ďťż

elektryczny podnośnik szyby / Kostka elektryczna w drzwiach

Zobacz wypowiedzi

elektryczny podnośnik szyby / Kostka elektryczna w drzwiach





kleks - 26-03-2010 16:30
elektryczny podnośnik szyby / Kostka elektryczna w drzwiach
  Witam
Mecze się właśnie z moją szybą -przestała działać. przyciski sterujące opuszczają tylko szybę pasażera i nic się więcej nie dzieje.
Podejrzewam "uksyte" przewody przy zawiasach - i tu pada pytanie :
czy jest jakiś sposób na wyjęcie tej złączki ( odłączenie od strony drzwi) ?
Zacząłem ją traktować "młotkiem" na siłę ale zaczyna się kruszyć - widzę zatrzaski od środka kabiny ale nie jestem pewien czy one są od tego mocowania a po za tym trzeba by chyba rozebrać pół samochodu by mieć do tego dostęp.

Może ktoś wyjmował ten kawałek wiązki ( od zawiasów do silnika szyby+ zamek) i ma jakiś sposób na to ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam




senda2 - 26-03-2010 20:39

  Udało mi się , że jestem pierwszy.
Ułamał ci się kabelek koloru czerwonego w wiązce między drzwiami a karoserią .
przerabiałem to w zeszłym tygodniu.



Arpgor - 27-03-2010 10:39

  Nic się nie wyłamuje. Odkręcasz wtyczkę od budy i potem odsłaniasz gumę i spokojnie sobie lutujesz kabelki. Nie daj się zdenerwować, wszystko to jest banalnie proste.



kleks - 27-03-2010 11:11

  Dziękuję za odpowiedzi - zmierzyłem kabelki miernikiem- ten zasilający czerwony (lub czerwono żółty) piszczy na zwarcie ale optycznie wygląda na pęknięty. Napięcie na wejściu silnika jest w okolicach 8V (czerwony-brązowy) - być może pokazuje ok na zwarcie a gdy potrzebuje większy prąd napięcie spada. Bo wydaje mi się że powinno być 12V ?
Niestety ten czerwony wygląda na to że jest wyłamany przy samej kostce - dlatego chciałem wyjąć całą wiązkę - wyczepić ją od kabiny.
Idę walczyć dalej - spróbuję zrobić jak sugerowali koledzy forumowicze.
Dziękuję za sugestie i pozdrawiam

EDIT : sprawdziłem napięcie na drugiej kostce w drzwiach pasażera -prawidłowe jest 12V . Na "uszkodzonej" kostce i odpiętym silniku jest w okolicach 8V jak pisałem wcześniej a na podłączonym zaledwie 1.6V ! po włączeniu zapłonu i próbie podniesienia szyb (L lub P) napięcie spada do 0.
Nie jestem pewien czy to kabelki - napięcia sprawdzałem na kostce. Rezystancja kabelków do siebie bardzo zbliżona.
Masa na złączce wygląda na OK.
Jedynie w żółto czarnym który dochodzi do silnika okna jest 12V po włączeniu zapłonu.
Czy sterowanie silnikiem jest przez przekaźnik ? Dziwi mnie dlaczego nie działa strona pasażera ( jedynie opuszczanie) czy jeśli układ sterowania w silniku będzie uszkodzony to mogą być podobne objawy ?
Chwilowo muszę zakończyć batalię bo kapie na głowę a dostęp do garażu będę miał dopiero w następnym tygodniu. Chyba spróbuję wtedy dobrać się do silnika szyby.

Może ktoś ma schemat elektryczny i mógłby coś podpowiedzieć ?
Pozdrawiam




gorny7 - 27-03-2010 16:17

  tez miałem podobnie lewa strona w ogóle .prawa opuszcza kierowca ale podnosi juz tylko diagnoza pasażer kable w drzwiach pradowy szyb.
dla próby po wyciągnięciu wtyczki z panelu włączania szyb na drzwiach kierowcy podłączyłem przewodem bezpośrednio z akumulatora +12, nie pamiętam dokladnie ale chyba do drugiego pinu w rzędzie od strony kierowcy, patrząc od przodu samochodu bardzo cieniutki drucik tak aby można było z powrotem nałozyć na panel sterowania.
szyby wtedy chodziły prawidłowo MKII

link do podobnego tematu

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83377



kleks - 13-04-2010 18:51

  Witam ponownie.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Okazało się że tak jak wszyscy mówili - przewód prądowy - ale niestety nie na złączce -przewód był ok pomimo dziwnego wyglądu.
Do złączki w budzie nie dochodziło 12V - zrobiłem jak zasugerował kolega "Górny7" pociągnąłem do kostki nowy przewód od skrzynki bezpieczników +12V a stary zaizolowałem.
Swoją drogą ciekawostka gdzie i dlaczego to się "zgubiło".
Jeśli ktoś napotka problemy z szybkami służę pomocą.
Dziękuję i pozdrawiam



gorny7 - 13-04-2010 21:13

  Cytat:
Do złączki w budzie nie dochodziło 12V - zrobiłem jak zasugerował kolega "Górny7" pociągnąłem do kostki nowy przewód od skrzynki bezpieczników +12V a stary zaizolowałem.
Swoją drogą ciekawostka gdzie i dlaczego to się "zgubiło".
ja tak robilem ,ale tylko i wyłącznie do sprawdzenia czy wsztystko działa i nie ma tylko 12v
Po własnoręcznym lutowaniu kabli w drzwiach dalej nie chodziło . Dopiero po fachowe przylutowaniu kabli (bardzo twarde plecione druty) dopiero prąd się pojawił i było ok.

z tego co zrozumiałem ty pociągnąłeś dodatkowy przewód 12 do wtyczki na drzwiach.
a czy dobrze polutowałeś te w przelotkach i chyba tu tkwił problem? że zrobiłeś dodatkowe połączenie?



nostra - 19-05-2010 22:49

  Mam podobny! problem.
Mechanizm opuszczania działa przy wyłączonym silniku.
Przy odpalonym niestety nie działa ani z przodu ani z tyłu (po stronie kierowcy)???

(ale czy to nie dziwne ze na akumulatorze działa a na alternatorze nie??? - tak to rozumiem, przecież zasilający jest chyba w obu przypadkach ten sam przewód?)



subratri - 19-05-2010 22:56

  połamane kable w drzwiach



Afi-alfa,galaxy - 09-06-2010 21:01

  Szukam schematu linek od podnośnika el. szyby przedniej ( rysunek jak ma przebiegac linka i elementy składowe ) bede wdzieczny za info .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •