Falowanie na wolnych obrotach a brak regulacji nawiewem
Sylwio - 06-02-2010 19:16
Falowanie na wolnych obrotach a brak regulacji nawiewem
Witam,jak w temacie,kilka dni temu mój mondek zaczął sie dziwnie zachowywać(Mondeo 2.0 + LPG II generacja),a mianowicie zaczął strasznie falowac na wolnych obrotach w przedziale 500-1800 obrotów i zauważyłem że nie działa regulacja nawiewu.Czy to ma jakiś związek ze sobą?Pomóżcie.
Arek4791 - 06-02-2010 19:37
Falowanie obrotów może być spowodowane świecami, kablami wys.napięcia, sonda lambda, silniczkiem krokowym (albo go umyć albo wymiana), i oczywiście filterek gazu.Kwestia czy na gazie tak samo chodzi jak na benzynie? A może masz spalony jakiś bezpiecznik który steruje nawiewem i odrazu może jest odpowiedzialny za silniczek krokowy?
Sylwio - 06-02-2010 19:43
kable WN i świece są nowe bo jedna miała pękniętą porcelanę.Niewiem jak to dokładnie się stało ponieważ kolega pożyczył samochód odemnie i jak go oddał to już tak chodził.A mogło tak się stać od strzału w kolektor ssący,bo może jakiś przewód podciśnieniowy spadł?Na gazie chodzi w miarę równo ale musiałem zmienić mieszankę gazu na parowniku bo trzymał wysokie obroty,około 2000
Arek4791 - 06-02-2010 19:51
Spróbuj od sprawdzenia bezpieczników, skoro nie działa nawiew a działał to może to być błacha sprawa.Pózniej bym spróbował umyć silniczek krokowy a na końcu pewnie sąda choć tego już nie jestem pewien bo zdaje mi sie że jak auto jest zagazowane to sąda jest ominięta.
Sylwio - 06-02-2010 20:02
Nawiew jako silnik to działa na każdym biegu tylko nie mogę go przestawić np. na nogi.Na zgaszonym silniku nie słychać jak przełączają sie klapy od nawiewu,a wcześniej było słychać wyrażnie.Czy mógł spaść jakiś wężyk od podciśnienia,ale co by to miało wspólnego z falowaniem silnika???
FrostiGMR - 06-02-2010 21:09
zapewne spadł przewód podciśnienia, od przepustnicy do akumulatora na lewym boku nagrzewnicy. Poszukaj pod maską, przy samej ścianie grodziowej czy nie wisi luzem czarny sztywny przewód, średnicy 4 mm. On doprowadza podciśnienie do sterowania klapami nagrzewnicy, a zaczyna się przy przepustnicy w silnikach PB. A falowanie stąd by się wzięło, że silnik zaciąga lewe powietrze ze spadniętego przyłącza przewodu od nagrzewnicy...
Sylwio - 07-02-2010 08:17
Dzięki FrostiGMR za jakąś wskazówkę jak będę miał dzisiaj chwilkę to pójdę zajrzeć i wieczorem napiszę co i jak.
Sylwio - 07-02-2010 09:17
FrostiGMR miałeś rację,spadł przewód podciśnienia przy przepustnicy,założyłem go,teraz na silniku można postawić szklankę wody i nic sie nie uleje.Regulacja nawiewem też działa,jest wszystko ok.Dzięki za pomoc.Zamykam temat.
FrostiGMR - 07-02-2010 09:20
Jak jest możliwość, to załóż opaskę zaciskową na ten przewód, by ponownie nie spadł po strzale LPG w kolektorze.
Sylwio - 07-02-2010 12:00
Lepiej niech sobie spadnie niż ma coś rozerwać,teraz już będę wiedział gdzie szukać usterki.