[Mk1] Kręcące się koła na luzie - brak luzu?
mascom - 27-01-2009 18:58
[Mk1] Kręcące się koła na luzie - brak luzu?
Witam.
Mam taki oto problem. Przy okazji innej roboty podniosłem lewe koło auta na podnośniku do góry, wrzuciłem luz no i odpaliłem i... bardzo się zdziwiłem i wystraszyłem jak zobaczyłem kręcące się do przodu koło (niezbyt szybko, dało się je zblokować nogą. No i teraz moje pytanie - czy to coś poważnego ze skrzynią? Do tej pory nie miałem żadnego problemu z nią. Jedynie czasami jak jest zimna skrzynia trzeba uważnie wrzucać 2gi bieg - ale to jest standard w mondeo. Po tym próbowałem sprawdzić czy auto "ciągnie" w miejscu na postoju bez hamulca ręcznego i nie zauważyłem żeby coś takiego występowało, auto stało w miejscu. Dodam tyle że podczas uruchamiania skrzynia była raczej wychłodzona. Czy waszym zdaniem jest to coś poważnego?
motorek26 - 27-01-2009 19:23
Cytat:
Czy waszym zdaniem jest to coś poważnego?
nic sie nie dzieje i nie masz sie czym obawiać tak jest z każdą skrzynia jak koła są podniesione do góry i masz odpalony silnik to bedą koła sie kręciły
Sławek Mondło - 27-01-2009 19:23
Kolego to normalne póki nie ciągnie do przodu jak auto stoi na ziemi to nie ma co się martwić :fcp2
asmodeusz - 27-01-2009 19:29
To normalne, tak musi być, to działanie mechanizmu różnicowego
mascom - 27-01-2009 19:33
Cytat:
To normalne, tak musi być, to działanie mechanizmu różnicowego Już się trochę uspokoiłem, podziękowałem ale postanowiłem zedytować jeszcze swojego posta bo jedna rzecz nie daje mi spokoju. Ok. Mechanizm różnicowy. Ale podczas gdy skrzynia ma wrzucony luz nie powinny koła stać w miejscu? Przecież wtedy w skrzyni cały napęd jest rozłączony. Na biegu owszem - podniesienie jednego koła powoduje unieruchomienie auta.
asmodeusz - 27-01-2009 20:05
Uwierz na słowo - w każdym aucie z przednim napędem tak jest. I nie masz najmniejszych powodów do niepokoju.
mascom - 27-01-2009 20:07
Ok. wierzę. Pozdrawiam.
motorek26 - 27-01-2009 20:55
skrzynia kręci sie zawsze no chyba że wciśniesz sprzegło to wtedy rozłączasz ją całkowicie i stoją wszystkie tryby jeżeli zaś masz podniesione koło i nie ma opory to zaczyna mechanizm różnicowy przenosi naped dalej co powoduje właśnie bezwarunkowy obrót koła które możesz zatrzymać