ďťż

jak "podciągnąć" ręczny w mk 1?

Zobacz wypowiedzi

jak "podciągnąć" ręczny w mk 1?





devil511 - 29-08-2006 14:57
jak "podciągnąć" ręczny w mk 1?
  Witam
Ostatnio zauważyłem żę mój ręczny coraz cieniej trzyma. No i stad moje pytanie jak można go podciągnąć?gdzie znajduje sie regulacja i czy w ogole jest?
pozdrawiam




krzysieksa - 29-08-2006 15:30

  Cytat:
Witam
Ostatnio zauważyłem żę mój ręczny coraz cieniej trzyma. No i stad moje pytanie jak można go podciągnąć?gdzie znajduje sie regulacja i czy w ogole jest?
pozdrawiam
ręczny sam się "naciąga". Nie wiem jak to jest z tarczami tylnymi ale z bębnaim to jest tak, że tam sa samoregulatory i nie trzeba naciągać nic :) Może Ci się samoregulatory pozapiekały lub coś innego się z nimi stało. Bo gdy są sprawne to ręczny zawsze jest naciagnięty :) U mnie po wymianie tylnych okładzin hamulcowych ręczny po pierwszym zaciągnięciu stał niemal pionowo!! A później unormowałsię i teraz aby dobrze zblokował koła wystarczy podnieść dźwignię o jakieś 10 cm :)

Radzę sprawdzić samoregulatory ;)



adi - 29-08-2006 15:38
albo wymienic okładziny bo nie ma co juz trzymac tego recznego!!!



waldek11 - 29-08-2006 17:36
Zrób jeszcze taką rzecz, aby rozruszać samoregulatory ręcznego. Naciśnij stopą pedał hamulca zasadniczego a ręką energicznie kilka/kilkanaście razy podciągaj dźwignie ręcznego. To bardzo często pomaga.

Regulacja hamulca awaryjnego
Hamulec awaryjny należy wyregulować,jeśli skok dźwigni jest za duży,powinien wynosić 5-7 zębów.
Tak to opisuje instrukcja:
• Wyczepić i wywinąć do góry osłonę dźwigni
hamulca awaryjnego.
• Poluzować nakrętkę regulacyjną
• Pociągnąć kilkakrotnie w górę i zwolnić
dźwignię.
• Pociągnąć w górę dźwignię hamulca awaryj-
nego o 5 zębów zapadki i dokręcić nakrętkę
regulacyjną momentem 2 N • m.




Alo - 30-08-2006 09:59
Przecież naciąg jest w mechaniżmie dźwigni - zwijana jak w zegarku sprężyna.



Kefir - 31-08-2006 08:53
No właśnie, żeby dostać się do tego mechanizmu trzeba bezapelacyjnie wyciągnąć tunel.



dlugasek - 08-09-2006 22:14
Witam

Można niesciągać tunelu na tunelu jest czrny plastk gdzie jest miejsce na pieniążki ja ten plastyk delikatnie podważałem śrubokrętem i on się odkleił i wtedy można obrucić go nabok i jest dojscie do mechanizmu rećznego , a potem przykleja się go na sylikon.

POzdrawiam



Kefir - 09-09-2006 10:07
Nawet jeżeli wyrwiesz ten plastik, to co? włożysz tam rękę żeby coś pomajstrować? A z drugiej strony wydaje mi się, że sprężynka jest od strony kierowcy i zarówno ten plastik na drobne jak i mieszek na ręczny jest zgrzewany do tunelu - siedzą one co prawda na takich zatrzaskach, ale ich końce są roztopione.



dlugasek - 10-09-2006 19:27
Witam

J to rozdzieliłem ,a potem pokleiłem na silikon i niewidać że było sciągane,
Przy sciąganiu górnej częsci reczny zaciągnienty do oporu i fotel kierowcy cofnięty do tyłu będziesz wyciągał nabok w stronę kierowcy,a dolna częsć schodzi wtedy bez problemu

Oto fotki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •