FF II kombi 1.6 TDCI kilka pytań nowego użytkownika
fokir - 18-07-2008 23:24
FF II kombi 1.6 TDCI kilka pytań nowego użytkownika
witam
jestem świeżym posiadaczem focusa mkII kombi z 2006 r. z silnikiem 1.6TDCI 109 KM. mam kilka pytań do bardziej doswiadczonych użytkownikow tego auta. Chcę wymienić rozrząd bo zawsze to robię po zakupie auta , czy trzeba tez wymienić pompę wody i czy potrzebne są do tego jakieś blokady , czy można to zrobić bez nich. Ile jest wałkow w głowicy 1 czy 2 . gdzie jest umiejscowiony filtr paliwa i filtr kabinowy. jaki olej jest najbardziej optymalny dla przebiegu 100 tys. km. jak sprawdzić czy samochod ma DPF i czy trzeba dolać tego magicznego płynu do paliwa. Na co zwrocić uwagę przy eksplatacji bo to zarowno moj pierwszy ford jak i pierwszy diesel.
pozdrawiam
fokir - 20-07-2008 21:50
Witam
jak na tak oglne pytania to coś kiepsko z poradami. Nie chce mi śię wieżyć , że nikt nie ma dośwadczenia z tymi autami, a pytania jak na forum dla użytkownikow są chyba jak najbardziej na miejscu. Szkoda , że to forum nie jest tak pomocne jak inne w ktorych uczestniczę np Alfy Romeo.
pozdrawiam innych użytkownikow i dzięki za pomoc
turski - 08-09-2008 09:16
Wiekszosc odpowiedzi znajdziesz na forum - sprobuj uzyc funkcji szukaj.
Np. w kwestii filtra paliwa...
wojtekb - 09-09-2008 22:19
Witam.
Wiele nie pomogę, bo sam jestem posiadaczem takiego samego auta od miesiąca (FF MKII kombi 1,6 TDCI, 109kM, 2005). Przebieg zbliża się do 90 tyś. Więc podobnie jak Ty myślę o wymianie rozrządu. Pojeździłem po kilku stacjach obsługi (omijając ASO) z zapytaniem ile, za co itp. Ceny od 600 do 800 zł w zależności czy łącznie z rozrządem wymienią Ci pompę wodną. I oczywiście każdy z mechaników twierdzi że 90 tyś. to już czas najwyższy itp. Ale postanowiłem jeszcze sprawdzić w ASO. Zadzwoniłem z zapytaniem o cenę i o przebieg przy jakim trzeba.
I - totalne zaskoczenie. Miły Pan z serwisu po podaniu przeze mnie numeru VIN stwierdził że: rozrząd w tym aucie należy zmieniać wg producenta po 220 000 lub co 10 lat !!! Totalne zaskoczenie. I zgłupiałem i nie mam pojęcia co robić. Dodam że nie jestem świerzo upieczonym kierowcą, jeżdżę od 20 lat, a focus to moje 6 auto w życiu i dokładnie wiem dlaczego wymiana paska jest ważna i jakie mogą być konsekwencje przecholowania. No i nie wiem co robić. Zadzwoń sam do ASO (to nic nie kosztuje) a może powiedzą Ci to samo. Pytanie czy Cię przekonają ? Mnie jakoś nie do końca, ale chyba się narazie wstrzymam jeszcze trochę. Wiem że niewiele doradziłem ale sam mam podobny problem :)
Z innych pytań: filtr kabinowy znajduje się we wnętrzu auta, pod nogami kierowcy. Aby go wymienić należy zdemontować pedał gazu.
Pozdrawiam
brzozi - 10-09-2008 10:34
Nie musisz wymieniać pompy wody, choć są zwolennicy wymiany pompy ze względu, że w razie awari nie trzeba drugi raz robić tej samej roboty i ponosić 2 raz tych samych kosztów.
Ja wymieniałem rozrząd po 170000 tys km i pompy nie wymieniałem. Mechanicy mają z reguły narzędzia do wymiany rozrządu, no chyba, że to jakiś pan zdzisio złota rączka, który za pomocą młota potrafi to zrobić ( ja nie polecam :)
Serwis przewiduje wymianę co 240000 km dla aut 1.6 TDCI przed 09.2005 a 200000 km dla aut po 09.2005 lub co 10 lat.
Ale dla własnego spokoju większość użytkowników robi rozrząd wcześniej. Wybór należy do Ciebie.
Wg mnie wałków w głowicy znajdziesz 2 bo auto ma 16 zaworów ale niech wypowie się ktoś bardziej kompetentny w tym temacie.
Filtr kabinowy tak jak napisał wojtekb z tym że nie pod nogami a obok pedału gazu. Musisz go zdemontować.
Filtr paliwa w komorze silnika z przodu po prawej stronie jak stoisz przodem do auta. Jak wymienić było na forum.
Olej to 5W-30 półsyntetyk lub 5W40 syntetyk ( niech spełniają normy forda ). Ford zaleca Formule E.
DPF sprawdzisz wchodząc pod auto. Z tyłu samochodu mniej więcej na środku między kołami powinna być taka puszka(DPF).
Podobno da się sprawdzić po numerze tylko nie wiem czy VIN.Płyn w DPF podobno trzeba wymieniać co 100000 km.
Ja DPF nie mam więc nie wiem jak to jest z tą wymianą.
Walut - 11-09-2008 13:42
zwykła gruszka to nie tak do końca. musi mieć odprowadzenie rurek metalowych do pomiaru ciśnienia przed i za filtrem. oraz czujnik za zbiornikiem paliwa od tyłu jest zbiorniczek z płynem i pompką dozującą płyn do okresowego wypalania sadzy w filtrze a płyn się nie wymienia tylko uzupełnia. a koszty zwalaja z nóg. cała operacja po tym jak braknie to 800 - 900 zł. Sam płyn jest bardzo drogi. Wymiana filtra kabinowego to fajna gimnastyka . tego co wymyślił to miejsce wsadziłbym tam i kazał wymieniać do złamania kręgosłupa. pozdro
Jarek_Onet - 11-09-2008 17:14
Czy auto ma filt DPF czy nie jest bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy podnieść maskę silnika i tuż za wentylatorem chłodnicy jest osłonięty osłonami metalowymi element metalowy (taki walec, trochę podobny do katalizatora), z prawej strony pojazdu wkręcony jest w niego czujnik temperatury, a z prawej dwie rurki metalowe które potem przechodzą w węzyki gumowe które idą do czujnika ciśnienia gazów spalinowych który jest przykręcony do obudowy akumulatora.
Jeżeli to wszystko mamy w samochodzie to mamy filtr DPF.