Deska rozdzielcza miga, a komputer piszczy! Błąd pamięci NVM
Dudi - 28-08-2006 20:42
Deska rozdzielcza miga, a komputer piszczy! Błąd pamięci NVM
Witam
Mam Focusa I i duży problem z deską rozdzielczą. Od pewnego czasu zaczęły dziać się cuda.
W pewnym momencie kontrolki na desce gasną i za chwilę się włączają. Wszystkie wskaźniki spadają poniżej „zera” i się trzęsą, w tym czasie komputer piszczy w równych odstępach. Licznik kilometrów gaśnie i się włącza. Za kilka sekund jest na chwileczkę ok. i z powrotem to samo.
Na początku zdarzało się to rzadko, natomiast teraz nie da się po prostu jeździć. Na dodatek kilka dni temu doszedł jeszcze problem ze wskaźnikiem paliwa. Strzałka po przekręceniu kluczyka w stacyjce leci od razu na max (a paliwa jest na pewno nie do pełna!).
Wykonałem dzisiaj test serwisowy (wciskając przycisk kasowania licznika dziennego itd...) i wyszły mi w nim następujące błędy:
Przy pozycji 5. E001 miga na FAIL (pamięć trwała zestawu wskaźników NVM)
Błędy DTC: 9318 (niskie napięcie aku mniej niż 10V) i A143 (usterka pamięci NVM).
Na aku podpiąłem napięciomierz i nawet w czasie dyskoteki było w ok. 12,3 V. Tylko w momencie odpalania silnika potrafi spaść na 11V. (może momentami niżej), ale dyskoteka włącza się i bez odpalania silnika.
Przy teście wskaźników (pozycja 1 w teście) wskaźnik paliwa poszedł na max i normalnie opadł lecz za chwilę znów stanął na max i tak został.
Czy ktoś mi może coś poradzić? Jak sprawdzić tą pamięć NVM, czy można ją jakoś zformatować czy coś?
I co może być przyczyną tego dziwnego zachowania się wskaźnika paliwa?
Proszę o jakąś pomoc i podpowiedź.
Slawko - 28-08-2006 22:01
masz uszkodzone zegary. pamiec jest w procesorze, albo masz zimne luty(bardzo prawdopodobne), albo padł procek.
Jedyna rada, to przelutować całą płytke. Ale nie lutownicą. Duzo topnika w płynie i opalarka. Trzeba umieć i wiedziec jak to zrobić. Nogi od procka zapewne puściły.
Dudi - 30-08-2006 12:06
aha...
W takim razie może mógłbyś kogoś polecić, kto mogłby to przelutować i sprawdzić? (z Warszawy i okolic) Oczywiście zegary i wszytsko mógłbym sam odkręcić, wyjać i dowieźć.
Oczywiście chodzi mi o jakiegoś fachowca za jakieś rozsądne pieniądze...
I jeszcze jedno, czy po tym wszystkim będe musiał jechać do Serwisu na komuter aby coś jeszcze ustawiali??
I co do tego błędu DTC 9318 (niskie napięcie aku mniej niż 10V) - to oznacza że mam akumulator do wymiany?
Z gory dziękuję za pomoc!
-waldi- - 01-09-2006 20:54
Cytat:
I co do tego błędu DTC 9318 (niskie napięcie aku mniej niż 10V) - to oznacza że mam akumulator do wymiany? raczej nie
stawiam na zimne" luty na zasilaniu stad tez może być ten błąd