[Mk1] Stag 200, sonda lambda - wysokie napięcie i spalanie.
mascom - 23-12-2008 15:34
[Mk1] Stag 200, sonda lambda - wysokie napięcie i spalanie.
Witam.
Mam taki oto problem. Mam forda mondeo mk1 kombi z silnikiem 1.6.
Niedawno zakładałem nową instalacje gazową z centralką stag 200. Po zamontowaniu jej autko jeździło do kitu (strasznie szarpało silnikiem), podczas tankowania na stacji wychodziło spalanie rzędu 13l. Pojechałem do gazownika - okazało się że końcówki wtrysków od listwy wtryskowej mają za dużą średnice.
Wymienili końcówki, zrobili autokalibracje (jedynie na postoju) i autko odżyło. Nie ma szarpania, ma więcej mocy. No wiec zatankowałem bak gazu do pełna no i jeździłem. Zauważyłem też ze na niższych biegach autko się niby zbiera ale brakuje mu jakby tej mocy, takie delikatne dławienie. Niestety okazało się że spalanie gazu wzrosło. Przy trybie mieszanym - tak z 75% miasto, 25% trasa spalanie wyszło mi przeszło 14l! Postanowiłem zamówić sobie interfejs do gazu. Podpiąłem laptopa pod sterownik, zrobiłem autokalibrację, później wyjeździłem razem z kolegą przeszło 50km z laptopem na kolanach. Mapa gazu wygląda bardzo ładnie, wykres gazu i benzyny bardzo ładnie się przeplata.
Jedyne co mnie bardzo zdziwiło to napięcie sondy lambda. W programie ACGasSynchro jest pokazane na poziomie 3,5-3,7volt (pomiędzy biegiem jałowym a 6000obr). Wiem że napięcie sondy powinno mieścic się w przedziale 0-1v. Sonda lambda wygląda na nigdy nie wymienianą (oryginał ze znaczkiem forda).
Poważnie zastanawiam się nad wymianą sondy (ale czy to cos da) no i to napięcie - 3,5-3,7v? Może jest jakieś przekłamanie? A może jednak jest tak wysoki sygnał?? Dodam jeszcze ze świece są świezo wymieniony - platynowe motorcrafta, filtr powietrza jest tez prawie nowy (1tys km przejechane), nie mam katalizatora (rura kolektorowa z tłumikiem w kształcie katalizatora). Będę bardzo wdzięczny za każdą radę odnośnie zmniejszenia spalania oraz wyjaśnienie dziwnej pracy sondy.
Przepraszam jeśli mój post jest trochę nieskładny, ale mam nadzieje ze jest zrozumiały.
stasiek49 - 24-12-2008 10:28
sonda do wymiany,ma zwarcie i dlatego takie napięcie,prawidłowe to 0.2V do 0.8V przy nagrzanym silniku,
mascom - 24-12-2008 13:15
Cytat:
sonda do wymiany,ma zwarcie i dlatego takie napięcie,prawidłowe to 0.2V do 0.8V przy nagrzanym silniku, Ok, wymienię sondę jak tylko dam rady.
mascom - 23-01-2009 20:29
No i jestem zdenerwowany trochę moją sytuacją. Kupiłem niedawno nową sondę, zamontowałem nową końcówkę łącząc kable zaciskowymi tulejkami. Zaizolowałem to wszystko bardzo porządnie koszulkami termokurczliwymi i....... i dzisiaj podpiąłem sterownik pod komputer i znowu takie samo napięcie lambdy, 3V z hakiem. Po prostu nie wiem co robić @##$##@@###$%$# :/ Z tego co mi przychodzi do głowy to może zwarcie na wtyczce łączącej sondę z resztą samochodu. Może być jeszcze jakieś inne miejsce przebicia?
mascom - 24-01-2009 12:17
Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie co jest nie tak. Postanowiłem odciąć przewody od grzałki. Odciąłem, podłączyłem sterownik gazu pod komputer i nadal jest praktycznie takie samo napięcie (3.5V). Myślę że jest jakieś przebicie w wiązce łączącej ECU z sondą ale dostęp do całej wiązki jest naprawdę fatalny. Chyba zawiozę samochód jakiemuś elektrykowi.
fordowiec AC - 24-01-2009 15:39
odłącz sondę od centralki gazowej sprawdż jej napięcie miernikiem podczas pracy silnika na benzynie
mascom - 28-01-2009 18:30
Witam ponownie.
Bylem dzisiaj u mechanika. Mechanik podpiął komputer pod sterownik silnika - komputer nic nie wykazał. Podpiął analizator spalin no i tam na benzynie były poprzekraczane normy. Dodam że nie mam katalizatora. Ostateczne mechanik powiedział mi że sonda działa bo widać to po pracy analizatora. Powiedział tez że odchyły od normy mogą być spowodowane złą jakością paliwa. Jestem teraz w kropce. Zatankowałem zbiornik z gazem do pełna. Wyjezdzę go do dna i zobaczę ile przejadę km. A w najblizszym czasie wezmę miernik w rękę i zbadam rzeczywiste napięcie na sondzie oraz zobaczę jak został podpięty sterownik do gazu. Myślałem że ominie mnie grzebanie po instalacji samochodu ale niestety jak ktoś sobie czegoś sam nie zrobi to inni mu tego nie zrobią. 50zł do tyłu a efektu żadnego.
Jeszcze jedno - mechanik upierał się że nie ma bezpośredniego podpięcia sterownika gazu do sondy (centralka stag 200) - ja jestem przekonany że jest.