ďťż

[MK1]Spalanie a temp otoczenia

Zobacz wypowiedzi

[MK1]Spalanie a temp otoczenia





rustin - 18-01-2009 11:33
[MK1]Spalanie a temp otoczenia
  dlaczego w zimie samochod wiecej pali?dlatego ze ssanie dluzej dziala czy po prostu zimny silnik potrzebuje wiekszej dawki paliwa?bo u mnie ssanie nie dziala czyli nie bedzie roznicy w zimie czy lecie?jak to jest




motorek26 - 18-01-2009 11:44

  w dieslu nie ma ssania tak jak w benzynie przestawia ci tylko kont wtrysku a spalanie bedzie wyższe bo silnik dłużej sie nagrzewa



rustin - 18-01-2009 12:09

  a termostat woskowy nie odpowiada za ssanie?



motorek26 - 18-01-2009 14:09

  termostat odpowiada za zmiane kąta wtrysku ta dźwignia tylko potocznie jest nazywana ssaniem ale ma zupełnie inne zadanie podnosi obroty zimnego silnika poprzez zmiane kąta wtrysku




kocio66 - 18-01-2009 14:17

  Cytat:
dlaczego w zimie samochod wiecej pali? No i większe opory toczenia dochodzą. Począwszy od oporów toczenia na styku: opona - droga (śnieg, błoto , lód), oporów występujących w łożyskach kół (gęsty smar), oporów w skrzyni biegów (gęsty olej), no i gęsty olej w silniku.



Emmm - 18-01-2009 14:23

  Tak jak napisał motorek26, plus jeszcze to, że rozgrzany silnik diesla powinien palić mniej przy niższych temperaturach otoczenia, niż ten sam silnik podczas upałów. Doprowadzenie jednak mocno schłodzonego silnika do właściwej temperatury pracy, pochłania ogromne ilości paliwa.
Pozdrawiam



Emmm - 18-01-2009 14:28

  Ukłon w kierunku kocio66, :fcp1 zakładam, że wszystkie zespoły są już rozgrzane, podobnie jak silnik i jedziemy po odśnieżonej, suchej nawierzchni, która nie jest śliska.
Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •