kopci przy dodawaniu gazu na czarno EGR zaślepione
- 15-05-2008 08:06
kopci przy dodawaniu gazu na czarno EGR zaślepione
Witam Panowie FORDOWCY . Mam taki problem kopci na czarno moje autko przy lekim dodawaniu gazu na postoju 850/2000 tys obrotów a w trasie przy większym dodaniu gazu jest tak samo kopci i ustaje jak unormuje się jazda. Rano pali bez chmurki jak rozgrzany też bez chmurki EGR zaślepione co zrobić by tak nie kopcił . :fcp11
szafarek - 15-05-2008 15:46
Turbo klęka.
Na mocy stracił ?
- 18-05-2008 18:22
Na mocy nie stracił ,pali na dotyk . Byłem u mechanika i powiedzał że wtryski siedzą albo pompa A jestem początkujący w TD więc niewiem co robić :fcp11
booob - 18-05-2008 18:46
Sprawdź na początek wtryski. To najmniej kosztuje. Pompa raczej odpada bo autko kopciło by cały czas.
Jacek Grajber - 18-05-2008 22:35
to wtryskiwacze. poczatek konca. przerobiłem to juz.jak przestanie z toba gadać licz się z wydatkiem ok. 2 tys, za regenerowane
brazilero - 19-05-2008 11:44
Witam.Generalnie mam podobny problem co kolega.Może ktoś mi coś doradzi.Mam Focus 2001r 1.8 TDI i przy dodawaniu gazu szczególnie na jedynce i dwójce strasznie kopci na czarno,aż widzę to w lusterku.Co do mocy,to jej nie stracił ale mam wrażenie, że zaczął palic o 1,5 litra wiecej. Pomoże ktoś??pozdro
Jester - 19-05-2008 13:55
Cytat:
Witam.Generalnie mam podobny problem co kolega.Może ktoś mi coś doradzi.Mam Focus 2001r 1.8 TDI i przy dodawaniu gazu szczególnie na jedynce i dwójce strasznie kopci na czarno,aż widzę to w lusterku.Co do mocy,to jej nie stracił ale mam wrażenie, że zaczął palic o 1,5 litra wiecej. Pomoże ktoś??pozdro Zapytaj na forum VW - tam znają silniki TDI. My w Focusach mamy inne. A na początek wymień filtr powietrza i sprawdź przepływomierz.
heko - 19-05-2008 16:12
Turbo diesle często kopcą przez nie szczelną rurę od turbo do intrkulera i dalej do silnika...nieszczelność tą łatwo zdiagnozować... połączenie rur od turbo jest w tedy mocno tłuste...może nawet kapać olej :fcp5
kuffs - 19-05-2008 19:05
z ciekawości sprawdziłem i przy odpaleniu idzie mały czarny pierd. Ojciec jechał za mną i patrzył. Mały czarny pierd idzie jak zrobię redukcję na trójce i przygazuję. Wtedy pierd jest przez okres ok. 1 sek. Jak depnę na czwórcę to samo. Przy ruszaniu na światłach nie ma nic. Mocy nie stracił. czasami mam tylko wrażenie że przymuli. Na ciepłym silniku, po troszkę dłuższej jeździe zauważyłem, że na biegu jałowym obroty mam na wysokości 950. Kultura pracy silnika jest głośniejsza, tak jakby włączyło się ssanie. Wcześniej obroty były książkowe bo 900.
Dalej. 3 tysiące obrotów osiągam przy prędkości ok. 135-140 km/h czyli trochę za szybko.
Spalanie wzorowe bo na trasie nie wychodzi mi nawet 5 litrów na 100 km.
Do głowy przychodzi mi:
1 - wtryski zwłaszcza że jestem po regeneracji pompy, a w Boshu nie wyregulowali mi wtrysków
2 - turbo
3 - egr
4 - źle założony rozrząd
5 - filtr paliwa wymieniony, olej również
6 - wszystko na raz