów, nie zauwazyłem. Zacząłem sie nawet przyglądać innym kombi, mijanymi na drodze, i wszystkie miały takie lekkie pochylenie góry kół do wewnątrz. Proponuje jeszcze pośledzic odpowiedzi w tym temacie. Może przy odrobinie szczęścia, pojawi sie jakis post od EXperta, który sprecyzuje to zagadnienie od strony technicznej, i na 100% rozwieje wszelkie obawy.

Pozdrawiam.



szymonooo - 06-04-2008 14:13

  Ja ostatnio też przechodziłem przez ten problem. Po zmianie kół na letnie zauważyłem, że prawe koło jest bardziej pochylone niż lewe. Na czarnych stalowych felgach tego tak nie było widać a po zmianie zacząłem się tym irytować. Po wizycie na stacji diagnostycznej parametry były ok ale dalej nie popuściłem i kazałem sprawdzić. Diagności po weryfikacji poprawili regulację dolnego wahacza na śrubie mimośrodowej ponieważ podkładka była przekręcona (ukręcony bolec). Po naprawie tuleja w wahaczu nieznacznie się wyprostowała i teraz oba koła są równomiernie pochylone. O dziwo parametry się trochę zmieniły tzn. wcześniej zbieżność była w granicach a pochylenie ok a po naprawie zbieżność jest ok a pochylenie w tolerancji. Wciąż zastanawiam się jednak nad wymianą dolnych wahaczy.



Qvadrat - 07-04-2008 19:14

  Wczesnie miałem CCS i co roku jeździłem sprawdzać zbieżność, czasami wymagała regulacji, po zakupie foki od razu udałem się do znajomego fachowca (niejednokrotnie poprawiał mi auto po naprawie w ASO) i tez ustawił mi zbieżność z przodu i z tyłu i wyszło, że mam tylna oś lekko przesuniętą względem przedniej (teoretycznie auto powinno z tą wadą zostawiać 4 ślady).

Słyszałem że w fokusach zaleca się sprawdzanie geometrii co roku. Ja przynajmniej tak zamierzam, bo przekonałem sie na poprzednim aucie, że prawidłowo ustawiona geometria, proste felgi i dobrzer wyważone koła to większa prędkość maksymalna, mniejsze zużycie paliwa, i komfortowe prowadzenie pojazdu (krzywe felgi i nioewłaściwa geometria objawiają się min. "drżeniem" kierownicy i "dziwnym" prowadzeniem auta)



Aludan - 08-04-2008 14:20

  Cytat:
Pochylenie tylnych kół wynika z konstrukcji zawieszenia. Nim bardziej załadowany tył, tym bardziej wahacz będzie "wyginał" góre koła na zewnątrz, w przeciwieństwie od konstrukcji z lat 70./80. Tak jest bynajmniej w kombiku, ale podejrzewam że tak samo w innych.
pozdrawiam
O ciekawe - nie wiedziałem o tym, a też ostatnio (po tylu latach :fcp18) zauważyłem ten fakt. U mnie widoczne jest to w zasadzie tylko jak foka stoi pusta, a pochylenie jest równomierne, więc widzę, że nie mam się czym martwić :)



daniellson - 09-08-2009 17:37

  1 załącznik(i) Często w focusach za zbyt duży kąt pochylenia odpowiadają wybite wahacze dolne poprzeczne .Przynajmniej u mnie tak było po wymianie na nowe ,można wymienić tylko tulejki trzeba je koniecznie złapać spawem ,gdyż się przestawiają .Po wymianie koła stoją prosto .Wymiana śmiesznie prosta 2x śruba i po sprawie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •