Klekające zawory - co się może stać ??
oisom - 24-01-2008 22:04
Klekające zawory - co się może stać ??
Witam. Kolega poprosił mnie o zamieszczenie takiego pytania : Też ma foke 16 16 V zeteck i ostatnio zauważył że kiedy foka chodzi na wolnych obrotach na benzynie to niby wszystko jest ok a jeśli przełączy na gaz to słyszy mocniejszy klekot zaworu ( albo zaworów ) .Oczywiście nie jest to jakiś straszny klekot , ale w miarę dobre ucho zauważy różnicę. Nie ma problemu z zapalaniem , nie ma problemu z zużyciem paliwa i nie ważne czy silnik jest zimny czy gorący , nie odczuwa również jakiegoś widocznego spadku mocy. Jego pytanie jest : czym to może być spowodowane ( czy musi podjechać na regulacje inst. gazowej - wtrysk ) oraz drugie pytanie : czym jazda z klekającym zaworem może się skończyć ?? Z tego co mi się wydaje to groźniej jest wtedy kiedy jest zbyt mały luz na zaworach ( mogą się wypalać gniazda) a tak to co się może stać ?? Przez kilka miesięcy nie może odstawić auta na dłuższy remont no i musi tak jeździć . Jeśli Koledzy mają jakieś doświadczenia lub rady to bardzo proszę o odpowiedź. :fcp9 :fcp9
tomiwit - 24-01-2008 22:07
Wg mnie to koledze nie stukają zawory tylko wtryskiwacze lpg.
To normalne przy IV generacji.
Podnieście maskę i posłuchajcie.
oisom - 25-01-2008 05:36
No właśnie że w tym rzecz że niestety to nie wtryskiwacze gazu , bo one klekoczą o wiele " drobniej " - powiem nawet że " cykają " - słychać wyraźnie jak się uruchamiają po przełączeniu na gaz , ale ten dźwięk to jest nawet przyjemny , a dopiero po krótkiej chwili od działania tych wtryskiwaczy pojawia się ten klekot ( jak u ropniaka)
Malinabend - 25-01-2008 12:10
moze ten klekot to spalanie stukowe? czy to wystepuje tylko na lpg? moze komputer zle steruje przyspieszeniem zapłonu jakis czujnik nie halo? nie p[odobno aby sfoznie tłokowe pukały :fcp5 stetoskop w uchmanto i wio posilniku
rejmont - 25-01-2008 23:45
Regulacje zaworów należy wykonać, producent zaleca co 100 tys km i sprawa się wyjaśni ot co
:fcp29