Czy to jest dziwne pytanie? szarpanie, duszenie sie MONDKA)
waldek11 - 29-08-2005 19:17
Czy to jest dziwne pytanie? szarpanie, duszenie sie MONDKA)
Zapytanie może jest lamerskie :) , ale jest. Moj wóz szarpie,dusi się, gdy chcę gwałtownie , szybko przyspieszyć ( przepływomierz wyczyściłem - brak poprawy, szykuję się do wymiany przewodów WN oraz świec ( oczywiście orginalnych ). I pytanie - może mi ktoś łatwo i przystępnie ( wolno :lol: ) wyjaśni. Dlaczego, gdy daję " gaz" na postoju to silnik nie przerywa i ładnie wchodzi na obroty, bez żadnego duszenia się, szarpania,,ale gdy to samo robię jadąc to szarpie, dusi się. Może nie potrzebnie wyczyściłem przepływomierz i "pójdę" w koszty wymieniając świece i przewody WN ( przewody w ciemności, gdy zroszę to "świecą- nie wszystkie). Czym się różni przyspieszenia ( charakterystyka prądowo - napięcowa) - dla świec i przewodów WN dodaniem "gazu" w czasie postoju a w czasie jazdy - obciążenia.
Ale się
nagadałem UFFFFFFFFF! :?:
Adam_2000 - 29-08-2005 19:33
waldek11, zjawisko o jakim piszesz, może być spowodowane zbyt małym cisnieniem paliwa. Wkręcenie silnika na wyskonie obroty na postoju nie wymaga zbyt wielkiej mocy a więc i zapotrzebowania na paliwo. W przypadku normalnej jazdy, regulator ciśnienia paliwa zwieksza ciśnienie w zależności od podciśnienia w kanale dolotowym, a więc obciążenia.
Możliwe przyczyny usterki to :
- niesprawny regulator ciśnienia
- niedrożny przewód podciśnieniowy regulatora
- niesprawna pompa paliwa...
Oczywiście układ zapłonowy także ma wpływ na takie zjawisko. Sprawdź MAP-a (taka czarna puszka przymocowana do nadkola z wężykiem do kolektora ssącego).
Odnośnie zaś przewodów WN i świec... nikt jeszcze nie stracił na tym, że wymienił je na nowe :))
Slawko - 29-08-2005 20:17
Cytat:
Sprawdź MAP-a (taka czarna puszka przymocowana do nadkola z wężykiem do kolektora ssącego). W tym silniku jest MAF, nie ma MAP'a.
zresztą:
Cytat:
przepływomierz wyczyściłem - brak poprawy
Cytat:
szykuję się do wymiany przewodów WN oraz świec ( oczywiście orginalnych ) i to powinno sprawe załatwić.
Nie potrafie tego wytłumaczyć(choć wiem), ale pod obciażeniem potrzebna jest zdecydowanie wieksza energia do wyzwolenia iskry na swiecach. Słabe przewody nie wytrzymuja tego i dlatego szarpie.
michał75 - 29-08-2005 23:09
Miałem to samo u siebie w aucie. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia i jak ręką odjął.
Adam_2000 - 29-08-2005 23:15
Cytat:
W tym silniku jest MAF, nie ma MAP'a. Usp... bardzo słusznie... przepraszam :(
jagrall - 30-08-2005 08:46
ja miałem podobne objawy. przyczyną okazał się pęknięty kolektor wydechowy, auto dostawało lewe powietrze i głupiała sonda lambda. auto było słabsze i szarpało przy mocnym dodaniu gazu, szczególnie przy niskich obrotach
waldek11 - 01-09-2005 21:48
Właśnie wymieniłem świece oraz przewody WN i wszystko ustało. Całkiem inny samochód i jest kopyto i prędkość.
Dzięki wszystkim forumowiczom za pomoc w lokalizacji usterki. Zaoszczędziłem kasę na niepotrzebne diagnozy wydane przez mechaniorów, musiałbym wymienić chyba z pół silnika.
Jeszcze raz dzięki!
Pozdro
[ Dodano: 2005-09-01, 21:49 ]
:))) :)