[Mk1] Uszczelka pod kolektorem ssacym
zylus - 08-11-2007 07:23
[Mk1] Uszczelka pod kolektorem ssacym
Jak sprawdzić czy jest nie uszkodzona ( tz. czy do kolektora nie dostaje sie lewe powietrze ? )
Mój 1.8 ZETEC drga nieregularnie na wolnych obrotach, drgania są mniejsze ze wzrostem obrotów.
Wymieniłem już i sprawdziłem wszystko od kabli i świec przez przepływomierz krokowiec... po pasek rozrządu - i nie ma poprawy :(.
kor1011 - 09-11-2007 22:25
Wlej benzynę extrakcyjną do butelki po płynie do mycia szyb i pryskaj w podejrzane miejsca.Jeśli obroty wzrosną to tam jest dziura.
trocse - 29-10-2008 21:14
Cytat:
Wlej benzynę extrakcyjną do butelki po płynie do mycia szyb i pryskaj w podejrzane miejsca.Jeśli obroty wzrosną to tam jest dziura. Też bym tego tricku spróbował...ale czy coś się że tak powiem... nie zajara ?? A woda mydlana?
Zylus, napisz proszę co się okazało.
Slawko - 29-10-2008 21:20
trocse, zadajesz pytanie w poscie z przed ponad roku, myslisz, ze ktos odpowie, jak do tej pory ostatni raz był w grudniu 2007 roku :?:
trocse - 29-10-2008 23:39
Slawko,
zdziwisz się i opadnie Ci szczęka. Popatrz tu:
viewtopic.php?f=22&t=40313
Dał post po roku?
Slawko - 30-10-2008 05:42
Cytat:
Slawko,
zdziwisz się i opadnie Ci szczęka. Popatrz tu:
viewtopic.php?f=22&t=40313
Dał post po roku? nie opadnie. Takich wyjatków jest kilka, ale ludzie miedzy czasie zagladali na forum, a w tym przypadku, człowiek nie zalogował sie od grudnia 2007.
trocse - 30-10-2008 07:26
zgoda,
bo na 100% pytających tylko połowa kończy swoje tematy jakąś konkluzją.
dyda6joe - 30-10-2008 08:01
a ja sie nie zgodzę. odświeżony wątek może zaowocować odpowiedzią od kogoś innego przypadkowego. martwiłbym się o ludzi piszących :fcp1 Sławko no problemo. wazelina wszak może uszkodzić klawiaturę. no to jak jest z tą benzyną. dobry sposób czy pożar?
kor1011 - 30-10-2008 18:14
Nie ryzykował bym psikania benzyną na aparat zapłonowy.To jednak nie dotyczy.Jeśli nie skaczą ci widoczne iskry po przewodach to możesz psikać.Ważne żeby było rozpylone a nie tak z wiaderka :fcp2
trocse - 30-10-2008 20:17
Odbyło się psikanie, ale wodą z jakimś mydłem. Psikałem na prawo od napisu EFI na metalowy kolektor ssący, na obszar między dwoma wtyczkami od wtrysków. Jest tam metalowa puszka z wężykiem. I jest jeszcze coś - wężyk fi 10mm idący gdzieś z dołu, przechodzący pod kolektorem i mechanizmem przyspieszacza prędkości, do takiego zaworka z niebieskim kapturkiem. To w okolicy puszki z wężykiem coś syczy ale trudno powiedzieć czy brak uszczelki, czy pęknięty wężyk.
I jeszcze jedno. Gdy się zdejmie krótki wężyk idący z tej puszki do boku EFI, to obroty gazowe wcześniej niestabilne i za niske robią się równe i osiągają 1000. Tylko syczy z kolektora wtedy i nie wiem w sumie jak jest lepiej dla silnika.