ďťż

Jak to jest w TDCI po chipie ?

Zobacz wypowiedzi

Jak to jest w TDCI po chipie ?





Brychu - 14-03-2004 14:35
Jak to jest w TDCI po chipie ?
  Jako że w tych tematach jestem czystym teoretykiem chciałem zapytać posiadaczy zczipowanych Mondeo o wrażenia. O ile faktycznie lepiej jeździ, o ile więcej pali, czy dymi, czy są jakieś inne uwagi ? Tylko nie mówcie, że nie pali więcej bo w to nie chce mi się wierzyć, przyjmuję także że skoro zakładaliście chipa to nie jeździcie na trasie 90 km/h.. Jaki jest v maks fabryka vs. chip, jak odczuwalne są różnice mocy itp... Danke sehr.




Pzy - 14-03-2004 19:14
Zacznę od tego, w co zapewne najmniej będziesz chciał uwierzyć 8) tzn. od spalania. Spalanie po chipie jest u mnie na IDENTYCZNYM poziomie co przed chipem.
W praktyce prawda jest taka: jeśli jeździsz dynamicznie, ale nie "pałujesz" silnika "do dechy" to spalanie faktycznie najczęściej po chipie nie wzrasta. Jeśli natomiast masz w zwyczaju zbliżać się do czerwonego zakresu obrotów i często "ciśniesz do dechy", to spalanie po chipie owszem wzrosnąć może. Jednak w praktyce takie "pałowanie" diesla nie ma większego sensu, bo największy moment obrotowy występuje najczęściej pomiędzy 2000 a 3000 obr. Ja jeżdzę raczej dynamicznie :wink: i w moim przypadku spalanie praktycznie nie drgnęło (z reguły nie przekraczam 3500 obr.).

Sprawa druga to odczucia przyrostu mocy po chipie. Jednym słowem powiem tak - bez porównania z tym co było przed chipem :) Do 2000 obr. zmian większych nie ma (tunerzy najczęściej nie ruszają bowiem tego zakresu map sterowania silnikiem). Za to powyżej 2000 obr. auto dostało potężnego kopa. W praktyce wygląda to tak - mocna benzyna "spod świateł" :wink: w pierwszym momencie najczęściej Ci odjedzie (to głównie za sprawą krótkich dwóch pierwszych biegów w większości diesli, także TDCi i TDDi), ale po zapięciu trójki doganiasz i "łykasz" benzynę bez problemu :) W trasie to już zupełnie inna bajka - wyprzedzanie totalnie bezstresowe :) W końcu elastyczność to w głównej mierze sprawa momentu obrotowego.

Co do dymienia - jeśli program jest zrobiony dobrze, auto nie powinno dymić. Z praktyki kwestia dymienia wynika chyba raczej z paliwa, które się tankuje. Czasem trafi sie paliwo (nawet markowe), po którym przy mocnym przyśpieszaniu może pojawiać się efekt dymienia. Jednak jeśli ma się "sprawdzone" stacje, problemu dymienia nie ma...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •