[Mk1] TD, hamulce a pompa vacum
mbartosz - 07-03-2008 20:45
[Mk1] TD, hamulce a pompa vacum
Witam,
Mam pytanie dotyczące pompy vacum i działania hamulców. Ostatnio wymieniłem u siebie pompę podciśnienia (stara zwyczajnie się rozleciała, pękło w niej denko od spodu i straciłem wspomaganie). I zastanawiam się czy nowa ;) (z autoszrotu) jest w pełni wydajna, bo jeżeli w czasie jazdy wcisną gwałtownie hamulec kilka-kilkanaście razy pod rząd bardzo szybko to działanie wspomagania momentalnie słabnie jakby nie wystarczało podciśnienia generowanego przez pompę.
Stąd moje pytania, czy ktoś z Was próbował szybkiego pulsowania hamulcem a potem wciśnięcia momentalnie hamulca do oporu - czy wtedy wspomaganie daje wam pełną efektywność? U mnie po 5-7 takich szybkich wciśnięciach przy ostatnim depnięciu nie dam rady doprowadzić do uruchomienia ABS czy zblokowania kół. Pierwsze, ew. drugie naciśnięcie hamulca daje bardzo skuteczne hamowanie, bez kłopotu nawet na asfalcie startuje ABS. Oczywiście układ jest ok, brak przecieków, odpowietrzony, tarcze są nowe, klocki nowe, szczęki nowe, bębny ok z tyłu też, cylinderki szczelne.
Po prostu zastanawiam się czy to urok pomp vacum w tym silniku że nie wyrabiają w takiej sytuacji, czy ta moja jest po prostu za słaba i ma obniżoną wydajność.
Pozdrawiam,
Mareq
kor1011 - 07-03-2008 21:12
Cytat:
to urok pomp vacum w tym silniku że nie wyrabiają w takiej sytuacji Bardzo dobrze to ujołeś.Pompa nie musi wyrabiać, bo wciskanie hamulca kilka razy pod żąd jest trochę ''nienaturalne''.
mbartosz - 08-03-2008 17:07
Cytat:
Cytat:
somer - 08-03-2008 19:55
Może problem nie leży w pompie ,tylko spadku wydajności hamulców wraz ze wzrostem temperatury tarcz i klocków?
kor1011 - 08-03-2008 23:03
To nie jest problem.Tak po prostu jest.A hamując na śliskim pulsacyjnie nie robi się tego aż tak intensywnie jak na suchym.Naciska sie lżej.
mbartosz - 09-03-2008 10:04
Cytat:
To nie jest problem.Tak po prostu jest.A hamując na śliskim pulsacyjnie nie robi się tego aż tak intensywnie jak na suchym.Naciska sie lżej. Nie sposób się nie zgodzić z tym co piszesz.
Dobrze, że mnie uspokoiłeś, bo bałem się, że coś z tym nowym vacum jest niesprawnego.
Cytat:
Może problem nie leży w pompie ,tylko spadku wydajności hamulców wraz ze wzrostem temperatury tarcz i klocków? Nie, występuje na zimnym, poza tym wystarczy dać chwilkę popracować silnikowi i hamulec działa normalnie znowu. Ale tak jak pisze kor1011 chyba to zupełnie normalne bo dzisiaj miałem okazję przejechać się na innym Mondeo i było dokładnie tak samo.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
Mareq