ďťż

Już nie daję rady z centralnym zamkiem :(

Zobacz wypowiedzi

Już nie daję rady z centralnym zamkiem :(





Krzys. - 06-10-2009 19:34
Już nie daję rady z centralnym zamkiem :( - nareszcie rozwiązane :)
  Witam.
Może ktoś miał taki przypadek:
1. Otwieranie i zamykanie z kluczyka działa bez problemu.
2. Otwieranie i zamykanie z pilota kluczyka działa bez problemu.
3. Ryglowanie od środka działa bez problemu.
4. Otwarcie auta pilotem do dodatkowego alarmu powoduje otwarcie i zamknięcie się zamka. (!) Dzieje się tak po każdym postoju. Każde następne otwarcie w krótkim okresie czasu dział bez problemu. Zamek w drzwiach kierowcy już rozebrałem, wyczyściłem i nawet polutowałem mikroprzełączniki żeby być pewnym styku na 100%. Problem nie zniknął.
Zmieniałem już centralkę alarmu żeby wykluczyć ją - ale to nie to - z drugą dzieje się to samo.
Otwieranie i zamykanie jest podłączone do GEMa.
Siły już ni mam :( CO to może być?




Dawid849 - 07-10-2009 08:15

  Próbowałeś odłączyć akumulator ?



Krzys. - 07-10-2009 09:38

  Tak, ale bez efektu.
Zastanawiam się jeszcze czy klapa jest dobrze podłączona bo alarm włącza się jak tylko dotkniesz klamki klapy tylnej, mimo że jest zamknięta. Może coś od tego ?



12345mario - 07-10-2009 10:21

  Dokładniej opisz. Dotkniesz, czy próba otwarcia, bo to subtelna różnica. Może źle wyregulowany zaczep tylnej klapy, jeśli tak się dzieje?




Krzys. - 07-10-2009 10:25

  Oczywiście chodzi o próbę otwarcia przy zamkniętej klapie i uzbrojonym alarmie. Wydaje mi się, że alarm powinien się wzbudzić od zapalenia lampki od klapy a nie od złapania i wciśnięcia klamki ręką.



Rafał A.(antek) - 09-10-2009 09:20

  masz cos zle podlaczone w dodatkowym alarmie, od zawsze tak bylo czy sie zpsuło samo z siebie?



Krzys. - 09-10-2009 12:30

  Raczej nie jest źle podłączone. Sam sprawdzałem bo też się trochę na tym znam :)
Problem występuje tylko za pierwszym razem jak autko postoi.
Ale..
Wczoraj zlałem ostro zamek czymś takim jak WD40 ( coś tam 10 - nie pamiętam dokładnie ale odpowiednik WD40 ) i o dziwo wygląda na to, że przeszło. Czyżby zamek miał gdzieś opór i porządne smarowanie pomogło? Ciekawe na jak długo? :)



Krzys. - 19-10-2009 09:11

  Hehe, pomogło ale nie na długo.
W końcu nerw mnie wziął i po raz 10 wykręciłem zamek z drzwi.
Posprawdzałem jeszcze raz wszystkie ( w zamku kierowcy są 4 a w pasażera 2 ) mikrowyłączniki. Okazało się, że jeden mikrowyłącznik z tych, które załącza silniczek zamka ma jakąś bezwładność i przy wyłączonym styku czasem wystarczyło dmuchnąć mocniej na niego i styk się rozwierał. Drugi był walnięty mikrowyłącznik od stanu zamka ( informujący GEMa czy zamek jest zamknięty czy otwarty. Jak się go schłodziło to wciskanie przełącznika nie powodowało rozwierania styków i GEM dostawał cały czas info, że zamek jest zamknięty.
Pojechałem na szrot, udało mi się dostać zamek z anglika za 50 zetów, wybebeszyłem z niego mikrowyłączniki, wstawiłem do swojego i dla pewności styku polutowałem końcówki. Miejsca, które były wcześniej zalane jakimś klejem ( dwa mikrowyłączniki ) i osłaniały końcówki tych wyłączników zalałem roztopionym klejem tym w laskach ( białe laski do pistoletu ).
Efekt - nareszcie koniec problemów z centralnym, otwiera i zamyka jak należy.
Czas wykonania - 1 godzinka nie licząc wypadu na szrot :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •