Kto mi wyjasni jak to jest?
Pajlot - 15-09-2005 19:53
Kto mi wyjasni jak to jest?
Jako ze jakis czas temu pekl mi kolektor dolotowy zaczalem szyukac uzywki.
Niestety ta czesc akurat do tego silnika jest bardzo deficytowa.
Po wielu telefonach wreszcie udalo mi sie znalezc. Sprzedawca gwarantowal ze to kolektor do TDDI.
Przesylka przyszla dzisiaj i od razu zabralem sie za wymiane. Pierwsze co mnei zdziwilo to brak napisu TURBO na kolektorze. Jednak co dziwne kolektor pasuje idelanie do mojego silnika. Zauwazylem tylko delikatna roznice w budowie tej czesci co jest przykrecana do glowicy. Kolektor zalozylem i wyjechalem na jazde probna. I co mnie zdziwilo. Auto jedzie tak jakby nie mialo turbo. Slabe i w ogole nie ciagnie.
Po przejechaniu kilku km sprawdzilem turbine. Powinna byc goraca a byla chlodna czyli ze nie pracuje.
Wywnioskowalem ze ten kolektor moze i jest do TDDi ale sam nie wiem do ktorego modelu bo pasuje idelanie, rozstaw srub, uszczelki, uchwyty i rozne zaczepy. Wszystko jest idealnie spasowane tak jak w moim kolektorze.
Jedyna roznica to brak napisu TURBo i delikatna roznica w budowie o ktorej pisalem wyzej.
Jutro demontuje go i zakldam spowrotem swoj kolektor (posklejany ale dobry). Spzredajacy na szczescie przyjmie ode mnie swoj kolektor.
Moje pytanie dotyczy tego od czego jest ten kolektor ktory wlasnie zamontowalem??? :shock: :shock: Naprawde wyglada identycznie.
Czy moze on jest od TDDI ale od wersji 90 KM??? ale on tez byl tez z Turbo? :? :?
Sorki za dlugi wywod ale warto czasami sie dowiedziec dlaczego jest tak a nie inaczej.
Z gory dziekuje za podpowiedzi w temacie.
Pozdrawiam
Skolmi - 16-09-2005 08:20
Najlepiej jak podasz nr fabryczny, to na pewno ktoś rozszyfruje.
jagrall - 16-09-2005 08:39
jak na mój gust ostatnim dieslem bez turbo w fordzie był 1,8D w fieście i escorcie
Pajlot - 16-09-2005 11:20
a mozliwe ze ten kolektor jest od TDCi???
jagrall - 16-09-2005 12:15
nie dam za to głowy, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne
[ Dodano: 2005-09-16, 12:17 ]
moim zdaniem możliwe jest, że ten kolektor jest właśnie z 1,8D (choć oczywiście za to też głowy nie dam) bo 1,8tddi jest praktycznie tem silnikiem co co stare 1,8td z dołożonym bezpośrednim wtryskiem (przynajmniej tak gdzieś wyczytałem)
Skolmi - 16-09-2005 12:36
Cytat:
1,8tddi jest praktycznie tem silnikiem co co stare 1,8td z dołożonym bezpośrednim wtryskiem (przynajmniej tak gdzieś wyczytałem) Nie do końca tak jest. 1.8 TDDI (Endura-DI) to zupełnie nowy silnik, który miał zerwać ze złą opinią starego 1.8TD, który to notabene był bazowany na 1.6D z lat 80-tych. 1.8 TDDI stanowi bazę dla 1.8TDCI
Pajlot - 16-09-2005 17:57
tak wiec podaje numery obu kolektorw:
ten moj od 2.0 TDDi ma numery: 1S7Q-9424 PA6 GF30
a ten co mialem pzrez 1 dzien przy ktorym turbo nie chodzilo ma numery: N8U4A PA6 GF30
czyli jeden numer jest taki sam ale drugi sie rozni....i w tym pewnie jest zapisane od jakiego modelu on byl...
na szczescie znalazlem juz kolejny kolektor z takimi samymi numerami jak moj stary tak wiec w poniedzialek kolejna pzrekladka....
ale warto sie dowiedziec nadal od czego ten kolektor jest..
czy ktos po numerach jest to w stanie sprawdzic??