ďťż

MK1, 2.0 benzyna + lpg - gaśnie na luzie

Zobacz wypowiedzi

MK1, 2.0 benzyna + lpg - gaśnie na luzie





aarr - 15-01-2009 10:17
MK1, 2.0 benzyna + lpg - gaśnie na luzie
  witam,
mam problem ze swoim fordem. samochód gaśnie jak tylko przestaje dodawać gazu, przy czym jak wrzucę luz jak silnik ma 2000-3000 obrotów gaśnie zawsze, jak na biegu zredukuję obroty do ok 1000 to czasami gaśnie, a czasami nie. już kiedyś miałem taki problem, tylko że wtedy dodatkowo gasł nawet po dodaniu gazu. mechanik wymienił przepływomierz i wyczyścił rurę do kolektora z jakiegoś osadu. Potem miałem takie objawy raz jeszcze ale same ustąpiły zanim zdążyłem dojechać do mechanika, a teraz znów zrobiło się tak samo. co to może być?
pozdrawiam
andrzej




Pagob - 15-01-2009 21:06

  aarr, a może ci EGR niedomaga, tzn. zacina się w pozycji otwarty i na wolnych obrotach silnik "duszą" podawane na dolot spaliny ? Sprawdź i wyczyść zawór !



bary - 15-01-2009 21:13

  A może, któryś wężyk od podciśnienia wziął sie i spadł.
Może coś z silniczkiem krokowym.



tomi98 - 15-01-2009 21:37

  w niektórych autach zasilanych gazem trzeba odwrócić rurę, która zasysa powietrze do filtra powietrza ( tylko nie pamietam czy ma ciągnąc ciepłe czy zimne - zapytaj swojego gazownika na ten temat może coś skuma ) no i zerknij czy filtr powietrza jest czysty :fcp26




poll - 15-01-2009 22:27

  Tomi chodzi o ciepłe



aarr - 16-01-2009 08:48

  wielkie dzieki za podpowiedzi,
Andrzej



MisiekK - 02-02-2009 22:22

  prawie 100% za dużo powietrza - w części aut jak już pisano odwraca sie wlot żeby na luzie pęd jadącego auta nie wpychał powietrza do filtra. W escort tak miałem, w Lanos też ale np w Galaxy VR6 już nie było potrzeby - łykał każde powietrze nawet ze stożka (;-)).



le-mar - 03-02-2009 18:27

  Cytat:
Tomi chodzi o ciepłe nie może zasysać ciepłego !!!!
jest go mniej ( im cieplejsze tym jest go mniej) ( po to min intercooler) i sie chrzani
. ps tomi dobrze prawi ja w escorcie miałem po montażu LPG usunięty chwyt powietrza - łączył obudowę filtra powietrza z grillem .jednak bez niego okropny chałas był przy ok 3000 obrotów (tetnienia to sie zwie)- założyłem rurę (za wąską na dodatek i skierowałem nad kolektor wydechowy ... i w zimie było ok ..Zrobiło się ceplej ok10 st i qpa nie wkręcał sie na obroty i nie miał mocy podczas wyprzedania (pow 3000 obr) - potem
kupuiłem oryginalny chwyt powietrza i gasł na luzie gdy np miałem ok 50 km/h i wiecej . obracałem go ale obawiałem sie , że wody zassie .Jakoś na szrocie dorwałem jakąś rurę
skierowałem w dół ( ale tak aby nie zciagałą wody z ew. kałuż) i smigam do teraz ..
a koledze gasnie na postoju , np. przygazówka do ok 3000 i i co ? zgasnie czy nie ?
jak zgasnie to do regulacji - lub parownik do wymiany
a i najważniejsze sekwencja czy nie ? ( wiem, że jak plastykowy kolektor to musi być - ja nie mam sekwencji a kolektor plastykowy)



czytaczforum - 05-02-2009 18:57

  Miałem to samo w Oplu.Zgadzam się z sugestią o wlocie powietrza do filtra.Na gazie wystarczyło lekko dmuchnąć we wlot i auto gasło natomiast na benzynie nic sie nie działo.Kombinacje z rurami wlotowymi powietrza pomogło.otwory skierowane zostały do tyło pojazdu



aarr - 06-02-2009 08:08

  Witam Wszystkich,
Dziękuję za wszystkie podpowidzi, problemem okazał się silnik krokowy ;)
Już wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Andrzej
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •