klima w MKIII
kicaj - 04-07-2007 23:22
klima w MKIII
heja,
problem byc moze dla kogos blachy, ale ja nie wiem...
na wstepie: jezdzilem ibiza 1,4ccm 68KM z klimatronikiem oraz pasatem 1,9 TDI tez z klimatronikiem, jak rowniez focusem 1,8ccm benz i 1,6 benz, z klima man.
o ile w ibizie to zrozumiale ze jak wlaczy sie klima to spada odczuwalana moc na kolach o tyle w pozostalych samochodach tego nie czulem poza wyjatkiem mondziaka
na postoju - na wolnych obrotach wyraznie czuc jak sie zalacza i wylacza (co widac jako zmiane obrotow, i charakterystyczny "stuk") o tyle w trakcie jazdy mam uczucie ze gdy klima dziala mam mniej mocy... i to dosc sporo (w przedziale obrotow 2000 -3500/min bo w takim zakresie obrotow podrozuje zazwyczaj i tu raczej napewno zauwazylem)
zastanawiam sie co to moze byc??
mialem pol roku temu problem z paskiem wieloklinowym - zwyczajnie pekl, wymieniono na oryginalny (cala historia w innym watku) ale nie w fordzie (goscie uczyli sie na moim aucie, ja tez zreszta z nimi ;) ) moze to pasek? a moze przeglad wystarczy? albo nie wiem co?
a moze to normalne i tylko sie czepiam??
btw. jak ktos zna dobry serwis w okolicy miedzyzdrojow i swinoujcia to prosilbym o podanie w moim innym watku
tomnet - 05-07-2007 09:30
To, niestety, normalne w przypadku Mondeo. Ten temat był już jakiś czas temu wałkowany i niestety każdy posiadacz tak ma.
Zawika - 05-07-2007 09:48
To raczej nie jest normalne. Jeżeli klima działa w trybie awaryjnym i wentylator włącza się od razu na drugi bieg(głośna praca wentylatora klimy), to możesz czuć spadek mocy. Jeżeli klima (wentylator) jest OK, to raczej nie poczujesz spadku mocy.
U mnie tak było z wentylatorem. Po zrobieniu rezystora wentylatora, wszystko jest OK i nie odczuwam spadku mocy.
janosik - 05-07-2007 16:42
Pasek wieloklinowy z reguły może zużywać się bardziej przy problemie ze sprężarką. Może siadać sprzęgło lub łożysko sprężarki.
gercons - 05-07-2007 16:46
na Warszowie / Przytór przed przeprawą promową miał kiedyś Ford ASO
w Międzyzdrojach mój kumpel ma warsztat....ale raczej odradzam
Naprawiał mi kiedyś Sierre XR4i......mhm...no comment :fcp18
kicaj - 06-07-2007 00:33
Cytat:
To raczej nie jest normalne. Jeżeli klima działa w trybie awaryjnym i wentylator włącza się od razu na drugi bieg(głośna praca wentylatora klimy), to możesz czuć spadek mocy. Jeżeli klima (wentylator) jest OK, to raczej nie poczujesz spadku mocy.
U mnie tak było z wentylatorem. Po zrobieniu rezystora wentylatora, wszystko jest OK i nie odczuwam spadku mocy. co znaczy glosna praca?? jak wylacze silnik to slysze jak zwalnia ale nie podczs jazdy czy na postoju... a moze mozna to jakos sprawdzic??
Zawika - 06-07-2007 06:59
Może niezbyt precyzyjnie to opisałem.
Pisząc głośna praca, miałem na myśli wentylator klimy.
Jeżeli działa tylko na 2 biegu(bankowo zepsuty rezystor, ew spalona wtyczka tegoż rezystora), to po włączeniu klimy wentylator włącza się tylko od czasu do czasu i strasznie głośno pracuje(wyje niemal). W momencie jego włączania wyraźnie skaczą obroty a samochodem potrafi telepnąć.Następuje też wyraźny spadek mocy, szczególnie odczuwalny podczas stania np. w korku , przed światłami itp.
Normalnie pracujący wentylator klimy, włącza się tuż po kliknięciu A/C i pracuje non-stop, a jego praca jest niesłyszalna(1 bieg tegoż wentylatora). Nie odczuwalne też są objawy spadku mocy. No i klima działa znacznie wydajniej :fcp26 .
arekxxx - 06-07-2007 07:03
gdzie jest ten rezystor?
Zawika - 06-07-2007 08:13
Poczytajcie O REZYSTORZE WENTYLATORA CHŁODNICY
Jest tutaj wszystko opisane wraz ze zdjęciami.
W razie czego służę pomocą :fcp29