ďťż

[Mk1] Czujnik ciśnienia spalin/ele regulator podciśnienia

Zobacz wypowiedzi

[Mk1] Czujnik ciśnienia spalin/ele regulator podciśnienia





mirbal - 23-02-2008 23:02
[Mk1] Czujnik ciśnienia spalin/ele regulator podciśnienia
  Witam serdecznie. Posiadam Forda mondeo 1.6 1996r. benzyna. Na diagnostyce wykryto mi następujący błąd:

Czujnik ciśnienia spalin/elektroniczny regulator podciśnienia

Który element będzie odpowiadał za ten błąd?
Z tego co wiem to w obwodzie tym znajdują się:
- przetwornik różnicy ciśnień
- zawór elektromagnetyczny obwodu doprowadzenia powietrza
- regulator podciśnienia
- zawór EGR

Nie chciałbym niepotrzebnie kupować części, które są sprawne.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia działania tych części?

W tym całym wykazie testów jest coś takiego:
Zawór recyrkulacji spalin, cykl pracy - wynik 0.0%
Elektroniczne sterowanie ciśnieniem - wynik 0.00kPa

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam




mirbal - 29-02-2008 14:59

  Czyżby temat za trudny dla fachowców...
Ciekawe...



SrebnaStrzała - 29-02-2008 21:49

  Obstawiam EGR, zaślep go jakaś blaszką nic na tym raczej nie stracisz jedynie możesz zyskać ;-)



ocznik - 29-02-2008 22:46

  ja bym obstawiał dwa ostatnie, ale za mało siedze w temacie żeby powiedzieć Ci na 95 proc. co dokładnie. może znajdź kogoś znajomego z takim silnikiem (mondeo albo escort) i spróbuj podmienić któryś z czujników.

a tak wogole to zacząłbym od tego: jak długo jeździsz tym samochodem? czy diagnostykę robiłeś z powodu jakiś objaw samochodu czy tak sobie podjechałeś bo miałeś chwile i byłeś niedaleko?
czy sprawdzałeś już poszczególne czujniki? jeśli wiesz co jest w układzie to pewnie też wiesz i gdzie - pierwsza akcja sprawdź wtyczki, spryskaj jakimś "kontaktorem", sprawdź elektrycznie co można.
EGR - nie wiem jak dostęp do niego w tym silniku - możesz wymontować i spróbować wyczyścić 0,0% pracy to chyba wogóle nie działa - dowiedziałeś się do czego odnoszą się te procenty? tak samo 0.0 kPa przy elektronicznym sterowaniu ciśnienia?
podejrzewam, że jak specjaliści od beznzynowców Zetec'owych przeczytają ten temat to Ci ktoś napisze co zrobić dokładnie. Narazie mogę polecać to co ja bym zrobił.




mirbal - 01-03-2008 16:43

  Na diagnostyce byłem, ponieważ autko od jakiegoś czasu ma niestabilne obroty, bardzo dużo pali benzyny, poza tym stracił na mocy i szarpie przy ruszaniu, żeby ruszyć to muszę go sporo trzymać na półsprzęgle, aby w miarę stabilnie ruszyć bez szarpania. Wymieniłem podstawowe rzeczy (filtry, świece, kable WN , a także sondę lambda)



mirbal - 04-03-2008 13:09

  Witam ponownie.
Teraz samochód ma bardzo dziwne obroty.
Odpalam samochód. Obroty około 1000. Po chwili na postoju rosną szybko do 1700, następnie spadają gwałtownie gdzieś do 300, potem znowu gwałtownie do 1500. Później 1000 i jest ok.
Obroty szaleją.
Co Wy na to

Pozdrawiam



mariusz774 - 04-03-2008 15:25

  sprawdź gęstość oleju czy nie jest za rzadki, może też silnik łapać lewe powietrze i dlatego takie cuda, sprawdź czy nie masz zatkanych tłumików i czy kat się nie wypalił.



mariusz774 - 04-03-2008 15:39

  proponuje w temacie "dopisać" a nie zamienić temat :fcp4 (Czujnik ciśnienia spalin/elektroniczny regulator podciśnienia)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •