focus 1.8 tdci 115km wibracje, drżenie przy przyspieszeniu.
LukZal - 17-03-2008 22:57
focus 1.8 tdci 115km wibracje, drżenie przy przyspieszeniu.
Witam
Mam problem. Niedawno kupiłem focusa 1.8tdci 115km, obecnie ma 150tyś przebiegu. Problem dotyczy wibracji (dosyć mocnych) pojawiajacych się podczas przyspieszenie na 1, 2 lub 3 biegu - wraz z mocą przyspieszenia wibracje rosną, aż caly samochód drży. Gdy jedzie się ze stałą prędkością, nawet i 150 km/h nic nie czuć, wszystko w jak najlepszym porządku, nawet przyspieszanie na 4 i 5 biegu nie powoduje wibracji. Podczas postoju na luzie tez dobrze chodzi, a po dodaniu gazu tez nie ma problemu. Co to może być? Pomóżcie proszę.
heko - 18-03-2008 09:11
Do sprawdzenia przeguby, ale stawiam na sprzęgło, a konkretnie dwumasówkę :fcp5
maciej851 - 18-03-2008 10:21
Tez bym stawial na kolo dwumasowe.
Dinar - 18-03-2008 22:22
Miałem takie wilbracje --,jak był obciążony[bo wożę towar] to podczas przyspieszania drgało nadwozie,
wysiadła ta duża tulejka od wahacza przedniego, lewa,na oko wyglądała że jest dobra, ale była zerwana
na gumie,i wahacz podskakiwał,po wymianie całych ,obydwóch ,zamienników jest ok.
Sprawdż też poduszkę skrzyni biegów[nie myl silnika]jest na środku nadwozia,koło rury wydech.
ta mała tulejka wysiada i silnikiem trzepie,
Półosie,dwumase,-- narazie zostaw w spokoju.
thermalfake - 18-03-2008 22:31
No własnie mi ta poduszka od skrzyni biegów poszła kiedy musiałem wjechać na niewysoki krawężnik prostopadle dwoma przednimi kołami, bardzo delikatnie, nagle słysze puknięcie, potem przy odpalaniu auta czasem usłyszałem jednorazowy stuk, po dwóch dniach podjechałem do mechanika i od razu diagnoza poduszki - trafna bo od tej pory spokój. Czyżby dopiero mocno wyrobiona podusza powodowałaby trzepanie silnika, bo u mnie tego nie było.
tgorka - 18-03-2008 23:05
Miałem to samo. Werdykt - półoś od strony kierowcy. Wybity kielich czy krzyżak nie pamietam dokladnie. Udało mi sie kupic zamiennik włoski za 450 zł nową w sklepie z czesciami do forda w katowicach. Po wymianie wszystko ustało. Obiawy dokładnie takie same
LukZal - 13-04-2008 23:16
Witam
Dzieki za podpowiedzi. Diagnoza: półosie w dobrym stanie, mechanik postawil na koło dwumasowe, po rozebraniu okazało sie, że nie jest tak źle, wystarczyła wymiana łożyska sprzegła razem z piastą. Jak narazie to jest ok, ale nie jest super, przy mocnym przyspieszniu i przy skrecie w lewo jest od czasu do czasu odczuwalne leciutkie drganie - nie zawsze - ale jest!!! Kurcze te TDCI-ki są strasznie wrażliwe - zalałem mu pelny syntetyk 5W-50 i strasznie mi się zmulił - masakra - przejechałem ok 100km i zmieniłem na 10W-40 - jest troche lepiej, ale to nie to. Do tego trzeba uważać jakie paliwo do niego sie leje - nie można wlac niczego co nie ma pewnego pochodzenia, bo zaraz zacznie prychac i wogole - najlepiej lata na werwie lub ultimate z BP. A te koła dwumasowe to norma, w każdym prędzej czy później sie wysypie. Gdybym wcześniej o tym wiedział, to kupiłbym TDDi i latał spokojnie. A tak wogole to mój pierwszy i raczej ostatni Ford - myślałem że nigdy tego nie napiszę ale BMW to jest jednak marka - bez porównań.
tomiwit - 14-04-2008 09:10
Cytat:
Gdybym wcześniej o tym wiedział, to kupiłbym TDDi i latał spokojnie Spokojnie bo mógłbyś się skupić tylko na naprawie pompy z powodu walniętego sterownika :)