Jak sprawdzić czy podgrzewana szyba faktycznie grzeje?
Iceferno - 09-07-2009 20:57
Jak sprawdzić czy podgrzewana szyba faktycznie grzeje?
Podczas mycia samochodu pękła mi szyba :( Mój błąd bo na gorącą szybę skierowałem strumień zimnej wody i trach po szybie).
Mam możliwość kupienia przedniej podgrzewanej szyby, tylko bym chciał się upewnić że faktycznie będzie ona grzała po podłączeniu jej pod instalację...
Ani ja ani sprzedawca nie wiemy jak to sprawdzić??
Pod szybę są podłączone dwie kostki, jedna z prawej a druga z lewej strony. To oczywiste bo szyba jest oddzielnie podgrzewana z prawej i lewej strony. Do kostek dochodzą dwa przewody: czarny i fioletowy. Ten czarny to pewnie minus a fioletowy to plus. Czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia czy nie ma przerwy w obwodzie grzewczym szyby? Najłatwiej będzie pewnie zmierzyć omomierzem, tylko jak podłączyć styki?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi:))
1olek - 09-07-2009 21:10
najlatwiej to zmierzyc opornosc u kogos kto ma dobra szybe i porownac z szyba ktora chcesz kupic. Pamietaj im wieksza opornosc w porownaniu z dobra szyba tym wiecej spalonych spirali, czyli szyba nie bedzie w pelni grzala.
mascom - 09-07-2009 23:13
Podobnie jak poprzednik - zbadać jej opornosć takim miernikiem nawet za 10zł. U mnie grzanie nie działa no i nie ma zadnego oporu - gdzieś musze miec we wnetrzu szyby przerwane scieżki od grzania, a przydałby mi się taki bajer na zime :)
Iceferno - 10-07-2009 00:06
Czy aby sprawdzić oporność (inaczej rezystancję) mogę postąpić w następujący sposób?
Potrzebne będą: podgrzewana szyba, akumulator i miernik elektroniczny.
Podłączam plus wychodzący z podgrzewanej szyby pod plus zacisku akumulatora, potem biorę miernik i ustawiam zakres oporności na np. 0,5 A, przykładam dodatnią końcówkę miernika (czerwoną) do minusa wychodzącego z podgrzewanej szyby a minusową końcówkę miernika (czarną) pod ujemny zacisk akumulatora?
Czy w ten sposób da się zbadać oporność w tej szybie?
mr_yagooda - 10-07-2009 00:14
jakis pomiar to bedzie ale nie rezystancji,a poboru pradu. ten wynik pomiaru moze byc obarczony bledem pochodzacym z podgrzewania spryskiwaczy przedniej szyby. Lepiej jest odnalesc przewody od spirali i zmierzyc rezystancje, im wieksza to lepiej (a nie gorzej)
Iceferno - 10-07-2009 00:17
1 załącznik(i) Cytat:
jakis pomiar to bedzie ale nie rezystancji,a poboru pradu. ten wynik pomiaru moze byc obarczony bledem pochodzacym z podgrzewania spryskiwaczy przedniej szyby. Lepiej jest odnalesc przewody od spirali i zmierzyc rezystancje, im wieksza to lepiej (a nie gorzej) Dodam, że szyba jest wymontowana więc podgrzewanie spryskiwaczy odpada..
Załączam też zdjęcie ->
1olek - 10-07-2009 08:16
Cytat:
m wieksza to lepiej (a nie gorzej) Kolego zanim napiszesz taka bzdure i narazisz kolege na zakup popsutej szyby zapoznaj sie z prawem Ohma i budowa szyby ! Spirale sa laczone rownolegle, a przy polaczeniu rownoleglym im wiecej opornikow tym opor mniejszy.
Iceferno przytknij koncowki miernika do dwoch stykow w tej wtyczce i zmierz opornosc.
mascom - 10-07-2009 08:46
Cytat:
Podłączam plus wychodzący z podgrzewanej szyby pod plus zacisku akumulatora, potem biorę miernik i ustawiam zakres oporności na np. 0,5 A, przykładam dodatnią końcówkę miernika (czerwoną) do minusa wychodzącego z podgrzewanej szyby a minusową końcówkę miernika (czarną) pod ujemny zacisk akumulatora?
Czy w ten sposób da się zbadać oporność w tej szybie? Nie. W ten spsoób możesz tylko spalić miernik bo to 0,5A to znacznie mniej od tego co bierze szyba (chyba coś koło 20A), tak więc z Twojego miernika pozostal by tylko złom. Bierzesz miernik i ustawiasz na oporność. No i mierzysz opornosc pomiędzy jednym strykiem we wtyczce a drugim. W każdym razie powinien tam być jakiś opór. Jeśli nic nie pokaże to znaczy że szyba nie grzeje. Podczas mierzenia jeśli na jednym zakresie miernik nic nie pokazuje to nalkeży przejść na inny zakres oporności.
Iceferno - 10-07-2009 11:04
Cytat:
Iceferno przytknij koncowki miernika do dwoch stykow w tej wtyczce i zmierz opornosc. Ok to mierzymy rezystancję przedniej grzanej szyby:
Potrzebne są tylko: podgrzewana szyba i miernik elektroniczny.
Włączam miernik, przełączam pokrętłem na wskazania dla omomierza, ustawiam zakres 200 Ω,
podłączam końcówki miernika pod przewody wychodzące z szyby( czarny i fioletowy), nie ma przy tym znaczenia gdzie podłączyć plus a gdzie minus. Ważne jest aby do szyby nie dochodziło absolutnie żadne napięcie!!
Odczytuję wskazania omomierza:
- prawa strona: 0,11 Ω
- lewa strona: 0,11 Ω.
Myślę, że szyba jest w takim razie sprawna( im bliżej wartości 0 tym lepiej).
Czy u was są podobne wartości rezystancji? Ewentualnie jaka jest wartość prawidłowa dla rezystacji przedniej podgrzewanej szyby?
Rafał A.(antek) - 11-07-2009 08:41
Niestety pomiar rezystancji nic ci nie da. Najlepiej postaw szybe stabilnie, pod nia parujacy czajnik z woda, i podlaczyc szybe pod akumulator niech sie grzeje Zobaczysz czy i gdzie odparowuje (gdzie grzeja paski)