Jak oprużnić zbiornik, benzyna zamiast ON
fantozzi - 21-02-2010 18:14
Jak oprużnić zbiornik, benzyna zamiast ON
Panowie jak spuścić paliwo z foczki 1.8 Tdci. Zalałem dzisiaj benzynę 10l do pustego zbiornika, ale nie odpaliłem, ani nie przekręciłem stacyjki. Trzeba ściągać zbiornik, czy da się prostszym sposobem to zrobić.
He. - 21-02-2010 20:22
http://forum.fordclubpolska.org/sear...archid=1131591
Jest tego więcej, oczywiście z wykorzystaniem opcji: Szukaj g:~
----------------
Now playing: Pennywise - Still Can Be Great
via FoxyTunes
ADIAS - 21-02-2010 21:56
ja bym mu walnoł do pełna ropy i 1 l luxu do mieszanki i bym sie nie brudził i tyle!!!!! w zimie celowo dolewa sie benzyny do ropy aby ropa niezamarzła!!!!!
bolo69 - 21-02-2010 22:14
"w zimie celowo dolewa sie benzyny do ropy" ale 10 litrów to stanowczo za dużo.Spuść wężykiem ile sie da,jak zostanie z 3-4 litry to wtedy do pełna ON.
fantozzi - 21-02-2010 22:17
Zanim napisałem, przejrzałem chyba wszystkie posty na ten temat ale nic konkretnego z nich nie wynika odnośnie sposobu opróżnienia zbiornika, a odnośnie wypowiedzi ADIAS to z wcześniej przeczytanych postów wynika że najmniejsza ilość benzyny w ON może spowodować bardzo wysokie koszty naprawy układu paliwowego od 4000 tyś wzwyż. Bo TDCI to nowa technologia bardzo czuła na paliwo, a do starszych modeli TDDi to i owszem na zimę można dolać troszkę benzyny na cały zbiornik paliwa ON. Ale ja wciąż oczekuje nie, kto co by zrobił, tylko jak skutecznie opróżnić zbiornik w jak najprostszy sposób. Bo wężyka przez wlew się nie włoży.
ADIAS - 21-02-2010 23:16
spoko wodza sam dolewałem rożnych specyfików do diesla ale jak 5 minut przed zdechnięciem to mu świeże powietrze zaszkodzi!!!@ sam dojeżdżałem do cpn na tym co miałem nitro rycyna benzyna rzepak to nie jest tak łatwo żeby zabić silnik!!!! chyba że ma raka !!! a wężytk idzie włożyć trzeba mić giętki i go kręcić i piknie wejdzie do dna!!!!
Jester - 22-02-2010 12:44
Miałem ok 3-4l benzyny w zbiorniku i to latem. Silnik działa od ponad 20 tys km. Jedyna różnica to trochę inny dźwięk silnika. Tyle mu nie zaszkodzi.
cezarg1410 - 22-02-2010 16:57
W FF II gdzie są wtryski Siemensa uklad wtryskowy wytrzumuje nieco więcej "anomalii". W FF I z ukladami Delphi takie operacje nie są raczej wskazane...
Assan - 22-02-2010 17:19
Kolega chyba wyraznie prosił o odpowiedz w jaki sposób opróżnić zbiornik więc proszę nie wypisywać wywodów na temat czy to szkodzi czy nie
fantozzi - 22-02-2010 21:10
No Panowie 50pln i załatwione razem z mechanikiem opróżniliśmy zbiornik. A teraz jak to zrobić? Podnieśliśmy auto w górę na podnośniku i z przedniej strony zbiornika wychodzą dwa węże gumowe, które łączą się z przewodami metalowymi (biegnącymi do komory silnika) za pomocą złączek dokładnie takich jak przy filtrze paliwa pod maską. Odpinamy złączkę tą o grubszej średnicy, bo ta cieńsza to powrót, dopasowujemy sobie kawałek wężyka, musi być o średnicy zewnętrznej 12mm, zasysamy paliwko i samo leci. Pod koniec trzeba podłączyć ręczną pompkę (kosztuje 15 pln) i jeszcze trochę pompować żeby wszystko wyszło. Podczas odpinania tej złączki opróżni nam się przewód paliwowy, więc zapinamy pod spodem wszystko, opuszczamy samochód do parteru, nalewamy do zbiornika z kanistra właściwe paliwo(miałem kanistry naszykowane 2 po 20litrów), idziemy do filtra paliwa, który jest po maską i odpinamy przewód, który idzie do pompy wtryskowej, w jego miejsce wkładamy nasz wężyk z ręczną pompką i zasysamy paliwko ze zbiornika, a tym samym przepłukujemy filtr, trzeba około 1 litr przepompować. Zapinamy wtyczkę i odpalamy autko i jedziemy próbnie na stacje i dolewamy do pełna.
Teraz wniosek: mając elektryczną pompę paliwa, nie potrzeba mechanika ani podnośnika, wystarczy odpiąć przewód wejściowy do filtra, podłączyć pompę i wyssać trefne paliwo, następnie zalać do zbiornika właściwe paliwo, zapiąć wężyk wejściowy do filtra, a wypiąć wężyk idący do pompy i zassać paliwo ze zbiornika przepłukując filtr. Uwaga byłem pewny, że w zbiorniku jest elektryczna pompa paliwa, ale się myliłem, nie ma, jest tylko wtryskowa, która wszystko ciągnie. Więc przekręcenie kluczyka w pozycje zapłon nie powoduje zasysania paliwa ze zbiornika, następuje to dopiero po rozruchu silnika. Myślę, że ten post jeszcze niejednokrotnie się przyda.